יום שלישי, 22 בספטמבר 2020

עולם הפוך - הסיפורים הדפוקים של המאה ה- 21 והרהורים שני ספרים חדשים שיותירו בכם זמן רב של מחשבה.

 



הרהורים מאת אריה רייזל




בספר הרהורים פונה כותב הספר אריה רייזל ומזמין את הקוראים למסע משותף. להבנתו פונה ויזל ומציע שבספרו נהרהר ביחד בעניינים ציבוריים ונגלה את הדברים הבאים: התקשורת היא המכתיבה את סדר-היום הציבורי. באותם עניינים שהעלתה היא מביאה מגוון של דעות, היוצר בציבור את הרושם שהתקשורת פלורליסטית, ולא היא; בהפניית תשומת הלב הציבורית יש משום הסתרה של נושאים אחרים ראויים; יש עמדה פוליטית בהפניית תשומת הלב הציבורית לנושאים או באי-הפנייתם; התקשורת אינה מייצגת את הציבור בישראל, אלא מובילה אותו בשלשלות. רק הטוקבקים מייצגים את צורכי הציבור ומהווה איזון מה לתקשורת.

עיון בספר יגלה שהתקשורת אינה מביאה לידיעת הציבור עניינים ציבוריים רבים, ושעניינים ציבוריים אחרים מובאים במנות יתר ובכך חוסמים דיון ציבורי בנושאים אחרים. אם אינך רוצה להיות "סטטיסט" של התקשורת, אנא עיינו בספר, והרהורים כגון אלו יתעוררו אף בכם.

עו"ד אריה רייזל: "הספר כולל אוסף מאמרים יומיומיים, שנכתבו מאז שנת 2002 לערך. הספר אינו מבטא רעיון מסוים בתחום כלשהו. כל יום והרהור משלו. יש והכתבות, אינן שגרתיות. הכתבות מאפיינות הרהורים שונים בנושאים שונים. לרבים בציבור יש הרהורים דומים. בדיעבד, חולקו הכתבות לחמישה פרקים: ביטחון, פוליטיקה, דרך ארץ (עניינים שאינם מאפיינים דווקא את החיים בישראל), דת, משפט, מודיעין".

אודה ספר מסקרן, מותי ר מחשבות לא מעטות ובטח שהמון הרהורים שרובם אינם פתורים כרגע מבחינתי
אולי אתם תקבלו את התשובות.


"הרהורים" מאת אריה רייזל. הוצאת "ספרי ניב", 573 עמודים. מחיר לצרכן 100 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה


 ***



עולם הפוך מאת אליהו מנחימוב אגייב 
הסיפורים הדפוקים של המאה ה- 21 


דומה כי שלושה סוגי אנשים מובהקים חיים בינינו בעולם: האדישים, החושבים והעושים כשרק סוג אחד מחולל מהפכות. ואתם, עם איזה סוג אתם נמנים? ספר הביכורים של אליהו מנחימוב אגייב, סטודנט למשפטים הספר -"עולם הפוך - הסיפורים הדפוקים של המאה ה- 21" קובץ סיפורים המבוססים על עולמנו. כל סיפור בו מנסה לחשוף טפח, לא רק בבעיות, שהן חלק בלתי נפרד מההוויה שלנו, אלא אולי גם, ובעיקר, בפתרון, שרבים כל כך אינם רואים בו אפשרי, או שחושבים שהוא רחוק מאוד ממחוזותיהם. 


גם אם נקבץ את כל הספרים בעולם גם יחד, לא נוכל לשטוח את כל הבעיות שהעולם שלנו דואג להציף. ספר זה הוא ניסיון אמיץ להעיר ולהאיר את אותן בעיות באור שונה מנקודת מבטו של האדם הפשוט, זה שמתרחש כמו מאש מניסוחים מדעיים ומעייפים וזה שמתפלל לפתרונות ישימים ולחיים קצת יותר קלים והוגנים. הסיפורים שספר זה מגולל לפניכם, מקצתם אירועים שחווה המחבר, מקצתם אירועים שחוו חבריו ומקצתם אירועים שהתקווה שאיש לא יחווה לעולם. 

אמת, מילה אחת בת שלוש אותיות שנעה על מנעד רחב, בין גוני שחור-לבן. העולם שלנו הפוך, ומה שזה אומר בפועל הוא שהוא הרבה יותר דפוק מכפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם. פעם חשבתי שבני אדם הם יצורים תבוניים ורציונליים, עד שהכתה בי ההבנה שרוב ההחלטות בעולמנו, אלו שמשפיעות עלינו בצורה הדרמטית ביותר, מתקבלות הרחק משולחננו. התכלית של ספר זה איננה בגדר תיקון עולם, אלא חשיפת הסדקים הרבים שמוסתרים מעינינו, בין גוונים רבים מדי של אפור. 
ואיך אתם קשורים לכל הדרמה הזו, אתם בטח שואלים? ובכן, זו עסקה שנכפתה עליכם ביום הולדתכם כחלק מהחבילה. 

שבהחלט מודע לכוחן של מילים להזיז גבעות והרים. זוכה הפרס היוקרתי של חידושים מדעיים בסין לשנת 2015 . עבד רבות עם נוער בסיכון ותמיד דאג לראות את הסיכוי. 

"עולם הפוך - הסיפורים הדפוקים של המאה ה- 21" מאת אליהו מנחימוב אגייב. הוצאת "ספרי ניב", 135 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה