יום ראשון, 20 בספטמבר 2020

הדרך לארץ הא"ס: לחיות בעולם של הזדמנויות אין סופיות - הספר שיעורר בכם את הרצון לשחק את החיים





לאיזה סוג אנשים אתם משתייכים?

 לאלו שמעבירים את החיים, לאלו שחיים את החיים או לאלו שמשחקים את החיים? 








לפני שנתיים בדיוק ראה אור הספר הדרך לארץ הא"ס (ארץ הזדמנויות אין סופיות) מאת טל מזור משחקולוגית ולא רק. ספר המקבץ סיפורי השראה מעולמה האישי של הכותבת, מלמד מיומנויות באמצעות מודלים מעולם האגדות (אהבתי הגדולה-אגדות ילדים) שכל יעודו לסייע לנו לבחור לצמוח מתוך בחירה ולא מתוך משבר וליצור שינוי. לספר מצורפים 12 מודלים לחיים במאה ה-21. הספר שמחבר את 2 אונות המוח ולכן יש לו 2 צדדים. צד הלב- סיפורי חייה של טל.

"כמו מרי פופינס, כך כולנו יכולים להפוך כל משימה ופעולה בחיים למשחק. אפשרו לעצמכם לנקוט בגישה הקלילה יותר של עולם המשחק, השתחררו מכבלי ההרגל, מצאו הנאה גם במשימות השגרתיות ביותר והרשו לעצמכם להתמלא ביצירתיות שתזרום מכם החוצה ותדביק גם אחרים. כי כשהחיים הם משחק, הכל פשוט מתוק יותר" עמוד 30 בספר

לא אחת קורה שאנו מהרהרים בתוך עצמינו ושואלים מה היה קורה לו רק הייתה לי הזדמנות נוספת? האם יכולתי לעשות זאת אחרת? אבל אני עוצרת ושואלת מי באמת צריך לתת לנו את ההזדמנות? הדרך או אנחנו?

דומה כי בעולם של שינויים בלתי פוסקים גם כללי המשחק משתנים. זהו הזמן לפתח יצירתיות וגמישות מחשבתית שמאפשרות לקדם את פני השינויים בברכה, קהילתיות, שיתופיות ויכולת לזהות הזדמנויות ולממש אותן. בשליחותה רואה טל מזור את הזכות לשתף אותנו הקוראים בדרך שגילתה מניסיונה האישי לאורך השנים, ליצירת עולם חדש של הזדמנויות ובמטרה ללמד כל אדם, בקלילות ומשחקיות את הדרך - הדרך לארץ ההזדמנויות האין סופיות.

בין פרקי הספר אותו ניתן לקרא בכל דרך אפשרית מהסוף להתחלה, מהאמצע לסוף או ההפך, תפגשו סיפורי חיים מעניקי השראה מעולמה של מזור. כל אחד מהסיפורים מצטרף לאבני הדרך שחוותה בדרך למימוש עצמי והצלחה. הסיפורים השונים מתמקדים בהיבטים כמו" לשקול, לבחור, לשחק, לשאול, להתמסר, להכיר, להשתנות, לברוא, להרחיב, להתחבר, לעמוד בצומת, להשקיע, להעז, לזכות ולהתאמת. 
במסע אל ארץ הא"ס אנו נדרשים לאנרגיה בלעדיה לא נצליח לעמוד באתגרים המובילים למרחב אליו אנו חולמים להגיע. 
במטרה לספר לנו על כוחה של קהילה, על הדרך לשמור על אותנטיות, על גמישות מחשבתית ועל עוד ערכים ומיומנויות שכדאי לאמץ, בחרה מזור בסיפורי ילדים מוכרים כדי ליצור שפה אחידה שמדברת לכולם:
כיפה אדומה, שלגיה, ברבאבא, אליעזר והגזר ועוד גיבורים אגדיים מוכרים. 


הספר מיועד לאנשים שנולדו במאה ה-20 ומבינים שבמאה ה-21 החיים מתנהלים אחרת, לאנשים שלא מפחדים משינוי ורוצים לקבל כלים חדשים, לאנשים שפוחדים משינוי ועדיין, רוצים להשתנות, לאנשים שאוהבים ללמוד בדרך קצת שונה ולאנשים שאוהבים לעוף על כנפי הדמיון וסיפורי השראה לוקחים אותם למקומות חדשים. 
למי מכל אלו משתייכים אתם? ומה באמת היה קורה אם הייתם מתנהלים על הדרך לארץ ההזדמנויות האינסופיות?

טל מזור היא יזמית, משחקולוגית ומאמנת עסקית,מומחית בהנגשת ידע וביצירת קשרים וחיבורים. עוסקת שנים בלמידה, תרגול והנחלה חווייתית של מיומנויות העולם המשתנה, לחברות וארגונים עסקיים, קהילות חברתיות ומוסדות חינוך. 






הדרך לארץ הא"ס - לחיות בעולם של הזדמנויות אין סופיות. מאת טל מזור, הוצאת ניב. 
לרכישה ישירה של הספר הכנסו מכאן.















ריקי ברוך














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה