יום רביעי, 30 בספטמבר 2020

"להיות מאושרת" ערכה לתרגול הדרך לאושר שלך מאת עינת זרגרי

 




"האם אתה מאושר? האם את מאושרת?
 יום רודף עוד יום ושנה חמישית עוברת 
לפעמים קצת מאושר לפעמים הרבה מאושרת 
האם חשבנו שכך יהיה? 
האם חשבנו אחרת?" (ריטה מתוך "אהבה גדולה" 1994)


השבוע הגיעה לידי הערכה "להיות מאושרת" מאת עינת זרגרי וברגע שהתחלתי לקרא בה נזכרתי בשיר שאת שורות ממילותיו ציטטתי מעל. אהבתי ועדיין את השיר הזה מאוד. משהו במילותיו חיבר אותי לאושר הפנימי שלי אז, והשלכתי את כולו על האהבה והזוגיות שהיו מנת חלקי באותן השנים. אלא שהשנים הרבות שחלפו מאז הפגישו אותי עם האושר באינספור דרכים ולמדתי כמה רבות הפנים בהם יכולה אני להיות עוד ועוד מאושרת.



"האם את מאושרת?
אם התשובה היא כן
קודם כל יופי, נהדר, מרגש
ושנית, מה את מחליטה לעשות כדי לשמר את האושר הזה?
אם חלילה תשובתך היא לא או מורכב... ותלוי...
מה את מחליטה כבר עכשיו לעשות כדי לשנות?" (מתוך הספר)





צללתי אל בין דפי הספר נהנית משפע זמן שעמד לרשותי לנוכח ימי הסגר של חגי תשרי, ומהר מאד מצאתי את עצמי  קוראת, בוחנת ומתרגלת במקביל. 
הצטיידתי בעפרון מחודד למשעי והתחלתי לקרוא במחברת. "10 הצעדים בדרך להיות מאושרת" המוצגים בה באמצעות מסר/תרגיל מאושר/ת שהניעו אותי לתרגול ולכתיבה. היו שהתחברתי אליהם מידית והיו שדרשו ממני לחשוב ולהתלבט. חיפשתי בתוכי תשובות ושאלתי את עצמי שאלות חדשות. "זכרי כתבה זרגורי בצעד השני: אין דבר טוב או רע, יש רק פרשנות שאנחנו נותנים לכל דבר. בחרי בטוב!" ואני השתדלתי מאוד ועדיין לא מבטיחה שהצלחתי בכולן. 

"...אנחנו מאומנים מגיל צעיר למדוד את עצמנו מול האחר. הדבר שאני הכי מזמינה אותך להתאמן עליו בדרך המאושרת הוא, למדוד את הישגייך היום מול הישגייך אתמול, ואם תבחרי לתרגל, ללמוד ולהתאמן תוכלי לשפר את ביצועייך כל יום מחדש." (מסר מאושר עמוד 32 במחברת)
דומה כי צריך להזכיר לנו שוב ושוב שכל אחת מאיתנו אחראית להחלטות שלה כמו גם לאושרה שלה. ככל שנתלה את האושר בבעל, בילדים, בסביבה, בהישגים, במקורות חומרניים נתרחק מהאמת לפיה מי שאני נמדדת רק לפי איך שהייתי ואיך שיהיה מעתה.



"



עקרו של הספר מובא לאורך פרקי החלק השני בו (לספר שני חלקים עיקריים). עברתי עליהם אחד לאחד כמו בוחנת עד כמה מיישמת בפועל את האחריות שלי לאושרי, את תאום הציפיות שלי מעצמי, את יכולת שחרור השליטה, ההחלטות המקדמות והמעצימות, השגת המציאות הרצויה על דרך כנפי הדמיון, הידיעה, ההודיה והמסלול לקבלת החלטות ביתר קלות. ידעתי שלא הכל בחיי "על פי הספר", תרתי משמע. הצלחתי להבין מה עוד חסר. 
חמישה עיקרים נותרו בי באחריתו של הספר ועוד אשוב לתרגל באמצעותו:
*שאי באחריות על חייך- בחרתי כבר מזמן!
*היי מסודרת - אני מאד מסודרת!
*תאמיני בעצמך - יש לי עוד עבודה...
*שחררי שליטה - הכי קשה לי מהכל. 
*היי אופטימית-לא תמיד מצליח לי אני יודעת...

"להיות מאושרת" מאת עינת זרגרי מכוון לכל אמא ואישה השואפת לחיי אושר ורוצה לעשות זאת ביתר קלות, להגשים חלומות, למצוא את האושר שבה ולהיות אמא מאושרת יותר. 















עינת זרגרי היא מטפלת גוף ונפש דרך מגע, הרצאות וסדנאות.
בזמן טיפול במגע משלבת עינת שיחה וחיבור אנרגטי למטופלות. 


לפרטים נוספים ורכישה של הערכה: 
הספר והמחברת: "להיות מאושרת" איך לקבל החלטות נכונות לחיי אושר 
היכנסו מכאן או בטלפון 0503636788







































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה