יום רביעי, 10 בפברואר 2021

איזו הורות אתם בוחרים להעניק לילדים שלכם? "בשביל הסמכות" ספר הדרכה להורות רגועה ומאושרת

 


להיות הורה הנו תפקיד שמתחיל בלידת התינוק ולא מסתיים לעולם. 
השבוע (14.2.21) אני מציינת 36 שנות הורות נפלאות. מהרגע שילדתי את בכורתי חלחלה לתוכי מן הרגשה חדשה אפופת תעצומות נפש שהלכה וצמחה באופן ספירלי בזכות שני ילדי ובטח שגם בזכות הנכד.

רובינו גדלנו והפכנו להיות הורים מבלי שצברנו הכשרה מקצועית ומבלי שילמדו אותנו באיזה אופן ראוי לגשת למשימה, עד שרובינו סמכנו על האינסטינקטים שלנו. אני מכירה סביבי סוגים שונים של הורות ואך טבעי שאינני מתחברת לכולם. 

בימים אלו רואה אור הספר "בשביל הסמכות - הדרך להורות בטוחה רגועה ומהנה", מאת דורית כהן-חרמון מנחת הורים. משימת ההורות מורכבת ואינה קלה כלל ועיקר ולכן היא יכולה להיות בטוחה, רגועה ומהנה, בתנאי שנזכור תמיד שצריך "לעבוד בה" ולמצוא את הדרך.

חמישה מרכיבים לשיטת הסמכו"ת על פי דורית כהן-חרמון: החלטה הורית, סיעור מוחות עם הילד, כללים וגבולות, וידוא ויישום הכללים ותמיכה בילד. חמשת המרכיבים שבשיטה מהווים את המעטפת של ההתנהלות ההורית. את השיטה הספציפית המתוארת בספר ניתן להתאים לכל סיטואציה יומיומית שבין ההורים לילדים באופן שהיא בונה מנהיגות הורית. חשוב וברור לנוהגים על פי השיטה שהיא מאפשרת להורים להיות מנהיגים בביתם. להוביל את המשפחה בביטחון על בסיס דיאלוג מכבד עם הילדים. השיטה מוגשת בשפה קלילה ויומיומית, כולל דפי תרגול לעבודה עצמית וסימונים קבועים, ומותאם לעומס הגדול שכולנו חיים בו. כדי להקל את הקריאה, כל פרק מסתיים בתרשים סיכום הנקודות העיקריות.




הספר נכתב במטרה להנגיש להורים את הדרך להורות בטוחה, רגועה ומהנה. השיטה והעקרונות המובאים בספר מותאמים להורות על אתגריה במאה הנוכחית. ה
ספר מתבסס על השיטה האדלריאנית  על פיה נוהגת דורית ובה משתמשת בהדרכת הורים וצוותי חינוך. 

הכל נמצא שם! כל האתגרים שאנו נתקלים בהם בתור הורים - יחסי אחים, יחסים חברתיים ואיך לדבר עם הילדים על מין, וכן תשובות לשאלות נפוצות שמטרידות הורים, כגון הכנה למעבר דירה, התנהלות כלכלית בחופש הגדול, טיפול בחיות מחמד ועוד.
בעמוד 22 בספר תוכלו להשיב לעצמכם על 10 שאלות שסך הנקודות שתצברו בסופו, יאפשר לכם להבין למי מסגננות ההורות אתם משתייכים: להורות האוטוקרטית, להורות המתירנית או להורות הסמכותית. 

מחציתו של הספר הוא מדריך ומחציתו חוברת לעבודה עצמית, כרוך בספירלה לשימוש נוח, עם מקומות לכתיבה, סיפורים אישיים של דורית מהטיפולים ומחיי הפרטיים-דוגמאות שמטרתן להבהיר שאתגרי ההורות דומים אצל כולנו.

את הספר אפשר לקרוא בפעם אחת כספר הדרכה, או לבחור פרקים. אפשר להתנסות בתרגילים שמעניינים ולדלג על אחרים, לקרוא ביחד או לבד., או בקצב איטי; אפשר להתנסות בתרגילים, או לדלג עליהם - הבחירה היא שלכם. ההמלצה היא לקרוא לתרגל בכדי להטמיע את הנושא ולחוות תהליך מעמיק ומשמעותי. וכמובן לשמור את הספר לכל מקרה שלא יקרה- כמו ספר של עזרה ראשונה להורות!
לרכישת הספר לחצו כאן






ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה