יום ראשון, 28 בפברואר 2021

מאה מתכוני GAPS לילדים - ללא סוכר וללא דגנים! ספר חדש


 



השבוע למדתי פרק חדש בתזונה. הרעב שלי לספרי מתכונים, אוכל ותזונה נכונה חשף בפני את הספר החדש מאה מתכוני GAPS לילדים שכתבה יעל ולרי פרל. 
יממה אחר כך כשהגיעה לכאן בכורתי עם נכדי הקטן, קלטה עינה את כריכת הספר המונח על שולחני. מהר מאוד שקעה בו והכריזה שהספר הולך איתה הביתה. 

יעל פרל, אימא לשלושה: תמר, נעה ועופר. בגיל 3 אובחן בנה עופר על הספקטרום האוטיסטי. בהקדמה לספרה כותבת יעל "... זו השנה השלישית שלנו במסע האוטיזם וזה אכן מסע ארוך, איטי ומפותל, רצוף אתגרים והפתעות שרובן, לפחות בהתחלה, היו לא נעימות, ואילו היום המציאות מאוזנת ואנו חווים אותה מהצד החיובי של הספקטרום, ופחות מהצד ה…פחות חיובי." 
המסע הזה "אילץ" אותה ללמוד כפי שלא למדה שמעולם, ובמהלכו הבינה עד כמה לחומרי התזונה השונים יש חשיבות להתפתחותו של הילד.








GAPS – ראשי תיבות של Gut and Psychology Syndrome.או לחלופין – Gut and Physiology Syndrome, היא כותרת גג לכל הבעיות הבריאותיות הנובעות מהפרעות בחיידקי המעי במערכת העיכול; בעיות הקשורות לתפקוד של מערכת העצבים והמוח מחד, ובעיות פיזיולוגיות רבות מאידך.
הכוונה לתוכנית תזונתית שנהגתה ונוצרה להתאים לילדים, ולא רק לילדים, הסובלים מתסמינים של מערכת העיכול, שבאים לידי ביטוי בהופעה או החמרה של ליקויים ובעיות נוירולוגיות/התנהגותיות.







בספר מאה מתכוני GAPS לילדים מביאה פרל מתכונים המבוססים על חומרי גלם משובחים וטריים, נקיים מחומרים מתועשים, עשירים במרכיבי תזונה, שיתרמו להתפתחות המנטלית והפיזית של הילד. רובם המכריע של המתכונים הומצאו ופותחו על ידי יעל. בין המתכונים: מטבעות קישוא בציפוי פריך, פלאפל שקדים, אבוקדו אפוי עם ביצה ופרמיז'ן, אגרול איטלקי, קובה כרובית, מרק מכושף ובצקניות גבינה, קבב עם אספרגוס, עוף בזיתים, קציצות דג בחמאה ולימון, עוגת שמנת ותותים, פאדג' פירות יער, עוגת חמאת לימון ועוד. 







מאה מתכונים מובחרים ללא סוכרים מעובדים וללא דגנים, מלווים בצילומים משמחים מתוך ביתה הפרטי של יעל ברמת הגולן. כל מתכון שמופיע בספר עבר את מבחן הטעם של עופר בנה. עוד תמצאו בספר טיפים שימושיים לעבודה במטבח נטול קמחי גלוטן או עמילן, כמו גם עצות שונות בהתמודדות מול ילדים בררנים והכל מניסיונה האישי. 





הספר מתאים לכל מי שנמנע מדגנים ומסוכר מעדיף לצרוך מזון טבעי נטו. המתכונים בספר יעזרו למטפל התזונתי-ההורה לצורך העניין, לשפר את אורחות חייו ואיכות חייו של הילד ולהימנע מתרופות. המתכונים מתאימים לילדים ולמבוגרים כאחד. 
הספר שופך אור על התנהלות תזונתית בריאה ונכונה יותר.




יעל פרל היא בשלנית ומתכונאית מנוסה ומיומנת במטבח נטול קמחי גלוטן ועמילן, שמרים, סוכרים מעובדים, מתפיחים וקיצורי דרך. בעלת הבלוג: 'יעל פרל - לא רק אמא' המספק הצצה למסע החיים שלה כאימא של עופר בנה, דרך מתכונים ממטבחה, הגיגים מעולמה, התרשמותה ודעתה האישית על עולם התוכן בנושא אוטיזם ועל גישות טיפוליות שונות שמעניינות אותה. בימים אלו יעל היא סטודנטית מן המניין בבית הספר הישראלי להומאופתיה ותזונה בראשות ד"ר חיים רוזנטל, והיא מופיעה מול קהלי הורים, מטפלים וכל מי שמעוניין לשמוע אותה מספרת על האופן בו אוטיזם מעניין אותה ועל ההתמודדות האישית שלה עם הנושא. מאה מתכוני GAPS לילדים הוא ספרה הראשון.



לרכישה במחיר מבצע לקראת הפסח היכנסו מכאן.













ריקי ברוך















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה