יום רביעי, 3 בפברואר 2021

הרפתקאות בימי הקורונה - ספר ילדים חדש מאת צילה דגון

 



ספרים רבים נכתבו בתקופת הקורונה מרביתם מביאים את חוויות הסגר ואת רגשותיהם של הילדים לאורך ימים אלו. את הספר "הרפתקאות בימי קורונה" החלה צילה דגון לכתוב בתקופת הסגר הראשון, לאחר שנכדתה בת ה-8 טענה שאין לה מה לקרוא כי הספריות סגורות והציעה לסבתה לכתוב לה סיפור. במשך שלושה חודשים כתבה סבתא דגון לנכדתה סיפור בהמשכים כשבכל פעם הקריאה לה פרק אחד ממנו.

"בארץ רחוקה רחוקה, מעבר להרים ולמדבר אי - שם באמצע הים, יש אי מיוחד וקטן שאיש לא מכיר, ואני גיליתי את האי הזה אז מובן שהוא שלי. האי הקטן שלי מוקף מים כחולים וקרירים ושמים גבוהים גבוהים ואני חייבת למצאו אותו" עמו 13 בספר פרק ראשון. 






"יש לי אמא ואבא, שלושה אחים ואחות קטנה, תינוקת. אחי הגדול, הוא ממש גדול ועוד מעט יעזוב את הבית, יתגייס לצבא ויהיה חייל. עכשיו הוא עוד קצת בבית וקצת במקומות אחרים.... נראה לי שאת האח שלי אני לא יכולה לקחת אתי לאי הרחוק שלי, האי שהאני רוצה לחפש ולמצוא." (עמוד 16 בספר. )

על אחיה הגדולים, על קופסת הנעלים, העורב, הגוזל, הדוד משה, הלימודים בזום, הביקור הווירטואלי במוזיאון, על אבקת הקסמים על הספינה וההפלגה, הליצן והגלידה והאי של פיקסו, על כולם תוכלו לקרא בספר הרואה אור בימים אלו. 

הקוראים מוזמנים להצטרף למיקאלה במסע החיפושים שלה אחר אי בים, מקום שבו לא נגעה המגפה. כדי למצוא את המקום הנכון, היא זחלה מתחת לאדמה כמו חפרפרת, עפה על גבי ציפור ענקית בשמיים, הפליגה בים, שחתה עם סוסוני ים, רכבה על גבי צב ים ענק ופגשה פרפרים בגודל של ציפורים ולבסוף באמת הגיעה לאי קסום בו אין שום מחלה.

"הפרצוף האהוב והחמוד של אמא שלי, מופיע בכניסה לחדר שלי, היא מחייכת אליי, מושיטה ידיים, ואני נאספת לתוכן בחיבוק חזק. 
"מיקוש, ילדה אהובה שלי", היא לוחשת לי לאוזן, "היום חוזרים לבית הספר, כדאי לך להזדרז ולקום". 



הרפתקאות בימי הקורונה
מאת צילה דגון, 
הוצאת: ספר לכל232 עמודים, מחיר: 74 שקל, (לפני הנחה באתר) הספר מתאים לגילאי 9-12 ומלווה באיורים בשחור לבן.

















ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה