יום ראשון, 20 ביוני 2021

קסם בכפלנדיה, חבר מיוחד, המלך הסקרן, הסוד של טל והכריש - ספרי ילדים ונוער בהמלצה







חבר מיוחד מאת מירי בן עטר
האם כל האנשים/הילדים דומים זה לזה?

בימים אלו רואה אור "חבר מיוחד" מאת מירי בן עטר, איורים 
מאיה עוזיאל"חבר מיוחד" הוא ספר ילדים מקסים וחשוב, סיפור על חברות שונה ומיוחדת ועל קשר שנרקם בטבעיות בין שני ילדים.




בסיפור כמו במציאות אנו מתוודעים לאמת הפשוטה שכל אדם הוא עולם ומלואו.
דרך המפגש עם נועם, החבר המיוחד, נוכל לאפשר שיח ופיתוח רגישות לאחר, וכן לחלקים המיוחדים שבתוכנו.
הספר נולד מתוך סיפור אמיתי, מעורר התרגשות והתפעלות, שהטביע חותם ותורגם למילים.
"חברים מיוחדים תוכלו בכל מקום להכיר – בגן, בבית הספר, בכפר או בעיר.." (מתוך הספר).

מירי בן עטר היא אמא וסבתא, בוגרת לימודי ספרות ועסקה בעבר בחינוך. "חבר מיוחד" הוא ספרה הראשון.
מירי בן עטר: "הספר מתאים לגיל הרך ועד כיתות א-ב אך כמובן שבכל גיל ניתן להתחבר לספר ולקחת משהו ממנו. הספר מעודד למחשבה ושיח סביב הנושא של קבלת השונה והאחר. בסוף הספר מצורפת הזמנה לשיח ובו הסבר קצר על ילדים מיוחדים וכן מצורפות שאלות לדוגמא כדי לפתח שיח בנושא החשוב".

"חבר מיוחד" מאת מירי בן עטר. איורים: מאיה עוזיאל. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




המלך הסקרן מאת זמיר בסון
"המלך הסקרן" שכתב זמיר בסון הינו ספר ילדים ונוער מקסים ומהנה, המביא את סיפורו של מלך עשיר, שהיו לו ארמונות מפורים וגדולים. בכל מדינה שבה שלט היו לו כסף וזהב למכביר. ועם זאת, המלך לא היה מרוצה מחייו, משהו היה חסר לו.




המלך שאל את יועצו הבכיר על כמה דברים שאין לו עליהם תשובה. הוא רצה לדעת אם בני עמו מכירים אותו ויודעים מי המלך שלהם. הוא רצה לדעת מי השף הכי טוב בעולם ולסיום ביקש מיועצו לחרוט על הטבעת שלו פתגם בן שש מילים, שכשמלכים ושועי עולם יקראו אותו, הם ייעצבו לליבם וייכנסו לדיכאון, ואילו פשוטי העם שיקראו אותו יהיו מאושרים.. המלך הסקרן לא ידע שבעקבות שלוש השאלות ששאל הוא יצא למסע מלא הרפתקאות שהוא לעולם לא ישכח

זמיר בסון נולד בעירק ועלה לארץ מבצרה כשהיה בן ארבע, מתגורר בנתניה, נשוי, אב לארבעה ילדים וסבא לשמונה נכדים. כשילדיו היו קטנים הוא נהג לספר להם סיפורים אשר בדה ממוחו הסקרן וההרפתקן. הם אף פעם לא ידעו לאן הסיפור יוביל אבל ידעו שזה יהיה מסע מעניין ומהנה. אחד מסיפוריו היה אודות הרפתקאותיו של המלך הסקרן.

"המלך הסקרן" מאת זמיר בסון. איורים: אביחי חובישי. הוצאת "ספרי ניב", 26 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



הכריש מאת שרון שמיר
"וְעִם מִי כָּאן אֲשַׂחֵק וְאֶשְׂחֶה בֵּין אַלְמֻגִּים?
אֲנִי דָּגִיג קָטָן וְהֵם דָּגִים גְּדוֹלִים.
הַבִּיטִי וּרְאִי כַּמָּה הֵם מְשֻׁנִּים,
הַשִּׁנַּיִם כֹּה חַדּוֹת, הַסְּנַפִּירִים מְשֻׁנָּנִים.
לְעוֹלָם לֹא אֶסְתַּגֵּל וְלֹא אֶמְצָא לִי אַף חָבֵר,
אֲנִי לֹא כְּמוֹתָם, אָנָּא הָבִינִי, אֲנִי שׁוֹנֶה, אֲנִי אַחֵר". (מתוך הספר)




"הכריש" מאת שרון שמיר הרואה אור בימים אלו הוא סיפור נפלא ונוגע ללב הכתוב בחריזה נהדרת, בשפה רהוטה ובמקצב קולח, והעוסק בהסתגלות למצב חדש, בחיזוק תחושת המסוגלות ובעידוד העצמאות.

כרישון קטן בשונית כחלחלה מבקש להתמודד עם שינויים רבים כשאימו לוקחת אותו למקום חדש.
ילדים רבים חווים פרידות, מעברים התפתחותיים, מעברים בין מסגרות, מעברי דירות ועוד. כל שינוי טומן בחובו קושי, אך יש בו גם הבטחה ותקווה שהוא יוביל לצמיחה ולהתפתחות.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של גל ויצמן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

שרון שמיר, פזמונאית וסופרת ילדים, מנהלת אתר הבלוג ששמו "מילים של שרון" ומעבירה סדנאות כתיבה. "הכריש" הוא ספרה השלישי של שרון אחרי ספר הילדים "הבננית והמשמש" וספר השירים "מתחת לעור".





"הכריש" מאת שרון שמיר. איורים: גל ויצמן. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה .




הסוד של טל מאת מיכל מיטלמן

כמדי בוקר התעוררה טל הקטנה אל עוד יום בבית הספר, אלא שבאותו היום, כשהעמיסה את התיק על גבה, שמעה לה כך פתאום את הצליל "ששש".... והרגישה תחושה מוזרה. כשהציצה פנימה, הופתעה טל לגלות גוש קטן שהביט בה והנחה אותה לא לספר לאף אחד על קיומו. טל ממלאת אחר הבקשה, בהתחלה ללא מחשבה, אך כעבור זמן-מה הלך הגוש וגדל, וההרגשה החלה להכביד עליה יותר ויותר...





היש סוד טוב? היש סוד רע? 
"הסוד של טל" הוא ספר ילדים הפותח שיח על ההבדל בין סוד "טוב" ל"רע", על החוויה הלא נוחה לפעמים של נשיאת מידע מוסתר ועל הצורך לחלוק אותו עם אדם מבוגר. הספר מלווה באיורים המקוריים של שלי ארז. 


נָתְנָה טַל "כִּיף" לְאָחִיהָ, נָתְנָה לְאִמָּא נְשִׁיקָה, הֶעֱמִיסָה אֶת הַתִּיק עַל הַגַּב וּלְפֶתַע חָשָׁה מוּעָקָה. הַתְּחוּשָׁה הָיְתָה זָרָה לָהּ וְהָיָה לָהּ קְצָת מוּזָר, וּכְשֶׁהֵצִיצָה בְּתִיקָהּ מָצְאָה שָׁם גּוּשׁ כֵּהֶה וְלֹא מֻכָּר. "מִי אַתָּה?" שָׁאֲלָה אֶת הַגּוּשׁ בַּחֲשָׁשׁ. "שְׁשְׁשְׁ...! אֲנִי הַסּוֹד," עָנָה בְּקוֹל מְאוֹד חַלָּשׁ... (מתוך הספר)

יום אחד מוצאת עצמה טל סוחבת סוד, לא סוד חמוד של איזו הפתעה או מעשה קונדס, אלא כזה שעושה הרגשה לא נוחה, לפעמים כבדה כמו גוש. הספר מדבר באופן מותאם וילדי של ילד.ה ש'סוחב' על עצמו מידע מוסתר ועל הפער שיכול להיווצר בינו לבין הסביבה והצורך בחדות הבחנה מצד ההורים. אין ילד שלא חווה חווית סוד כזו או אחרת, אבל בזמן שיש סודות 'טובים' שהכרחיים לשלבי התפתחות הילד, ישנם גם 'רעים' שמוגדרים על-פי התחושות שהדבר מעלה... את אלו עדיף למנוע מלכתחילה ע"י שיח ודיבור בגובה העיניים. בדיוק הזדמנות כזו מעניק "הסוד של טל".

מיכל מיטלמן היא בעלת BA בתקשורת וניהול מטעם המכללה למנהל, MA בדרמה-תרפיה מטעם המכללה האקדמית לחברה ולאומנויות, בוגרת המכון הישראלי לפסיכותרפיה בפלייבק, מטפלת, מנחה ושחקנית תיאטרון פלייבק ובעלת ניסיון מקצועי עם מגוון אוכלוסיות: ילדים, נוער, בוגרים, חינוך מיוחד והגיל השלישי. "הסוד של טל" הוא ספרה הראשון.

מיכל מיטלמן: "אנחנו אף פעם לא יודעים עד הסוף אם הילד/ה שלנו נושא/ת בתוכו/ה איזה סוד, אבל לא מאותם סודות 'טובים' שדרושים להתפתחות הבריאה של הילד, אלא אותם אלו ה'רעים' שמהווים עול, כמו נושאי החרם, פגיעות, חציית גבולות וכל דבר שנחווה כמשא. 'הסוד של טל' בא לייצר מלכתחילה שיח אודות הנושא".

"הסוד של טל" מאת מיכל מיטלמן. איורים: שלי ארז. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



"לילה טוב לי ולדוב" מאת אריק גולדשטיין
"לילה טוב לי ולדוב" מאת אריק גולדשטיין בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר פעוטות המוגש בפורמט קשיח, סיפור מקסים ומהנה, מלא חום, אהבה ושמחה על גורים שנרדמים בחיק המשפחה.הספר מעוטר באיוריו הנפלאים של עוזי בנימין 




"בּוֹנִי דּוּבּוֹנִי כְּבָר עָיֵיף,
הַשֶּמֶׁשׁ שָׁקְעָה, נִגְמַר יוֹם שֶׁל כֵּיף.
אִמָּא דּוּבָּה וְאַבָּא דּוֹב
לִבְנָם הַדּוּבּוֹן מְאַחֲלִים לַיְלָה טוֹב."





לילה טוב לי ולדוב הוא סיפור מלא חום, אהבה ושמחה על גורים שנרדמים בחיק המשפחה.

אריק גולדשטיין הוא איש היי-טק וחינוך חובב מילים וחרוזים. נשוי לליאת ואבא לעופרי וליובל המקסימים שמאוד אוהבים סיפורים. "לילה טוב לי ולדוב" הוא ספר הביכורים שלו.


"לילה טוב לי ולדוב" מאת אריק גולשטיין. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", ספר קשיח. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



קסם בכפלנדיה מאת ד"ר קארן לרנר
"קסם בכפלנדיה" הוא ספר הביכורים של ד"ר קארן לרנר. זהו ספר חשוב, מרגש ומרתק לילדים ובני נוער, המגלם בתוכו תפיסת עולם שבמרכזה החיבור אל האחר כמפתח לתחושת ביטחון ולהפגת פחדים.

הסיפור עוסק בילד טף-לי שעומד לפני ניתוח לב פתוח וחושש מאוד מפניו. ברוב סקרנותו מוצא טף-לי את עצמו נכנס מבעד לפנס קסם ישן לתוכה של ארץ מופלאה ושמה כפלנדיה. במהלך מסעו שם הוא פוגש בחברים חדשים, כולם עם שמות כפולים, ואלה עוזרים לו להיחלץ מן הארצות המקולקלות שלתוכן הוא נופל. בעזרת פאן-פאן, נאף-נאף, שם- שם, אק-אק העכביש ואחרים הוא לומד לבטוח בעצמו ולחוש מוכן ללכת באומץ לניתוח. מה סוד קסמה של ארץ זו? הכיף? הכפל? התשובה תתברר לכם כשתיכנסו לתוך הספר.





"אם רק יכולתי, אם רק יכולתי," אמר טף-לי, שבדבריו הופיע לפתע כפל, "הייתי נכנס עכשיו לארץ המצוירת שבסרט, ולו לרגע." ובאותו רגע חש מין הרגשה בלתי מוסברת האומרת, "עליך להיכנס ממש עכשיו לתוך הארץ הירוקה-כחולה, הנהדרת". (מתוך הספר)

ד"ר קארן
לרנר היא פסיכולוגית קלינית העוסקת בטיפול בפוסט-טראומה ובחרדות. במהלך כתיבת עבודת הדוקטורט שלה, שעניינה הקשר בין החסידות לעולם הטיפול הנפשי, פגשה בבנה הצעיר של חברה טובה שעמד לעבור ניתוח לב פתוח, ומצאה עצמה יוצרת בעבורו דרכים יצירתיות להתמודדות עם החרדות שלו. מקומו של האחר ותפיסת האני-אתה שהם בלב ליבה של החסידות, הביאו ליצירת עולם תיקון קסום המתרחש בכפלנדיה ובליבו של גיבור הסיפור. 
הספר מיועד לגילאי 11-8.

"קסם בכפלנדיה" מאת ד"ר קארן לרנר. איורים: שגיא מישבסקי. הוצאת "ספרי ניב", 122 עמודים. מחיר לצרכן 66 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה