יום שני, 7 ביוני 2021

מלחמות הקנאביס – סיפורים על ייסורים ותקווה. ספר הזועק נגד מדיניות הקנאביס בישראל ונזקיה

 






עד 1937 קנאביס היה חוקי בארה"ב כמו אקמול, יכולת לקנות את זה בסופרמרקטים, ורופאים בארצות הברית השתמשו בזה בתור תרופת קו ראשון. חולה היה בא לרופא, דבר ראשון הוא היה מקבל קנאביס. זה היה מאוד פופולארי, מאוד רגיל, ממש חלק מהחיים. 
באותה תקופה המפ, שזה מעין סוג של קנאביס שאין לו תכונות ממסטלות, היה אז בשימוש תעשייתי נרחב. זה  ושימש להכנת חבלים, בגדים, נייר, ועוד דברים.

באותו זמן ייצרו מהמפ תחליף לנייר, והיה איל עיתונות בשם רנדולף הרסט שהיו לו אינטרסים מסחריים בתעשיית הנייר הרגילה, וההמפ התחרה בו בצורה יעילה. אין לזה הוכחות חותכות, אבל הוא כנראה דחף את אנסלינגר שיקדם בשבילו את העניין הזה. לאסור על קנאביס כדי שיהיה אסור לגדל המפ, וזה אכן מה שקרה ותעשיית ההמפ נעלמה והפסיקה להתחרות בנייר. הקמפיין של אנסלינגר גם האשים את הקנאביס שהוא גורם לאנשים להיות מאוד אלימים. ואכן הקמפיין הציבורי הצליח, ובקונגרס, אחרי דיון סתמי לחלוטין, שלקח בערך שעתיים, הפכו את הקנאביס ללא חוקי. מדינות העולם האחרות הלכו בעקבות ארה"ב, ומאז ועד היום קנאביס לא חוקי ברוב העולם וכולנו סופגים שרידים של הקמפיין של אנסלינגר.






כשאביו של איש התקשורת תום וגנר אובחן כחולה בסרטן במוח ורופאים בישרו כי נותרו לו חודשים ספורים לחיות, יצא וגנר למסע אותו הוא מכנה "הזוי ומטורף", בניסיון להשיג לאביו את הדבר היחיד ששיפר את מצבו – שמן קנאביס.

במסע שעבר, נחשף וגנר – המוכר בתור איש תקשורת ששימש בעבר כיועץ התקשורת של שר הביטחון עמיר פרץ ודוברו של ראש הממשלה אהוד ברק - למצבה האמיתי של מערכת הבריאות וגם גילה לדבריו קבוצה מדהימה של אנשים, אותם הוא מכנה "מחתרת של מלאכים" שעוזרים לחולים להשיג שמן קנאביס למרות שהם מסכנים בכך את עצמם, ומוכנים להקריב הכל למען זרים מוחלטים שכל כך זקוקים למזור למחלתם.

"אני יודעת שזה אסור, אבל אני אשה חולה וכואב לי מאוד והתרופות לא עוזרות. רק שמן קנאביס עוזר, בגלל זה קיבלתי מהרופא רישיון לקנאביס אבל פשוט לא היה בבתי מרקחת את הסוג שמתאים לי, אז הזמנתי בדואר שמן קנאביס מקליפורניה והגיעה אליי הביתה משטרה. הם הפכו לי את כל הבית וחקרו אותי שעות וצעקו עליי ודיברו אליי לא יפה למרות שאני אשה חולה, מבוגרת, לא עבריינית. חזרתי הביתה, ועדיין כואב לי ועדיין אין את הקנאביס שאני צריכה בבתי מרקחת. שוב נכנסתי לאינטרנט והזמנתי שמן קנאביס מקליפורניה. ושוב פעם לא היה לי מזל והגיעה משטרה ושוב פעם שברו לי את כל הבית בחיפוש ולקחו אותי לתחנה, והגעתי לאותו חוקר, והוא צעק עליי "מה את סתומה?! את לא לומדת לקח?!" אז עניתי לו "אבל מה אתה רוצה, אני עדיין חולה"


וגנר נחשף במסעו המטלטל לסגולותיו הרבות של הקנאביס, שמחזיק בתוכו תקווה להרבה חולים ולמרות זאת הוא עדיין מוגדר בארץ לא חוקי ואסור לשימוש. הוא פגש אנשים שעל פי כל התחזיות כבר לא אמורים להיות בין החיים אבל שמן הקנאביס חולל פלאים בגופם, ואת בני משפחותיהם שעושים כל מה שרק אפשר על מנת להמשיך ולספק ליקרים להם את הדבר היחיד שמחזיק אותם בחיים, ולפעמים מגיעים בשל כך למעצר ואף לכלא.






מעבר לסיפורו האישי של וגנר עצמו, הספר כולל עשרות ראיונות וסיפורים אישיים מעוררי השראה והתרגשות, כמו אלו של העיתונאי גיא לרר; הסטנדאפיסט גדי וילצ'רסקי; ניר "המלאך" יופטרו שנעצר לאחר שסייע לחולי סרטן להפיק שמן קנאביס רפואי; אביגיל דר, שהבריחה שמן קנאביס מחו"ל לבנה האוטיסט; עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס; נסים קריספיל, חוקר הצמחים הידוע שנידון למאסר בגין ניסוי בקנאביס; ד"ר ברקת שיף–קרן, מראשונות הרופאים שהחלו לטפל בקנאביס בישראל; שלומי סנדק, אבי מאבק הלגליזציה; מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה ששתה בקבוק שמן קנאביס בכנסת; דנה בר און, יו"ר עמותת הקנאביס הרפואי; ד"ר ג'וני גרינפלד, שסמכויותיו נשללו על ידי משרד הבריאות בגין מתן "מופרז" של קנאביס לחולים סופניים; אלעד מזון, מחלוצי הטיפול בשמן קנאביס מרוכז בישראל, ועוד עשרות עדויות עוצרות נשימה.

תוך ימים ספורים בלבד, הספר "מלחמות הקנאביס" שבר את שיא מספר הדירוגים וההמלצות באתר סטימצקי. פרט למהדורה המודפסת והמהדורה הדיגיטלית יצאה בימים אלה גם מהדורת אודיו בוק של הספר בהפקת אתר icast, בקריינות של השחקנים דן שפירא ומאיה לוי. בנוסף, בצעד יוצא דופן לספר חדש, כבר החל תרגומו של הספר לאנגלית, למהדורה בינלאומית שתוצג ביריד הספרים הבינלאומי בפרנקפורט ב- 2022.






"מלחמות הקנאביס" מאת תום ואגנר, 416 עמודים, כריכה רכה, פורטרטים: נורית גל, הוצאה עצמית, מחיר 98 שקל (10% מרווחי הספר יוקדשו לסיוע לחולים במחלות קשות המטופלים בקנאביס רפואי). הספר זמין לרכישה בחנויות הספרים ובאתר ובגירסת האודיו














ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה