יום שלישי, 22 ביוני 2021

חרדת הקורונה, המנונים מעוררי השראה, ההיגיון שבתלמוד, בוחרת בעצמי, איפה קרמבו - ספרים חדשים בהמלצה






*המנונים מעוררי השראה לכל מצב ולכל הרגשה מאת ענת יפה

"המנונים מעוררי השראה לכל מצב ולכל הרגשה" מאת ענת יפה הוא ספר מתנה מעורר רגשות, מקורי ויצירתי, מלא בהפתעות ומרגש, בשבילכם וגם לאחרים. למה? כי האוסף המקורי הזה פונה לכל אחד ואחת מכם המחפשים יצירה קולעת, קצרה וגם קולחת וקלילה.

תמצאו בספר המנון מיוחד לחגים, המנון סליחה, המנון למכתב שלא נשלח, שיר לחנוכה, המנון למה שאסור, המנון בלדה לנופלים בכל מלחמות ישראל ופעולות האיבה, המנון למשתמשים במחשב, המנון למפסיקים לעשן, המנון על רומיאו ויוליה, שי(עו)ר בגיאוגרפיה, המנון לחלום, המנון ליום השנה אחרי החתונה, המנון המורה לחיים, המנון לילה טוב וגם המנון בינלאומי למי שלעולם לא נוותר עליו.




המנון לחלום -אני חולמת בקול רם
עוֹד יָבוֹא הַיּוֹם
וְנַעְפִּיל לַמָּרוֹם
נַגִּיעַ לַפִּסְגָּה,
וְנִשְׁאַל: לָמָּה? מָה קָרָה?
וּמָה נִשְׁתַּנָּה?

הַאִם מָה שֶׁהִשַּׂגְנוּ זֶה טוֹב?
אוֹ רַע?
אוֹ אוּלַי זֶה לֹא זֶה וְלֹא זֶה –
סְתָם שִׁגְרָה מַשְׁמִימָה?

עוֹד יָבוֹא הַיּוֹם
וְנִתְנַדְנֵד בְּכִסֵּא נַדְנֵדָה,
וְנִתְהֶה:
נוּ?
אָז מָה הַפּוּאֶנְטָה?

אֶת מִי עוֹד לֹא רָאִינוּ?
מָה עוֹד לֹא עָשִׂינוּ?
הֵיכָן עוֹד לֹא הָיִינוּ?
כַּמָּה עוֹד לֹא מִצִּינוּ? (עמוד 59 בספר)



הספר הכתוב בשפה רהוטה, עניינית וקצרה, כולל 4 שירים באנגלית ו-36 שירים בעברית, ומשולבות בו תמונות צבע מרהיבות.

"כסף, קריירה אהבה ובריאות
ארבעה חברים ערכו תחרות
כדי לקבוע בוודאות
למי יש עדיפות
בסולם החשיבות" (מתוך "המנון מיוחד לחגים")


ענת יפֶה, נשואה ואם לבת, עבדה שנים רבות כמורה לאנגלית בתיכון עד שפרשה והחליטה לחגוג את החיים. בעקבות בשורה טובה שקבלה, החליטה להוציא את שיריה מהמגרה ולשתף אתכם בחגיגה הגדולה. "המנונים מעוררי השראה לכל מצב ולכל הרגשה" הוא ספרה הראשון.

ענת יפה: "אני מזמינה אתכם אישית, עלו איתי על הקרוסלה של החיים, עד שתחושו שיכרון חושים, פנטזיה לצד מציאות מטלטלת החושפת מנעד של תחושות, קתרזיס של רגשות נפרש לתפארת, שפע הרפתקאות בשרשרת, שמחה ועצב המתערבבים במרוץ של החיים, עם ברק בעיניים, חיוך מתרחב, שמחה בלב, ולעיתים דמעות עם או בלי כאב".

"המנונים מעוררי השראה לכל מצב ולכל הרגשה" מאת ענת יפה. הוצאת "ספרי ניב", 102 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה   



*חרדת הקורונה וחרדות נלוות מאת קובי שמשי
"חרדת הקורונה וחרדות נלוות" מאת קובי שמשי הרואה אור בימים אלו הוא ספר שירים מקסים ומרגש. השירים נכתבו בין מרץ לדצמבר 2020 והם מתארים יחסים בין אדם לאדם שהשתנו לבלי הכר ואהבה שניצבה חסרת אונים אל מול קדושת החיים והצורך בשמירתם. בפרק זמן זה עולמנו נעצר, חברות וכלכלות נסוגו לאחור, ומדינות מיקדו ענייניהן בהתמודדות עם המגפה.

הספר מחולק לשני שערים. השער הראשון עוסק בחיים בצל הקורונה ושיריו ממחישים את החרדות והפחדים, את החשש מהמוות ואת הסבל מהמחלה. המגפה העצימה את בדידותו של האדם, יצרה ריחוק חברתי, העלימה את האינטימיות וחיזקה את הגעגוע לחיבוק ואת ההשתוקקות לחיים שחיינו. השער השני עוסק בחרדות נלוות העולות מהפוליטיקה הישראלית בתקופת המגפה: טבע האדם הפוליטי, מנהיגות קלוקלת, אינטרסים אישיים, חוסר אכפתיות אנושית והחשש לדמוקרטיה בישראל בימים של חולי ומוות ממגפה נוראית. מגפת הקורונה עצרה את העולם, שינתה את חיינו והבליטה את האחריות של האדם לעתיד העולם.



הַמֻכָּר וְהַיָּדוּעַ נֶעֱלַם

מִסְתַּגֵּל לְכָל דָּבָר,
גַּם לְאֶתְמוֹל שֶׁלֹּא יַחֲזֹר,
מִתְרַגֵּל לָזָר וּלְזֶה שֶׁלֹּא מֻכָּר,
מְנַסֶּה לְהִזָּכֵר בַּדְּבָרִים הַפְּשׁוּטִים,
שֶׁבְּאֹרַח פֶּלֶא
אֲליֵהֶם מִתְגּעְַגּעֵַ.
מִסְתַּגֵּל וְאַט-אַט שׁוֹכֵחַ
כָּל מָה שֶׁהֶעֱסִיק אוֹתִי
טֶרֶם זְמַן נְגִיף.
מוֹצֵא עַצְמִי בְּעוֹלָם חָדָשׁ
שֶׁנּוֹצַר בִּן נֶגַע.
מִסְגֶּרֶת זְמַן חָדָשׁ,
מֶרְחָב פְּנִימִי אַחֵר,
רָחָב אוֹ מְצֻמְצָם,
אִישׁ וְאִשָּׁה,
בְּמֶרְחֲבֵי רוּחָם, וּבְחָסְנָם.
אֲנִי מְסֻגָּר,
וּבְתוֹכִי מִסְתַּגֵּר,
וְרַק הַמִּקְלֶדֶת פּוֹתַחַת לִי
צֹהַר אֶל עַצְמִי,
אַל הַמֻּכָּר וְהַיָּדוּעַ,
וּמְשַׁרְבֶּטֶת מִדֵּי פַּעַם
אֲנָחָה שֶׁל גַּעֲגוּעַ.
מִסְתַּגֵּל לְיוֹם חָדָשׁ,
שְׁעוֹת הַיְּמָמָה
מְקַבְּלוֹת צוּרָה אַחֶרֶת,
הַזְּמַן עוֹבֵר כָּךְ אוֹ אַחֶרֶת.
בֵּיתִי הוּא מִבְצָרִי,
בֵּיתִי הוּא בֵּית כִּלְאִי,
אָסוּר אֲנִי בְּמִבְצָרִי.
מִבַּעַד חַלּוֹנִי,
מַשַּׁק כַּנְפֵי צִפּוֹר,
מַזְכִּיר לִי חֹפֶשׁ.
עוֹלָם יָשָׁן, אַיֶּכָּה?
רַק אִם אֶפְרֹשׂ כָּנָף,
כְּמוֹ דְּרוֹר,
אֶל בֵּיתִי אָשׁוּב
אַחַר יוֹם עָמוּס
בְּגעְַגּוּעַ. (עמוד 70 בספר)

קובי שמשי, בעל תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת ת"א, הוא מורה ומחנך בתפיסה הומניסטית. במשך 40 שנות עבודתו במערכות החינוך הקים וניהל בית ספר, עסק בניהול מערכות ופיתח תוכניות לימודים בתחום החינוך. קובי הרצה באוניברסיטה הפתוחה ובסמינרים למורים וכיום ממשיך ללמד, להרצות ולשמש כמאמן אישי (קואצ'ר)

"חרדת הקורונה וחרדות נלוות" הוא ספרו החמישי של קובי שמשי. ספרי השירה הקודמים שלו: "מילים צרות מלהכיל" (1994); "מילים צרות מלהכיל" (2016), "שירים לילדים מבוגרים" (2020), "מלידה ועד שנה" (2020). כמו כן היה שותף בכתיבה ובעריכה של שני ספרי לימוד: "ממשל ופוליטיקה" (1995) ו"פה פוליטיקה" (1996).

"חרדת הקורונה וחרדות נלוות" מאת קובי שמשי. הוצאת "ספרי ניב", 173 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



*ההיגיון שבתלמוד מאת הרב ד"ר יחיאל בר לב 
התלמוד הוא אחד האוצרות המשמעותיים של התרבות היהודית והמכונן המרכזי של המסורת שלנו לאורך הדורות. הרב ד"ר יחיאל בר לב בספרו "ההיגיון שבתלמוד" מציג בשפה ברורה ועדכנית את ההיגיון בסוגיות שונות בתלמוד ומראה את הרלוונטיות והחיוניות של הדיונים העתיקים של חז"ל, היורדים לעומק הסברה והנפש האנושית. 
עוד בספר על התלמוד, חסידות, מחשבת ישראל וסיפורים אישיים.






הרב ד"ר יחיאל בר לב, אחד מאנשי האשכולות בתקופתנו, חיבר עשרות ספרים בנושאי תורה וקבלה, ביניהם פירוש על התלמוד הבבלי והירושלמי ופירוש על ספר הזוהר בשם "ידיד נפש".

"ספר זה בא לענות על הצורך החשוב הזה לגשת אל השורשים של המצוות האמונה, של המסורת היהודית. לכולם יש חלק בתורה בכל ספרות החכמים המדהימה שהשאירו לנו לאורך הדורות, והיום גובר הצורך לקחת את החלק הזה ולהתעמק בו. כולנו חיים היום בצורה מדויקת יותר, דעתנית יותר. אנו נוטים לרדת לפרטים, לברר אפשרויות , להבין את ההיגיון של הדברים ולהכיר את המציאות. דרך חיים זו ונטייה אישית זו שלנו, צריכות לבוא לידי ביטוי גם בחיים הדתיים... בספר זה מובאות סוגיות מרכזיות יסודיות בלימוד התורה." (עמוד 10  בספר)

"ההיגיון שבתלמוד" מאת הרב ד"ר יחיאל בר לב. הוצאת "ספרי ניב", 364 עמודים. מחיר לצרכן 92 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




*בוחרת בעצמי מאת יובל עזרא
"בוחרת בעצמי" מאת יובל עזרא הוא ספר שירים וטקסטים מקסים ומרגש.
בספר כלולים קטעי שירה וטקסטים קצרים בנושאים יומיומיים שנמצאים עמוק בתוך הלב של כולם. הם ייגעו היישר בליבכם, ידייקו את הרגש ויביעו את מה שחשבתם ומעולם לא הצלחתם לומר.

באמצעות הקריאה תתחברו ל"אני הפנימי" שלכם, שייקח אתכם למסע מרתק בעולם הרגשות ובעיקר יזכיר לכם לבחור בעצמכם תמיד.


בוחרת בעצמי
בחרתי בחיים.
הבנתי שזה בסדר לטעות כל עוד אני לומדת.
בחרתי לעלות למעלה,
לא לפחד מנפילות .
בחרתי לרוץ קדימה,
להתחבר לרגשות.
בחרתי לאהוב.
בחרתי במשפחה, בחרתי בךָ.
בחרתי בכולם, בחרתי בעולם.
אבל עכשיו
אני בוחרת בעצמי.


יובל עזרא, בת 19, היא כותבת צעירה בתחילת דרכה אשר כבשה אלפי קוראים ברשתות החברתיות. על אף גילה הצעיר היא מציגה לקוראים את העולם כפי שהיא רואה אותו דרך עיניה הבוגרות, המשכילות לתת לכל דבר משמעות מיוחדת משלו.


"בוחרת בעצמי" מאת יובל עזרא. הוצאת "ספרי ניב", 125 עמודים. מחיר לצרכן 72 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




*איפה קרמבו? מאת הילה ודוד זיגמנד
"שלום!
אני קרמבו הכלב, ואני הבעלים של דוד והילה.
הדבר שאני הכי אוהב, חוץ מאוכל, כמובן, הוא לצאת לטיולים.
אני מוציא את דוד והילה לשלושה טיולים ביום!
בדרך כלל אני מטייל איתם ליד הבית, אבל במיוחד אני אוהב להוציא
את דוד והילה לטיולים ברחבי הארץ.
בכל טיול אני מבקש מדוד לצלם אותי ליד מעיין, תצפית נוף או אתר
היסטורי, ולאחר מכן הוא עורך חידון ומבקש מכל החברים שלו לנחש:
"איפה קרמבו?"
ואז חשבתי על זה, לא כולם חברים שלי, ושל דוד והילה, ואולי עוד אנשים ירצו לטייל במקומות שבהם אני טיילתי,
אז אתם מוזמנים לצאת לטיולים בעקבותינו
בספר תמצאו הסבר על כל מסלול שטיילנו בו, מה מומלץ, מה דרגת הקושי,
כמה זמן אורך המסלול ומידע נוסף על דברים שאפשר לעשות באזור." (מתוך המבוא לספר);




"איפה קרמבו?" מאת הילה ודוד זיגמנד בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר הומוריסטי ומדריך טיולים לכל המשפחה. הכלב קרמבו מזמין אתכם לזהות את המקומות שבהם טייל, ללכת בעקבותיו וליהנות מהטבע הישראלי.

הספר מכיל 40 מסלולים (8 מהם נגישים!) מצפון ועד דרום עם הסברים גיאוגרפיים, גיאולוגיים, היסטוריים ועוד על כל מסלול. הספר מעוצב באופן משעשע וחווייתי, כתוב בשפה המתאימה לילדים ומאפשר להם לקחת חלק פעיל בטיול ולהבין את ייחודיות המסלול באופן עצמאי וללא תיווך ההורה.

הספר "איפה קרמבו?" הוא סיפורם של הילה ודוד זיגמנד, שגדלו על ערכי שמירת הטבע ואהבת הטבע ובספרם רוצים להעביר אהבה זו הלאה, אל הדור הצעיר.
הספר והסיפורים בו נכתבו בהשראת המקום ואינם מגיעים ממקורות מהימנים. תוכן המסלולים כתוב עם קריצה הומוריסטית "קרמבואית". כמו כן ההסברים על המסלולים וזמני ההליכה הם בגדר המלצה בלבד.

קרמבו


"איפה קרמבו?" מאת הילה ודוד זיגמנד. הוצאת "ספרי ניב", 90 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.













ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה