יום רביעי, 26 באפריל 2017

"לילך החיים שאחרי"- הקרנת בכורה 10.5.17 ב yes דוקו




הכרתי את לילך לפני עשור. יחד כבשנו את ספסל הלימודים והתחלנו שרשרת של קורסים לתעודת המאמן האישי. זוכרת את היום הראשון, השעה הראשונה, מעגל ההכרות ואת מה שאמרתי דקות לפני שחזרה אחרי ואמרה: "גם אני יכולה להגדיר את עצמי כהר געש"!

הרמתי גבה: היא לא יכולה להיות יותר מקורית? הרהרתי לעצמי...
מעידה על עצמי שאני גם הר געש בהוויתי אז כי באתי למעגל הזה "דקות" אחרי שנפרדתי מ 25 שנות הוראת הגיאוגרפיה והייתי עדיין לגמרי "שם". 

היום במבט לאחור ומבלי שאני בטוחה שלילך זוכרת את כל השיחה הזו - אין לי ספק שההגדרה הכי מדוייקת ללילך שהיא הר געש



" שמי לילך שם טוב. עד ל-24 ביולי 2010 הייתי אמא לשלושה ילדים: עומר, רוני ואור. ב 24 ביולי 2010 התברר לי שזכות בסיסית זו וזכותם הבסיסית של שלושת ילדי לגדול ולהתפתח נשללה" כתבה לילך בספרה "לעוף בניגוד לחוקי הטבע" שראה אור חמש שנים אחרי הטרגדיה.
"לא ממחלה, לא מתאונה ולא על ידי מחבל עוכר ישראל נשללה זכותם. האויב שכילה את חיינו היה  אויב מבית, אביהם של שלושת ילדי" (עמוד 106)
"... בשעה אחת עשרה הטלפון צלצל, היתה שיחה לא ברורה ומילים שנאספו להבנת הגרוע מכל: שלושת ילדי האהובים אינם עוד איתי".










שנה לאחר שפקד אותה האסון שאין במילון העברי די מילים ראויות לתאר אותו, 
וברגע שהבינה ששלוש האפשרויות שעמדו למולה במציאות הבלתי הגיונית שנוצרה היו: למות, להשתגע או לחיות, לילך בחרה בחיים! 







לילך בחרה בחיים.
הסרט: "לילך החיים שאחרי" שהושק אמש בבימויו של עימנואל רוזן לyes דוקו מביא את תלאות הדרך להבאת תינוק לעולם. 12 נסיונות התעברות ואולי גם יותר ובסיוע פרופ' משיח הניבו את התוצאה שהכניסה אור חדש לחייה של לילך.










שש שנים לאחר האסון ילדה לילך את שי-לי 
שי-לי שעוד מעט קט ימלאו לה שנה. תינוקת יפיפיה, שמחה, מלאת אנרגיות ממלאה את עולמה של לילך ושל גבי בן הזוג בהרבה שמחה פנימית. בתפיסת עולמה מציינת לילך: שי לי אינה מחליפה את שלושת אחיה שחייהם נלקחו מהם על ידי אביהם השפוט לשלושה מאסרי עולם. 





 "לילך: החיים שאחרי" בכורה yes דוקו ביום רביעי, 10.5








ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה