יום חמישי, 20 באפריל 2017

גם אתם יכולים לארגן "אירוח מושלם בקלי קלות"



בדיוק כמו בשיר של סמדר שיר:"אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי עוגה" 
כך גם בכל שקשור לארוח. מהיום אין ארוח או אירוע ללא קונספט ייחודי המבדיל אותו מכל אירוע אחר. 

עוד כשילדי היו קטנים, כבר אז הייתי אמא משקיענית. כל חגיגת יומולדת קבלה קונספט ייחודי,
תמיד הקפדתי להעניק להם את הרגעים בהם יתעוררו לבוקר שהכל מחייך רק אליהם. לילות ארוכים "שברתי את הראש" כששנתי נודדת מחפשת את התשובה: כיצד לייחד את היום שלהם ממה שעשיתי כבר בעבר.








בימים אלו רואה אור ספרן של שירן בן שמעון לוי ומירי בן דוד ליוי מעצבות הבית של קבוצת  פעמית . הספר "אירוח מושלם בקלי קלות" מביא מבחר עשיר של הצעות פרטניות, טיפים וקונספט משתנה לעריכת שולחן בהתאם לאירוע, לגיל ואופי המוזמנים. ההמלצות הרבות נותנות מענה לחגים ולמבחר אירועים בהם אנו מבקשים לשמח ולארח באופן שישאיר באורחינו זכרון צרוב מתוק. 




  




ארוח הוא חיבור בין אנשים סביב שולחן אוכל מה שהופך בפרק זמן בלתי מוגדר לקשר חוויתי משותף.
בחברת פעמית נוכחו לדעת כי חסר בשוק ספר שיעניק למארחים הלא מקצועיים, שזה בעצם מרביתינו, טיפים, ידע וייעוץ מקצועי בעריכת שולחן ארוח בנסיבות השונות. ידוע שצורך מוביל לרעיון ורעיון מוביל להמצאה/חידוש/יצירה. לאור כל אלו החליטו בחברה להוציא את הספר השלם העוסק באירוח בכלים חד פעמיים ועריכת שולחנות. 




 



יש כללים מאוד ברורים לעריכת שולחן. אלו הכללים שעושים את ההבדל בין סתם אירוח לאירוח מושלם:
קבלו את כללי היסוד לעריכה מושלמת:

כלים: הכלים ערוכים לפי סדר השימוש בהם (מבחוץ פנימה). צלחות במרכז, צלחות מנה ראשונה על הצלחות למנה עיקרית ככל שמגישים מרק ,ניתן להעמיד את המרקיה על הסט או להגישה עם המרק.
מפיות: החוק היחיד בכל הנוגע למפיות הוא, שיהיו נעימות לעין. הן יכולות להיות מונחות במקומות שונים, משמאל לצלחת עם המזלג מעליהן או לצידן.
סכו"ם: את הסכו"מ נערוך מבחוץ פנימה לפ סדר השימוש , ככל שמגישים דגים נהוג להשים סט סכו"מ נוסף עבורם. סדר עריכת הסכו"מ: שני סכינים מצד ימין, סכין קטנה חיצונית וסכין גדולה פנימית. ליד הסכין  הקטנה מניחים את הכף, מצד שמאל של הצלחת שמים את שני המזלגות- מזלג גדול פנימי ומזלג קטן חיצוני.
כוסות: בצד העליון הימני של הצלחת מניחים גביע יין ולידו כוס נמוכה למשקה קל.
בחירת הכלים והשילוב ביניהם  תוך  כדי יצירת סימטריה ביניהם, נותנת את הטאצ' ליופי השלחן כאשר למרכיב האחידות בין הסועדים ישנה משמעות עיצובית. וחשוב לשמור על הרף הסימטרי בעריכת שלחנות .






החלטתם על תאריך, הזמנתם אורחים, תפריט הארוחה מוכן ועכשיו נשאר לתכנן את חלל האירוח 
קבלו מספר כללים שלמדתי מהספר ויוכלו לעזור לכם :
1. שמרו על חלל מרווח, אין צורך להעמיס בחפצים ואביזרים, אך חשוב שתיווצר אווירה נעימה ולא מנוכרת.  
2.השתדלו להימנע משימוש בשולחנות גדולים מדי, שיסגרו את החלל, השאירו מרווחי מעבר לאורחים ולמארחים, במידת הצורך חברו בין שולחנות שונים ע"י מפה או ראנר, ניתן ליצור שולחן ייעודי לילדים/ מתבגרים.
3. הכינו כיסאות נוחים במידה והישיבה סביב השולחן היא ארוכה. 
4.סדרו את הישיבה במידת האפשר בצורה כזו שייוצר קשר עין בין כל האורחים. 
5.הכניסו צבע לתוך חלל האירוח, שלבו בין צבעים קרים לחמים ,וילונות, מפות, כריות. 
6.חישבו על התאורה, שלבו בין תאורה קיימת לנרות או תאורה דקורטיבית, במידה והתאורה חזקה מדי עממו אותה קלות או החליפו לנורה חלשה יותר. 





 





שלושה פרמטרים מרכזיים מהווים את כוכבי השולחן : מפה ראנרים ומפיות 


  


























בפרקי הספר"אירוח מושלם בקלי קלות" תוכלו לקבל מענה לסגננות אירוח, עיצוב השולחן, דרכי הקישוט התוספות- פרחים, מפיות, חבקים... חלקו ומשמעותו של עיצוב החלל, שילוב הכלים כשכל אלו ועוד רבים מגובים בשפע דוגמאות וטיפים לכל מטרה. 



עוד בספר,הספר מייחד עיצוב ספציפי לשבת, לכל חג מחגי ישראל ולשמחות החיים: ברית מילה, בר/בת מצוה, טקס חינה, שבת חתן, יום נישואין וכדומה. תוכלו להתארגן ללא קושי גם למסיבות יום הולדת לצעירים ולמבוגרים, מסיבת הפתעה, מסיבת רווקים/רווקות, אירועים עסקיים וחתונה.  







נסו לשנות מפעם לפעם את סגנון הארוח בהתאם לתנאים שברשותכם ולאוירה שתרצו ליצור. חשוב להעניק לארוח שלכם אמירה עיצובית אישית כזו שתעביר את החויה בכל סגנון שתבחרו. בסופו של דבר זה מה שהם יזכרו מהאירוע שלכם. 

היום כשיש לי את היכולת לבחור ולגוון מתוך הספר "אירוח מושלם בקלי קלות" הדרך לשמחה כבר הרבה  יותר קלה ומהירה.

לרכישה בסניפי פעמית סטור ברחבי הארץ וברשתות סטימצקי וצומת ספרים ובאתר עכשיו במבצע. 






ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה