יום שני, 24 באפריל 2017

את החומוס הזה אי אפשר להפסיק...




אם יצא לכם לשמוע פעם את השיר המקורי חומוס מטמטם שכתב נייג'ל האדמור בשנת 1993 קרוב לוודאי שהייתם מרבים לזמזם אותו תוך כדי סעודות הברבקיו שלכם, מנגבים חומוס מיקי לצד קבבים וסלטים טריים ונהנים... 

הלכתי לחפש קצת הסטוריה ופגשתי לא מעט על דרכו של החומוס ללב הצלחת הישראלית. מסתבר שד"ר דפנה הירש חברת סגל במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה הפתוחה חוקרת עד היום ומתעדת בבלוג החומוס הראשון את דרכו של החומוס להפוך למאכל הלאומי








עוד למדתי כי בספר "לא על החומוס לבדו" מגדיר יהודה ליטני את 1967 כשנה בה הכל השתנה. יוני 67' הוא "קו השבר של החומוס שהוא גם קו השבר של המדינה". אמנם החומוס לא היה זר לישראלים לפני מלחמת ששת-הימים, הוא נאכל בישובים הערביים ובערים המעורבות בארץ ועל-ידי יוצאי עדות המזרח. אך בשנות החמישים התגנב החומוס בהדרגה לתפריטי מסעדות יהודיות בירושלים עד שהיום עומד החומוס בלב הצלחת הישראלית המפגישה בין מזרח למערב. 






אם להודות אצלנו בבית לא חייבים לשלב את החומוס בארוחת ברביקיו. החומוס הוא מנה בריאה עם סלט טרי ופיתה. מה שמייחד את סלטי מיקי שהושקו החודש לקראת יום העצמאות היא המגוון הרחב של אופציות שילובים וטעמים שחוסך לי את עבודת ההכנה במטבח.









חומוס עם שיפקה

מתכון ירושלמי אותנטי עם פלפל שיפקה חריף אש.






 חומוס על מסבחה
תוספת גרגרים טריים, 
עשבי תיבול ותבלינים אותנטיים 

 חומוס טחינה
חומוס בתוספת טחינה מעולה ואיכותית במיוחד 
עם טעם שומשום קלוי מודגש






 חומוס צנובר

חומוס לניגוב ממש כמו בחומוסייה! 
קולים את הצנוברים בשיטה מסורתית המעניקה ארומה מיוחדת. 
השילוב בין החומוס לצנובר יוצר טעם עשיר.


 חומוס חריף

סלטי מיקי לקחו את המתכון הסודי לאריסה של סבתא שלביה
והוספו לחומוס העשיר. התוצאה שילוב טעמים יחודי ואותנטי



 חומוס אסלי

חומוס חלק עם מרקם וטעם עשיר
ניתן לנגב או לאכול בכפית










אני כבר ראיתי את הבן שלי מוצא לעצמו שילובים שונים בין החריף לאסלי והשיפקה מורח על מנת קבב ומגלגל עם סלט ירקות. כל הארוחה בביס אחד. 








המתכון לסדרה החדשה הותאם במיוחד לטעמנו הישראלים, נבדק ואושר ע"י מנגבי חומוס ידועים וגדולי השפים בישראל. כל חומרי הגלם המרכיבים את הסדרה נבחרו בקפידה יתרה. החומוס אינו כולל כולסטרול ושומן טרנס ומוצע לצרכן במחיר שווה לכל כיס במשך כל השנה- בכל קנייה של גביע הצרכן יחסוך בין שקל לשלושה שקלים. 


 







כל המוצרים כשרים בהשגחת הרב לנדא. 
הסדרה תמכר בשלב הראשון בכל הרשת הרביעית והמינימרקטים, וברשת שופרסל ומגה בשלב השני.













ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה