יום שני, 13 באוגוסט 2018

"עלילות שיטאקי – יערות הטרולים התחתיים"


















מי שהביאה לעולם את סדרת "ווינטר בלו" המצליחה וכבשה את צעירי ישראל עם פיות יער ושדונים קסומים, שעלילותיהם תוארו בלא פחות מאשר בשלושים ספרים, חושפת עכשיו בפני חובבי הז'אנר, את קיומו של שדון יער חדש – שיטאקי שמו - שביקור מפתיע של בת-דודתו משנה את חייו השלווים מן הקצה אל הקצה.



"יומיים לאחר מכן שבה ויאנה מבית היולדות כשהיא נושאת בזרועותיה את אינוקי, התינוקת בחדשה.
פיוטי נשאר לצידה במשך כל ימי שהותה שם, תמך בה וסייע ככל יכולתו, 
כשהשתחררה מבית החולים ליווה אותה עד פיתח ביתנו ומסר אותה ואת אינוקי לידיה הנאמנות של אמא להמשך טיפול. הוא שב והתנצל שעליו לעזוב ולשוב לחנות האגוזים הקטנה שלו..... " (ע"מ 47)


שיטאקי ואחותו התאומה נָמֵקו, נרתמים לעזרתה של בת-הדודה המסתורית, לאחר שזו יולדת תינוקת שונה ומיוחדת במינה, אשר זקוקה לטיפולו של רופא אֶלף, המתגורר ביערות הטרולים התחתיים. במהלך מסעם לומדים השדונים דבר או שניים על אודות קבלת השונה, על סובלנות, פתיחות, חברות אמת ואומץ לב.














הסופרת אֶשְכָּר אֶרְבְּלִיך-בְּריפְמן פרסמה עד היום שלושים ספרים. היא גרה עם משפחתה על גבול יערות הכרמל, בהשראתו בראה בספריה עולמות פנטסטיים ובהם נופים מרהיבים ויצורים עתירי דמיון. סדרות הדגל שלה, "ווינטר בלו, ילדת-פיות" ו"אמרלד, ילדת-פיות" כבשו לבבות של מאות-אלפי קוראים, והיו לשם דבר בספרות הנוער הישראלית. מי שהוכתרה כ"מלכת הרייטינג של הפיות", מגישה כעת לצעירי ישראל את הגיבור הפנטסטי החדש שיסעיר את חייהם שישלהב את דמיונם.

ככל שהתקדמתי בקריאת הספר הבנתי שעלי לקבל הסבר מהותי לדמותם של שדון היער ורופא האלף.
כשלמדתי ש Elf - אלפים הם גזע דמיוני של יצורים דמויי אנוש, שמופיעים ביצירות ספרותיות רבות מתחום הפנטזיה, קלחה הקריאה והפכה לחוויה ילדותית אחרת.
עלילות שיטאקי הוא ספר מרגש, מלמד ומקביל לאירועים מחיינו שלנו בני האדם, על אף היותו ספר המגולל את סיפורם של יצורים עתירי דמיון.
הספר מוצע לרכישה גם בגרסאות אודיו ודיגיטל, אותן ניתן להשיג באתר רימונים ובאתרים הדיגיטליים ע-ברית, אינדיבוק, גטבוקס, מנדלה מוכר ספרים ברשת ובוקסילה.

רימונים הוצאה לאור מתמחה בספרי ילדים ונוער ובספרות עולם קלאסית מתורגמת. 
להוצאה גם סדרה רומנטית–סדרת "פנדורה" ומועדון קוראים ומנויים.





"עלילות שיטאקי-יערות הטרולים התחתיים" מאת אֶשְכָּר אֶרְבְּלִיך-בְּריפְמן
איורים: טלי פלד 

להשיג בחנויות הספרים ובאתר רימונים בהנחה לגולשי האתר. 
הנחה מיוחדת נוספת תינתן לחברי מועדון הקוראים של רימונים.
192 עמודים | לילדי כיתות ב'-ד' | מחיר קטלוגי- 78 ₪|










ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה