יום חמישי, 16 באוגוסט 2018

פאי חרובים ואגוזים















בכל ימות השנה אוהבים אצלנו עוגות "יבשות". עם הקפה החם או הקפה הקר, עם תה או לנשנוש מתפורר בפה בשעת בין הערביים כשהבטן מקרקרת קצת. 
אני משתדלת לגוון ומשלבת מרכיבים שונים כדי להעניק לעוגות או העוגיות מראה וטעם מעורר תאבון.

השבוע שלבתי את ממרח החרובים שהגיע לטעימה ובתחליף החמאה של שימרית. הבת שלי אינה אוכלת מוצרי חלב והנטורינה על בסיס שמן קוקוס ושמן זית 
נמצאה תחליף מושלם, שהעניק ארומה חדשה לעוגה וקצר שבחים מכולם. 










פאי שוקולד אגוזים בתבנית אינגליש קייק 

לבצק
200 גרם נטורינה על בסיס שמן קוקוס ושמן זית = 1 חבילה בטמפ' החדר
3 כוסות קמח תופח
3 כפות סוכר
שקית סוכר וניל
יוגורט או לבן 200 מ"ל
ללוש ולרדד בתחתית התבנית קצת יותר ממחצית הכמות
ליתרת הבצק להוסיף עוד חצי כוס קמח ולהפוך לפרורים (שכבה עליונה.)


לעוגה
ממרח חרובים (אני השתמשתי בממרח החרובים של בא לי מהטבע)
מטבעות שוקולד מריר או קוביות שוקולד 
100 גרם אגוזים טחונים 











ההכנה
להכניס את כל מרכיבי הבצק לקערת המיקסר וללוש לבצק (לא חייב להיות בצק חלק)
לרפד תבנית מאורכת או עגולה מס 24 בקצת יותר ממחצית כמות הבצק.
ומכניסים לתנור לעשר דקות על חום 160 מעלות
ליתרת הבצק מוסיפים חצי כוס קמח ויוצרים פירורים,
מניחים בצד או במקרר.

על שכבת הבצק שנאפה חלקית מורחים ממרח חרובים 
מעליו שוקולד מפזרים את כל האגוזים הטחונים
ומניחים מטבעות/קוביות שוקולד מריר 
מפזרים מעל את פירורי הבצק ואופים בחום 170 מעלות עד הזהבה 
מצננים ונהנים. 






תחתית בצק 

שכבת סירופ שוקולד ועליו אגוזים טחונים

טבעות שוקולד על האגוזים

שכבה עליונה פרורי בצק 
לפני אפיה


מוכן.




חדש - ואני ממליצה
1. ממרח חרובים ללא תוספת סוכר.ממרח ללא חומרים משמרים, ללא שמן דקל, עשיר בסידן ומכיל סיבים תזונתיים. הממרח מכיל לפחות 15% חרובים מבחינתי הוא תחליף לשוקולד למריחה בכריכים, כארוחת בוקר ולאפיה. "בא לי מהטבע"
2. נטורינה לאפייה על בסיס שמן קוקוס או על בסיס שמן זית מבית שמרית המהווים תחליפים בעלי ערכים תזונתיים מוספים על פני מוצרי מרגרינה • המוצרים ללא שומן מוקשה וללא חומרים משמרים, מתאימים למגוון רב של מאפים מלוחים ומתוקים























ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה