יום שני, 22 באפריל 2019

"איך לגדל ילדים מאושרים" - ספר שני בסדרה










לפני פחות מחודשיים "התקבלתי" למועדון הכי יוקרתי באילן היוחסין המשפחתי. "קודמתי" למעמד סבתא ומאותו הרגע שבה ועלתה לנגד עיני ילדותם השנייה של ילדי. נכדי, בנה הבכור של בתי הצטרף באהבה לחיינו והביא עמו שמחה ואושר רב. 







"המפתח להצלחה הוא קודם כל אושר" כותב ויטלי בוצ'אצקי בהקדמה לספרו השני בסדרה - "איך לגדל ילדים מאושרים". האושר הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה מדגיש. 
עצב, שמחה, תסכול, עלבון כעס ודומיהם... במודע או שלא, כולנו חולקים רגשות. גם אם נשתדל ונרצה מאד לא נוכל להסתירן פותח בוצ'אצקי בנושא הראשון בספרו. "אם אין לנו אושר לא נוכל לחלוק אותו", קובע ויטלי ואני מסכימה ונזכרת בזכותו שעובדה המצערת ש"ילדים הם ילדים רק פעם אחת" וכהורים עלינו לזכור זאת בכל רגע ובכל תגובה שאנחנו מביאים לחייהם. 








"מרגע לידתם ועד גילאי 5-7 הילדים לומדים מאיתנו, הם סורקים אותנו כמו רנטגן.
מבלי לדעת אנו מלמדים את ילדינו:
איך מתווכחים ואיך משלימים,
איך מגיבים ואיך נרגעים,
איך מתנהגים כשרע לנו ואיך כשטוב לנו,
מיהו אדם אופטימי ומיהון אדם פסימי,
כיצד לכבר וכיצד לזלזל.
הם לא יזכרו מה לבשתם כשחזרתם הביתה, אך הם כן יזכרו איך גרמתם להם להרגיש כשנכנסתם. הם לומדים מכם כיצד אוהבים. ואת כל זה לא מסבירים-את כל זה מדגימים. זה התפקיד שלנו וזאת האחריות של כל הורה!" (עמוד 15 בספר)












"...הדרך הטובה ביותר לגרום לילדיכם לשתף אתכם בחוויות שלהם, היא קודם כול ללמוד להקשיב להם, 
להתעניין ולשאול שאלות בנושא.אם בזמן השיחה איתם אתם מקבלים צלצול או הודעה במכשיר הנייד שלכם,
פשוט נתקו או התעלמו. זו דרך נהדרת להראות לילדים שהם חשובים הרבה יותר. בכל פעם שילדיכם ייגשו אליכם כדי לשאול או לספר משהו, נסו להפסיק את מה שאתם עושים והניחו בצד את מכשיר הטלפון הנייד.
גרמו להם להרגיש שהם החשובים ביותר בעולם! היו ענייניים ותשאלו שאלות פתוחות. בזמן שהם יתרגלו לספר את הסיפור,אתם תתרגלו להקשיב ולשאול שאלות."
"החזרתיות היא אם כל המיומנויות." אנטוני רובינס












בגישה שמביא בוצ'אצקי בספרו השני שואף שאנו ההורים נראה את הילד כבלוט או כגרעין שכבר מכיל בתוכו  את כל הפוטנציאל כדי להפוך לאלון אדיר ויפה. בדיוק כמו שעץ האלון זקוק למים ולאור כך גם הילדים זקוקים לתזונה בריאה, עידוד, חום ואהבה תמיכה והכוונה, ומעל לכל זקוקים הם לאמונה. אמונה שהיכולת לגדול כבר טמונה בהם. 
בספר מוצגים כלים מדהימים להעצמת הילדים כך שיגדלו להיות שמחים, מצליחים ומאושרים יותר

מלווה את הספר השני אפליקציה חינמית - greatboox בה תוכלו להוריד את התמונות הנלוות לספר, לצפות בסרטוני השראה, מתנות, סיפורים מעצימים ועוד.
למיידע על הספר הראשון הכנסו לכאן. 







"איך לגדל ילדים מאושרים-הדרך למעלה" ספר שני בסדרה
כתב: ויטאלי בוצ'אצקי
הוצאת ניב
הכנסו לאתר - עכשיו במבצע 






























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה