יום חמישי, 10 בדצמבר 2020

רוצה להיות אני, אהבה במזל טלה, יהודי סן ניקנדרו, לב כבול ושביל חוכמת המילים

 


בסקירה שלפניכם ארבעה ספרי פרוזה מרתקים רומנים מסקרנים לצד רומן היסטורי מעורר השראה וספר מתנה המביא מסרים המיועדים להפוך לפרקטיקות יישומיות בחיי היום יום. הצטרפו אלי. 


אהבה במזל טלה מאת דפנה שלו

"הייתי אדם שהולך. הולכת כל יום לעבודה, הולכת בעבודה, הולכת חזרה הביתה. הולכת בשבת ברחבי הארץ ובחופשים - ברחבי העולם. ללכת כמה שיותר רחוק, לראות נופים כמה שיותר פראיים, להרגיש את החיים דרך הרגליים. ופתאום, אני במיטה. בלי הודעה מוקדמת של גיל מתקדם או היסטוריה משפחתית הפכתי ל"חולה". בסוכות אני בטְרֵק בפירנאים הספרדיים, שמונה ימים עם תרמיל על הגב, מטפסת לקרחון הגדול, מסתכלת על החיים מגובה ארבעת אלפים מטרים, ובדיוק חודש אחר כך אני במיטה בבית החולים, מתחילה מסע אחר לחלוטין, מסע שלא רציתי בו ולא תכננתי אותו, שהִכה בי כמו כדור שלג במפולת שלגים, ישר בבטן הרכה". כך כתבתי ביומני באביב 2019 . (מתוך הספר)


בימים אלו רואה אור הספר "אהבה במזל טלה" המביא תיעוד נדיר של אישה במסעה אחר האהבה. דפנה שלו כותבת הספר משתפת את הקורא בסיפור חיים אמיתי של בת רופאים אמריקנית שהתחתנה עם רפתן, עבדה כיועצת ארגונית וכמרצה לפסיכולוגיה ויצאה לחיים חדשים, לגמרי לבדה.

בעזרת סיפורי אהבה חבויים במגירות זה שלושים שנה, מכתבי אהבה מהבוידם ותיעוד מדויק של השנתיים האחרונות, עד ימי הקורונה, מתארת דפנה את המסע הפנימי שעברה בעקבות מחלה נדירה (תסמונת זולינגר-אליסון הנדירה, אחת ממיליון) שריתקה אותה למיטה למשך חודשים. ריתוק זה היה בעיצומם של ניכור ממושך במשך שבע שנים מצד שלושת בניה, גירושים קשים שהיו מלווים במשפטים נגדה ונגד אימה, עד ההתאוששות שהוגדרה כנס רפואי. היא התאהבה בנפש התאומה שלה והבנים חזרו לקשר חם ואוהב איתה - כל זאת בשנה אחת.

הספר הוא למעשה אוסף של יומנים ומחברות אישיות שכתבה דפנה. מדובר בהצצה מאוד אינטימית לחייה. במשך שנתיים תמימות תיארה דפנה בזמן אמת, בתוך כדי ההתרחשויות עצמן, את כל מה שעבר עליה. כל מחשבה, כל רגש, כל פעולה תועדו בצורה הכנה, הפתוחה והאמיתית ביותר כדי לספק לאחרים תקווה, להראות כיצד נפלה לתהום עמוקה וכיצד יצאה ממנה בעזרת האהבה והאמונה של החברות הקרובות והרופאים שליוו אותה, ובעיקר בעזרת רצונה העז לחיות.

דפנה שלו: "כולי תקווה שסיפורי יעורר השראה ואמונה ביכולת שלנו ליצור מציאות מלאה אהבה, להתמודד עם כל קושי ואתגר, ולזכור שמתחתית התהום עולה קול הגאולה".

"המסר שלי הוא שאנחנו צריכים להאמין ביכולת שלנו ליצור את המציאות שאנחנו רוצים. מי שנמצאת בנישואים אומללים חיה בגיהינום - היא מפחדת להתגרש כי היא מפחדת להיות לבד, אבל היא לא מבינה שהיא כבר לבד ולמעשה אין לה מה להפסיד, אז שתקום ותעשה מעשה למען האושר שלה כי חיים רק פעם אחת. עברתי תקופה לא פשוטה. גם כיום, אני לא מצליחה לעשות דברים שעשיתי בעבר. יותר קשה לי ללכת, לעבוד או אפילו לטייל כמו שאהבתי. למרות כל הקשיים אני בוחרת להיות מאושרת".

 "אהבה במזל טלה" מאת דפנה שלו. הוצאת "ספרי ניב", 250 עמודים. מחיר לצרכן 80 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  

*****


רוצה להיות אני מאת סיגלית עוזיאל

"עכשיו כבר לא יכולתי להתכחש לעובדה שאת כל כוחותיי אני משקיעה כדי למלא את עצמי באהבה ובהערכה. הבנתי שיש בור עמוק במחסני האהבה שבתוכי, וכל זה מנהל אותי בלי שארצה. לא היה לי ספק שזה קשור לילדות שלי. משהו שם היה רעב באופן אובססיבי, ולא היה לי מענה בעבורו. זו הייתה הפעם הראשונה שאמרתי את זה לעצמי באופן מפורש. לא היה לי נוח לעמוד מול האמת המעליבה הזו. קשה מאוד להודות באמת כזו, כשאֶת כל כוחותייך את משקיעה בקבלת אהבה והערכה. ועכשיו, אחרי ניסיון של שנים להטעין את עצמי באהבה ובהערכה, הבנתי שזה לא עובד. שום אדם בעולם לא יוכל למלא את הבור הזה שבתוכי, גם אם ממש ירצה. כדי ליצור שינוי משמעותי בחיים יש צורך פשוט לעשות. הדור שלנו מחזיק בידע רב, אולם מציאות האדם, הן הרגשית והן הממשית, אינה יכולה להשתנות ללא מעשה". (מתוך הספר) 

 

 

"רוצה להיות אני" מאת סיגלית עוזיאל בהוצאת "ספרי ניב", הוא  סיפור חיים אישי מרגש, המביא את סיפורה העוצמתי של סיגלית ומציע כלים להתפתחות אישית ומנטלית שמטרתם ללמדנו לרחוש כבוד כלפי עצמנו וכלפי חולשותינו, להעריך את עצמנו ולאפשר לעצמנו לצמוח בחמלה, באהבה ובשמחה.

בספר ייחודי זה, שביכולתו לשנות חיים מן הקצה אל הקצה, נלמד כיצד ליצור תדר של אהבה בתוך הנפש, למלא את הלב בחוויית רוממות שאין שני לה, ללמוד כיצד נוכל לגדל את עצמנו ולשנות את מציאות חיינו לטובה.

סיגלית עוזיאל, אימא ל- 12 וסבתא לנכדים, התמודדה במשך שנים רבות עם בעיות רגשיות קשות. היא לא יכלה לממן לעצמה שיחות נפש, ובמציאות הזו הצליחה ללמוד שהגורם העיקרי לכל תחלואי הנפש הוא הגישה המעוותת ו(חוסר) הכבוד של האדם כלפי עצמו בהווה, ולא הילדות שחווה..

בחוכמה ובכוחות נפש גדולים מצאה סיגלית דרך מקורית ופשוטה לגדול ממצבי תלות, התמכרות, מחשבות כפייתיות, פחדים, חרדות וכל סוגי החולי מאותה המשפחה. סיגלית גילתה את יכולותיה המיוחדות אחרי שלמדה להתחבר אל עצמה, כיום בוחרת להקדיש את זמנה ללימוד הדרך לחיבור אל העצמי ומפתחת אצל נשים את היכולת שלהן להיות דמות אם וסמכות פנימית בעבור עצמן כדי להגיע למצב של התמודדות נכונה בכל המצבים.

סיגלית למדה טיפול רגשי בשלושת מימדים, הנחיית הורים, טיפלה בנשים תקופה ארוכה וגילתה שיותר משהיא רוצה לטפל היא רוצה ללמד נשים לטפל בעצמן. ללמד דרך פשוטה ומעשית להתפתחות הנפש ללא תלות במטפל.

"רוצה להיות אני" מאת סיגלית עוזיאל, הוצאת "ספרי ניב", 181 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות או באתר ההוצאה 

*****


יהודי סן ניקנדרו מאת יעל קניג

מודה שהדבר הראשון שעשיתי כאשר הגיע הספר יהודי סן ניקנדרו לידיי הייתה לברר היכן בדיוק על המפה נמצא המקום שאודותיו נכתב הרומן ההסטורי. מהר מאוד למדתי על נפלאות סיפורה של הקהילה היהודית בכפר הקטן וקראתי מרותקת את סיפורם. 

בימים אלו רואה אור הספר "יהודי סן ניקנדרו" מאת יעל קניג, רומן היסטורי וסיפור אנושי מרגש. יעל קניג מביאה בספרה את הסיפור הלא ייאמן של הגיור דונטו מנדוציו ומציירת בן דמות של משה רבנו במאה העשרים.




במבט ראשון, סַן נִִיקַנְדרוֹ זהה בכול ליישובי הסביבה: עוד כפר רגוע על על הר נישא מול הים האדריאטי. ואולם למשך כמה עשרות שנים במאה העשרים הוא היה רקע לאירועים חריגים במידה כזו שקשה להאמין באמיתותם. בהכוונתו הנמרצת של דוֹנָטוֹ מנְַדוּצְיוֹ – איכר פשוט שהפך לנכה במלחמת העולם הראשונה, משנים תושבי סַן ניקַנְדרוֹ את חייהם מן הקצה אל הקצה. דונטו, מבני הכפר המעטים היודעים קרוא וכתוב, מקבל יום אחד ספר עב כרס עטוף בסחבות. הוא אינו יודע עדיין שהתשורה – ספר תורה כתוב עברית לצד תרגום לאיטלקית, עתידה לזעזע את חייו. הוא לומד מן הקריאה שכל העמים המוזכרים בתורה נכחדו; על כן הוא מאמין באמת ובתמים שהעברים כבר אינם קיימים ושהיהודים נעלמו מעל פני האדמה, והוא סבור שאצבע אלוהים סימנה אותו כמי שנועד להחיות את היהדות. אנשי הכפר נלהבים מתולדות העם הנבחר ומחליטים לאמץ את חוקי תורתו. אלא שבשנת 1943 להיות יהודי פירושו סכנת חיים שאין גדולה ממנה.

יעל קניג עוסקת בכתיבה מאז היותה בת שש. לאחר שלימדה ספרות, יצרה את הסדרה "טֵֶרָּה הֵבְּרָאִיקָה" בהוצאה לאור Romillat , שיקמה את ההוצאה לאור  Raphael והפכה את הכתיבה לעיסוקה הבלעדי. בגיל שש עשרה זכתה בפרס השירה מטעם האקדמיה הצרפתית, וספרה הראשון שפורסם – "פרסקה"– זכה בפרס ה- Bibliothécaires . עד היום פרסמה חמישה עשר ספרים, שאחד מהם הפך לרב-מכר בקנדה. שלושה מספריה עומדים לראות אור בתרגום לעברית בשנה הקרובה. היא עוסקת בספרות בתשוקה רבה: נוסף על הכתיבה, היא מפיקה ומגישה תוכנית על ספרות העולם בתחנה פרנקופונית בישראל.

כשנחשפה לראשונה להרפתקה, המדהימה, אך האמיתית של יהודי סַן ניקַנְדרוֹ, אחזה ביעל קניג התרגשות רבה, והיא פנתה לחקור את האירועים. חקירתה ארוכת השנים הובילה אותה לאיטליה, לצרפת ולישראל, שם פגשה חלק מדמויות המפתח בסיפור האנושי מלא החן וההדר שלפניכם.

סיפור מעורר השראה! 

"יהודי סן ניקנדרו" מאת יעל קניג, הוצאת "ספרי ניב", 245 עמודים. מחיר לצרכן 90 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות ספרים נבחרות ברחבי הארץ או באתר ההוצאה

*****




לב כבול מאת לילך טביב זדה אוקנין


ליהי בנט היא עורכת דין צעירה אך חזקה בתחילת דרכה המקצועית ב"עולם המבוגרים", שמנסה למצוא את מקומה בעולם הגדול. מקריות מסוימת מובילה אותה למפגש גורלי עם אנדרי, גבר שזהותו מסתורית ואפלה, מחוץ למשרדי החברה שבה היא עתידה לעבוד. נתוניו המופלאים, חזהו השרירי והמשורטט – "המאפיל על יצירותיו של מיכאל אנג'לו" לתיאורה המדויק – מטלטלים את ליבה בהתרגשות מפוצצת חושים, תחושה זרה ומפחידה שלא חוותה מעולם והאמינה שקיימת רק באגדות, וכמעט מבלי משים היא מתאהבת בו לחלוטין.




רומן מרתק חדש לב כבול" מאת לילך טביב זדה אוקנין רואה אור בימים אלו ובמרכזו אישה צעירה וחזקה, שמנסה למצוא את מקומה בעולמה החדש. פרשיית האהבה מסתבכת ומגיעה לידי בגידות באמון, מאבקי שליטה ולעיתים איבוד עשתונות. מיהו אנדרי באמת? למה הוא משפיע עליה כך? והאם ליהי באמת מצאה אהבה, ולא רק קריירה?

"...וכשהגעתי לעיניו קפאתי. נתקלתי במבטו הזחוח המתקשט בכחול ים עמוק ומלווה בחיוך סקסי שהרטיב את ליבי, שעדיין נותר בתחתוני החוטיני הלבנים שלי, אך הפעם מהסיבות הנכונות. אופס, נתפסתי..." (מתוך הספר)

לילך טביב זדה אוקנין - סופרת שאוהבת לאהוב, מאוהבת באהבה, אישה שבוערת בה התשוקה לחיים הכי טובים שאפשר - היא גם מזכירה רפואית וגם מרצה ומלווה בתהליכי העצמה אישית בשיטת.NLP לילך נשואה לשמעון, האיש שלה ומאהבהּ, ואימא ללי, למור ולדין, שבזכותם היא לומדת להיות האימא הכי טובה.

"לב כבול" מאת לילך טביב זדה אוקנין. הוצאת "ספרי ניב", 238 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח.
להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

*****


שביל חוכמת המילים מאת אמירה לידר

 



במציאות החיים בעידן הנוכחי אנחנו מוקפים באינסוף סיסמאות ומסרים לחיים נכונים וטובים יותר. המאמנת אמירה לידר בספרה "שביל חוכמת המילים" שיצא בהוצאת "ספרי ניב", מבקשת להפוך את המסרים לפרקטיקות יישומיות של החיים. לתפיסתה, מסר אחד חד, ברור, מזוקק ומעורר רגש, מספיק בהחלט כדי להיטמע ולחולל שינוי של ממש בחיינו.

מתוך שפע של תובנות ועל סמך ניסיון חייה זיקקה אמירה את ה-"אחת, שתיים, שלוש" שלה לכדי המלצות ברורות. היא מציינת מה עלינו להוציא מחיינו, מה עלינו להכניס לתוכם ומה מחובתנו לשמר.

זה קל, ברור, פשוט ליישם, והכי חשוב – את התוצאה תראו מייד. גם אתם מוזמנים להצטרף למאומנים רבים שכבר יישמו את הפרקטיקה הפשוטה הזו וחוללו שינויים מהותיים בחייהם תוך זמן קצר.

זכרו, קריאה היא רק השלב הראשון. על מנת ליצור שינוי, כדאי ליישם את ההמלצות בחיי היומיום שלכם. זאת בתקווה שהספר יהפוך את שבילי חייכם לקלים מעט יותר.

אמירה לידר - ילידת 1954 מחיפה, בעלת תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני במדעי הרוח, דירקטורית בנבחרת הדירקטורים החברתית, חברה בליגת השירה והמשוררים הישראלית, מאמנת ומגשרת – ניהלה במשך שנים רבות את קשרי החוץ של חברת תרופות בין-לאומית גדולה. כותבת ופעילה במגוון תחומי חיים ודעת, אם לארבעה וסבתא לשמונה. בשנת 2008 נבחרה על ידי המגזין 'דה מרקר' לאחת מארבעים נשים פורצות דרך ומובילות שינוי בישראל. עד היום יצאו לאור חמישה ספרים פרי עטה, שני ספרי שירה ושלושה ספרי ילדים.

"שביל חוכמת המילים" מאת אמירה לידר, הוצאת "ספרי ניב", 99 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות או באתר ההוצאה 


 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה