יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

כל גיל וכדורו, מיליון מחשבות שמבלבלות לי את הראש, אפשר גם אחרת ובית המשפט למחשבות-ספרי נוער וילדים.

 

ספרי ילדים ונוער חדשים רואים אור בימים אלו. הספרים מתאימים למי שבוחר להביא שי לחג החנוכה ולא רק. בואו להתרשם. 

מיליון מחשבות שמבלבלות לי את הראש מאת טלי חיים אזולאי

אני זוכרת את התקופה הזו בגיל העשרה. הראש היה עמוס במחשבות חלקן רציונליות אחרות ממש לא. מחשבות על כמה אני ראויה, שווה, מקובלת, מעניינת, אהודה חכמה... שיצרו בלבול ולעיתים גם חששות מיותרים בעיקר מלא נודע. 


הספר החדש "מיליון מחשבות שמבלבלות לי את הראש" רואה אור בימים אלו מיועד לבני הנוער ועוסק במחשבות רגשות ותחושות, בביקורת עצמית ובגילוי עצמי.

גיבורת העלילה היא אריאל, נערה מתבגרת, בוגרת לגילה ובתודעה גבוהה. היא משתפת במחשבותיה, ברגשותיה ובתחושותיה ומספרת על הביקורת העצמית. ומגלה את השופט הפנימי שלה ומולו היא עושה תהליך.  אריאל שמה לב למחשבותיה וכך היא יוצאת לגילוי פנימי, בו היא משתפת את הקוראים במחשבותיה ברגשותיה ובתחושותיה, היא משתפת את הנעשה בבית הספר ובחייה בכלל. היא מבינה שיש לה ביקורת עצמית ותחושת כישלון הנובעים ממקצוע המתמטיקה. חשוב לה לעבור תהליך ויחד עם "אמיתית" היא מגלה את השופט הפנימי שלה, שם היא בעצם מכירה אותו לראשונה.

אריאל משתפת גם  את החבורה שלה, זאת לא חבורה שיוצאת להרפתקאות,  אלא חבורה שמדברת על מחשבות, רגשות ותחושות ויחד הם מגלים תגלית מפתיעה וחדשנית. בספר, הקורא עובר תהליך של התבגרות יחד עם אריאל ובהחלט יכול להבין ולהזדהות איתה.

הספר מעביר תכנים של תודעה ודיבור פנימי בנושאים רבים הנוגעים לבני הנוער ובעצם אף לכולנו ומעביר את חשיבות השיח הפנימי והחברתי באמצעות הקשבה, פתיחות ושיתוף המחשבות והרגשות.

בואו לצלול לתוך הדפים, לנשום, לפתוח את הלב ולפגוש את אריאל. בעזרתה ובאמצעות הספר, תלמדו לזהות את מחשבותיכם, תבינו את רגשותיכם, תכירו את עצמכם טוב יותר, תאהבו אתכם יותר, תגלו ותגשימו את מי שאתם.

"הפחד הגדול ביותר שלי הוא כשהמורה מחפשת תלמידים שיפתרו תרגילים. היא עוברת במבטה בין כולם, ואז פתאום עוצרת. היא מסתכלת דווקא עליי, והמבט שלה נראה מאיים. היא שואלת, בחצי חיוך מזלזל, 'ומה הפתרון שלך?' משתרר שקט, ואז היא ממשיכה לשאול, 'את יודעת את התשובה?' אתם בטח יודעים, או מתארים לעצמכם, מה קורה אצלי בגוף ברגעים האלה: לחץ, תחושה נוראית... הלב שלי מתחיל לדפוק חזק, לא יוצא לי קול מהגרון, ואני מפסיקה לראות וגם לשמוע. בקיצור, כל מה שאני רואה הוא מין כתם שחור מול הפרצוף שלי. רגע, שכחתי - מה הייתה השאלה של המורה? אני כבר ממש לא זוכרת ומתחילה לגמגם..." (מתוך הספר)

טלי חיים אזולאי כותבת ברגישות על ביקורת עצמית, על קשיים ועל תסכול. כאימא וכמטפלת בילדים ובנוער היא מבינה כמה חשוב להעביר תכנים של תודעה כדי ליצור שיח פנימי וחברתי באמצעות הקשבה, פתיחות ושיתוף המחשבות והרגשות שיש לכולנו.

"הרעיון לספר מבוסס על אחת מהשיטות שאיתן אני עובדת ומלווה ילדים ובני נוער, שנקרא "התמקדות" ופותחה על ידי יוג'ין ג'נדלין, פילוסוף ופסיכולוג. את השיטה למדתי ב'מרכז הישראלי להתמקדות', שבו הוכשרתי לטפל וללמד את השיטה".

"מיליון מחשבות שמבלבלות לי את הראש" מאת טלי חיים אזולאי. הוצאת "ספרי ניב", 121 עמודים. מחיר לצרכן 73 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  

*****


בית המשפט למחשבות מאת מאי גמליאל יהוד

האם קרה לכם שקמתם יום אחד על רגל שמאל?
שהכל היה לכם הפוך, מרגיז ולא הסתדר עם מה שבאמת רציתם?
שחשבתם כך, בזמן שזה היה ממש אחרת, ובכלל שהמחשבות עשו לכם הרגשה הפוכה מנהדרת.
כי אם זה קרה גם לכם אז אני ממליצה לכם לקרא את הספר החדש שרואה אור בימים אלו. ספר ילדים מקסים בשם בית המשפט למחשבות. 


עלילת הספר מביאה את סיפורו של ילד אשר מתעורר ליום שמשי בהיר ויפה ובחיוך גדול יורד ממיטתו, אך לפתע פתאום יומו הופך איום ונורא. מה בעצם קורה לו? איך הסיפור ממשיך? על שאלות אלה ואחרות משיב הספר שלפניכם, אשר נולד כדרך ללמד מעט על דפוסי החשיבה שלנו.

כאשר אנחנו מצליחים להתבונן באופן החשיבה שלנו, אנחנו למעשה מבינים את מידת ההשפעה שיש למחשבותינו על רגשותינו ועל התנהגותנו. ההבנה מאפשרת לנו לקחת אחריות ולשלוט בעצמנו.

בֹּקֶר אֶחָד הִתְעוֹרַרְתִּי
וְהִרְגַּשְׁתִּי שֶׁיִּהְיֶה יוֹם נֶהֱדָר,
אֲבָל נְפִילָה קְטַנָּה בַּדֶּרֶךְ
הָפְכָה לִי אֶת הַיּוֹם לְרַע וָמַר. (מתוך הספר)

מאי גמליאל יהוד היא עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית (CBT) בעלת קליניקה פרטית המתמחה בטיפול בילדים, בבני נוער ובצעירים במגוון קשיים והפרעות, לרבות הפרעות חרדה, ויסות רגשי ומיומנויות חברתיות. במהלך שנות אימהותה לשתי בנות מתוקות ושנותיה כמטפלת רגשית, אספה מאי רישומים ורשמים בדבר תבניות החשיבה אצל ילדים וצעירים ופיתחה דרכי עבודה המונגשות באופן משחקי מותאם גיל שאינו מאיים. בית המשפט למחשבות הוא ספרה הראשון.

 לאורך הספר מתכתב הטקסט עם האיורים הנפלאים של דן קינן, שמאיר את הסיפור ומוסיף לייחודיותו.

"בית המשפט למחשבות" מאת מאי גמליאל יהוד. איורים: דן קינן. הוצאת "ספרי ניב", 36 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

*****



אפשר גם אחרת מאת אלירן סולודוחה 


דומה כי גמישות, הקשבה וחשיבה יצירתית הם לב המסר שהועבר לקורא בספר הילדים החדש הרואה אור בימים אלו. 
ארנב וסנאי מבקשים לחצות גשר צר, כל אחד מכיוון אחר, אך רק לאחד מותר לעבור בו. מי יוותר למי, אם בכלל? כיצד יצליחו הארנב והסנאי לפתור את הבעיה?  תכירו את ספר הילדים אפשר גם אחרת המציע פתרון מקורי לבעיה מורכבת ונועד לעודד ולפתח חשיבה ביקורתית ויצירתית בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.




"הספר נוצר בהשראת הסטודנטים, שאני מלמד בקורס "אסטרטגיה עסקית" באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. מספר אלירן. "במהלך הקורס זיהיתי כי הסטודנטים בקורס נוטים להיצמד ולהישען על תבניות שמוכרות להם,בהם נעזרו לאורך מרבית חייהם. כדי לעודד את החשיבה הביקורתית ויצירתית בקרב הסטודנטים, לצד תיאוריות ומודלים שאני מלמד אותם לאורך הקורס, אני מציג להם מקרי בוחן מסוימים שבהם החומר התיאורטי אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הסטודנטים נדרשים לבצע התאמות, ולחשוב מחוץ לקופסא כדי להתאים בין אותם תיאוריות ומודלים למקרי הבוחן. כפועל יוצא מהאתגר הרב שעימו ניצבו הסטודנטים, חשבתי לעצמי שיהיה מועיל הרבה יותר לעודד חשיבה ביקורתית ויצירתית כבר מגיל הרך." 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והייחודיים של עוזי בנימין, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו. הספר המוגש כספר קשיח, המציע פתרון מקורי לבעיה מורכבת ונועד לעודד ולפתח חשיבה ביקורתית ויצירתית בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. 




ספר מרתק ומפתיע! מעודד את החשיבה מחוץ לקופסה.
"אפשרת גם אחרת" מאת אלירן סולודוחה. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים – דפים קשיחים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה
 


*****



כל גיל וכדורו מאת עירית בית הלחמי

מגיל מאוד צעיר אנו משחקים בכדורים. גם עולל בן חודשים ספורים כבר מעשה בידיו כדורים גמישים ומתפתח איתם לסוגים וממדים הגדלים איתו ולצדו. בימים אלו רואה אור ספר מקסים ומעניין הספר "כל גיל וכדורו" מאת עירית בית הלחמי, המביא סיפור על כל מיני כדורים: כדורים קטנים, כדורים גדולים, כדורים לכל הגילים



.

גדלנו עליהם. הכדורים השונים הם כלים המשמשים אותנו בהתאם לגיל, לפעולות שונות ומגוונות: ספורט, לימוד, אימון או הנאות הכדור הינו "הדבק" בין השחקניםלאורך כל הספר מלווה הטקסט באיורים המקוריים והססגוניים של עוזי בנימין.


בַּקַּנְיוֹן יֵשׁ בְּרֵכָה גְּדוֹלָה שֶלׁ כַּדּוּרִים,
כְּשָׁטִיחַ מְסֻדָּרִים הֵם, מֵאוֹת כַּאֲלָפִים.
נְשַחֵֹק וְנִצְטַלֵּם בְּחִיּוּכִים זוֹרְחִים,
נִקְפֹּץ, נִצְלֹל וְנִתְחַבֵּא בָּהּ – כָּל הַיְּלָדִים

עירית  בית הלחמי (56) נשואה לשגיא ואם לאור. עירית תמיד אהבה לכתוב ולחרוז אך הותירה את הכל במגירה. כתיבת ספר ילדים הייתה בגדר חלום, עד ש"הבשילו הפירות", והצליחה להגשימו. עירית מרבה לצלם, לפסל, לטייל לנגן ולאפות, אך מי שמכיר אותה, יודע שהיא הכי אוהבת להצחיק ולצחוק.

"כל גיל וכדורו" מאת עירית בית הלחמי. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 18 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה















ריקי ברוך













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה