יום ראשון, 27 בדצמבר 2020

נועם והירח, ריני, פלסטרון ונשיקת הירח ספרי ילדים בהמלצה

 

נועם והירח מאת שגיא וכמן

"אַבָּא נָשַׁק לְנוֹעַם עַל הַמֵּצַח.
"אַתָּה יוֹדֵעַ, נוֹעַם שֶׁלִּי,
פַּעַם, כְּשֶׁהָיִיתִי בְּעַצְמִי יֶלֶד,
גַּם אֲנִי פָּחַדְתִּי מֵהַחשֶׁךְ.
זֶה הָיָה הַסּוֹד שֶׁלִּי." (מתוך הספר)



תכירו את "נועם והירח" מאת שגיא וכמן, ספר ילדים מקסים שמתמודד בדרך מעניינת ומקורית עם אחת הבעיות המאתגרות ביותר לפתרון בגילאים צעירים, פחד מהחושך. בליבו של הספר נמצאים נועם ואביו, המפחדים שניהם מהחושך. נועם משתף בפחד הקיים אצלו, ואביו משתף כיצד כילד, אשר גם כן פחד מהחושך, למד להתגבר על הפחד.את הספר מלווים איוריה הנפלאים של טלי עמית.

שגיא וכמן, בן 39 , נשוי לדיקלה ואבא לנועם ולמעיין, כותב למגירה כבר יותר משני עשורים. בשנה האחרונה קיבל שגיא את ההחלטה להתחיל להוציא לאור את סיפוריו. הוא בחר את נוֹעַם וְהַיָּרֵחַ כספר הביכורים שלו מתוך האמונה כי קבלת הפחדים שלנו ומציאת דרך להתמודד איתם הן המפתח לכל דרך חדשה.

הסיפור נוֹעַם וְהַיָּרֵחַ נולד כאשר נועם בן השלוש, בנו של המחבר, התקשה להירדם בלילה בשל הפחד מהחושך. באחד הלילות, בעודו יושב לצידו, סיפר שגיא לבנו את סיפורו של הירח, ולהפתעתו, נראָה שהפחד מהחושך החל להרפות את אחיזתו. מאותו היום ביקש נועם שיספר לו את הסיפור כל ערב, וכך מצא שגיא את עצמו ערב אחד יושב וכותב, מוסיף את נוֹעַם וְהַיָּרֵחַ לאוסף הסיפורים השמורים אצלו במגירה.

"נועם והירח" מאת שגיא וכמן. איורים: טלי עמית. הוצאת "ספרי ניב", 21 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

*****


פלסטרון מאת יעקב וייסמן

לאורך כל שנות ילדותם של ילדי היו בתיק האישי שלי חבילות של פלסטרים. פלסטרים פשוטים וכאלו צבעוניים, העיקר שיהיו מוכנים לעת צרה בכל מקרה של חבלה, נפילה שפשוף או דמעות של עייפות כדי למגר את הכאב הפיזי ולעיתים גם את הכאב האחר, זה שמקורו בפינוק... (מותר גם מותר) 

הילדים שלי אהבו מאוד להדביק את הפלסטרים ושעזרו להם לשכוח מה היתה הסיבה לדמעות. כמותם קרוב לוודאי, עוד ילדים רבים שחלקם כבר גדלו והפכו בעצמם להורים המחזיקים בתיק שלהם חבילות של פלסטרים.




"פלסטרון" מאת יעקב וייסמן הוא ספר ילדים מקסים, המתאר בצורה משעשעת סיטואציה שכיחה ומוכרת מאוד בקרב משפחות עם ילדים קטנים. 

מסופר על שני אחים, רון ורונה, זוג תאומים, שמשחקים, משתוללים, נופלים וקמים. אשר קורה הבלתי נמנע, ורון הקטן נופל ומקבל מכה, מיד אמו יודעת מה הפתרון – לשים על הפצע את הפלסטר-פלסטרון. כי בשביל רון הפלסטר הוא לא רק תרופה, אלא הוא ממש חבר לעת צרה! בספר מתואר איך מתפתחת מערכת יחסים בין הילדים לבין החבר המיוחד. הספר מלווה בשלל האיורים הנפלאים של דורי'ה פרידמן. 

יעקב וייסמן, יליד 1965, נשוי, אב לשלושה, יועץ מס במקצועו. "פלסטרון" הוא ספרו הראשון ואותו הוא כתב "במשיכת קולמוס" אחת תוך התבוננות מבודחת ומחויכת בילדיו.

"פלסטרון" מאת יעקב וייסמן. איורים: דורי'ה פרידמן. הוצאת "ספרי ניב", 21 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 

*****



ריני מאת דורית לאור


"הֵי! זֶה מַחֲנֶה אֲמִתִּי! מַחֲנֶה מַמָּשׁ!" אוֹמֵר יִפְתָּח בְּשִׂמְחָה וְזוֹחֵל מִתַּחַת לַשֻּלְחָן. רִינִי אוֹחֵז בְּיָדוֹ בָּאַרְנָבון הַכָּחלֹ וְזוֹחֵל פְּנִימָה בִּזְהִירוּת. הֵם יוֹשְׁבִים בַּמַּחֲנֶה הֶחָדָשׁ וּמְכַרְסְמִים עוּגִיּוֹת חוּמּוֹת. גַּם הָאַרְנָבון הַכָּחלֹ יוֹשֵׁב אִתָּם. יִפְתָּח מְסַפֵּר לְרִינִי הֲמוֹן דְּבָרִים עַל כָּל מָה שֶׁקָּרָה בַּחוּץ, בַּגִּנָּה". (מתוך הספר) 





תכירו את "ריני" מאת דורית לאור ספר ילדים מקסים המבוסס על מקרה אמיתי. סיפור אופטימי על מסע של ילד צעיר ורגיש במיוחד. ההמולה מחוץ לבית מציפה ומרתיעה אותו.

העלילה מתארת מפגש מיטיב של ריני עם חבר בשם יפתח וסביבה קשובה ומכוונת, המאפשרת לו לצלוח את המסע אל עבר תקשורת הדדית בלתי מאיימת.
ההקשבה הכנה של הסביבה לבחירות של ריני, תוך כבוד והכלה שאין בהם ויתור אלא קריאה להתנסות, יוצרת אצל ריני מוטיבציה פנימית שמאפשרת לו להתמודד ולהיפתח לקשר הדדי עם הסביבה בקצב שלו. הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים של עוזי בנימין, המוסיף לסיפור גוון אישי ומיוחד.  

דורית לָאור, אמא "מיוחדת", מחנכת ומומחית תחום הגיל הרך. בעלת תואר שני בחינוך. מפתחת תכניות חינוכיות לטיפוח תקשורת חברתית והעצמה רגשית בקרב ילדים צעירים ומנחה צוותי חינוך. נהנית לגמוע את החיים, לטייל ולחוות עולם.

"הסיפור הזה פשוט נהדר. מרגש. מדויק. עובד גם במישור העליון של העלילה וגם במישור העומק" - מירי רוזובסקי, סופרת ומנחת סדנאות כתיבה

"ריני" מאת דורית לאור. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה
הספר ניתן לרכישה גם בצירוף חוברת צביעה "צובעים עם ריני". 
*****



נשיקת הירח מאת אוה פוגל

"למה בראת אותי כל כך גדול? למה לא נתת לי גוף כמו לאחרים?". כאשר דינו היה כועס הוא השתמש ב" 

 



 מהר מאוד ובגיל ממש צעיר, מבינים הילדים שלא כולנו זהים ולא כולנו דומים. לכל ילד יש את מה שמייחד אותו ומיוחד רק לו. לא כולם שמחים על מה שהם, ואיך שהם, אבל אם נלמד לראות באור נכון את המיוחד שבנו נוכל להינות ולאהוב גת עצמינו ואת האחרים באותה המידה. 

גם לדינוזאורים יש צרות כמו לילדים. "נשיקת הירח" הוא ספר ילדים מקסים, המביא את סיפורו של דינו הדינוזאור. הוא נולד ורוד עם גוף גדול, ועל כן כל הדינוזאורים בעדר פחדו ממנו. האם הוא ימצא חברים? בצד השני של העולם חיה דינה, הדינוזאורית הוורודה. למרות שהיא יפה, היא לא מקובלת בחברה, והיא מוצאת את עצמה מגורשת מהעדר שבו היא חיה. מה היא תעשה? האם שני הדינוזאורים ייפגשו אי פעם? ומה זה נשיקת הירח?

"נשיקת הירח" מלמדת את הילד על סובלנות, על קבלת השונה, על איך להפוך חיסרון ליתרון, ומעל הכול – על כוחה של אהבה. הסיפור מאפשר להורים לשוחח על הנושאים שמוצגים בספר עם ילדיהם. הספר מיועד לגילאים חמש, שש ושבעלאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים של דניאל חבר.

אוה פוגל היא סופרת ילדים ומספרת סיפורים, מורה ומחנכת בישראל שעובדת עם ילדים הרבה שנים. היא כותבת בעברית ובאנגלית. ספריה מלאי דמויות שמפעילים את הדימיון ומזמינים את הילד למסע מהנה של גילוי והתבוננות.

 "נשיקת הירח" מאת אוה פוגל. איורים: דניאל חבר. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 

 



















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה