יום ראשון, 25 ביוני 2017

מלון יערים - חופשה רגועה באויר פסגות וקופון הנחה.


אני אוהבת לנפוש בארץ. החופשה במרחק נסיעה מהבית יוצרת בי את הניתוק המתבקש מהוויית היום יום ומעניקה את ההתמרה הרוחנית שהגוף, הנפש והזוגיות שלי חסרים אותם במרוץ האנסופי של השגרה.

השבוע עליתי אל הרי ירושלים לסופ"ש של שבת תרבות, בילוי ומנוחה במלון יערים אחד מהטובים שבמלונות בהם בקרתי בארץ בשנים האחרונות. 




 






מלון יערים שפתח את דלתותיו לפני 80 שנה במתכונת של בית הבראה, עבר מאז תהליך התפתחות  וצמיחה ובה בעת נצמד לשורשיו בהיסטוריה של ארץ ישראל.  
כשהושק באופן רשמי כמלון באוקטובר 2015, נטוע על אחד ממדרונותיו המתונים של ההר,  כבר אכלס מלון יערים 220 חדרים בארבעה אגפים שונים שהצטרפו בשלבי ההרחבה לאורך השנים.


  










ל220 חדרי המלון המעוצבים ומאובזרים, מתווספים בריכת שחייה פנימית, אולמות כנסים ואירועים, ספא מפנק, מרכז כושר, ואירועי תרבות ייחודיים הכוללים מופעי מוזיקה, סדנאות והצגות כשכל אלו מוקפים מדשאות, פינות חמד, רוח משובבת גוף ונפש תרומתו החינמית של האיתור הפיזי ועיצוב מוקפד המחבר באופן פשוט ואלגנטי לטבע ולארץ ישראל. מי צריך יותר מזה?
  

   




ויש יותר מזה
מדי חודש עורך המלון סופ"ש תרבותי של חגיגה ארץ ישראלית, עם אמנים, זמרים, נגנים, מרצים סדנאות ושירה. מידי סופ"ש משתנה הנושא. בשבת כשהתארחתי היה הנושא "שרים לך ישראל"גבי ברלין, מירי אלוני, סדנאות הכנת בקלואוה והכנת חומוס, הרצאה מרתקת מלווה בטעימות יין עם מומחי היין של יקב קדמא והרצאה אודות הקומדיה הישראלית בתאטרון. את סופ"ש התרבות הבא בחודש ספטמבר ירכז נושא "מחזות הזמר"- סיבה מספקת לשוב למלון יערים ולשחזר את החוויה המלווה אותי גם בשעות אלו. 








מנקודת מבט אישית קיימת חשיבות למיקום, לעיצוב ולמסר שרוצה המלון להעניק לאורחיו לאורך השהיה בו. כבר בקרתי במלונות בארץ ובחו"ל. הבחירה להעניק חוויה ערכית במקביל לחופשה אינם מצטמצמים בתכנים כמו בשבת התרבות שבה לקחתי חלק
הפשטות והאלגנטיות תוך היצמדות למוטיב הארצישראלי ניכרים במלון היטב.
בתהליך ההתחדשות ושיפוץ החללים הציבוריים וכל חדריו בשנים האחרונות, שולבו במלון אלמנטים ייחודיים ביניהם ספריה, שולחן פיקניק, חלל שמח בחדר האוכל ותערוכה מתקופת חומה ומגדל המציגה את ימיי הקמתו של קיבוץ מעלה החמישה שבקרבתו שוכן המלון ובחזקתו הוקם כבית מרגוע בשלבי התבססותוו הראשונים של הקיבוץ על הקרקע (1940).
חדרי המלון כולם מצוידים במיני-בר, בכספת, בטלוויזיה עם כבלים, בפינת קפה וב-wifi. לחלק מחדרי דה-לוקס, יש מרפסת צמודה, ולאחרים עם גינה פרטית המשקיפה אל נוף ירוק. בחדרים רשת אינטרנט חופשית, פינת קפה, מיני בר, כספת ורשת אינטרנט חופשי. 



 עלא שף המלון 






  

התעוררתי בבקר שבת לתוך ענן






סוף השבוע שלנו היה גדוש עשייה ולא ידעתי במה מתוך ההיצע המגוון מוטב לי לבחור, כך שהלכתי בעקבות הרגש והלב והתחברתי לערב השירה עם גבי ברלין, לבוקר המרגש עם מירי אלוני בקולה המצמרר ולסדנאות החומוס והבקלואה שטעמם נשאר עימי עוד הרבה אחרי שיצאנו מהמפגשים החוייתים. 
בין הבריכה המקורה, מרכז הכושר, הארוחות הדשנות עם היצע בלתי ניגמר של מנות, סלטים, קינוחים, פירות, ומשקאות נוספה האפשרות לצאת לטייל או לפעילות מחוץ לשערי המלון ואני ניסיתי לחלק את עוגת הזמן כדי להנות מכל העולמות. 



 


 




את סוף השבוע שלי פתחתי בסדנא להכנת 'חומוס אבו גוש' המקורי. העביר את הסדנא בחן רב שף המלון ועלא עוואדלה השף המוכשר שאין שני לו בכישרון, במקצועיות ובנועם הליכות.  
במהלך הסדנה למדנו את רזי הכנת החומוס המסורתי מהמטבח הערבי של אבו גוש ואת השיטות להכנתו בבית.
הסדנא מתקיימת בימי ראשון ושישי, בשעה 16:00, באחד מאולמות המלון.
ההשתתפות לאורחי המלון-חינם, לאחרים העלות 35 ₪, ברישום מראש  בטל' 3992*




 המתכון המקורי-מלון יערים

תצלום יח"צ


את ערב השירה עם גבי ברלין הפכנו לערב שירה וריקודים. ההתחברות לשירי המולדת ולשירים שהיו חלק מתקופת נעורי וילדותי קרבו אותנו אל עצמנו מה שהפך לערב עוצמתי ומקרב ביננו קבוצת הבלוגריות העמיתות לכתיבה.  




גדלתי על הבקלוואה של אמא. בצק עלים תוצרת בית מלא פסטוק חלבי שלש שכבות גדושות של מתיקות רוויות בסירופ סוכר סמיך המבעבע על התבנית כולה, שניות אחרי שאמא מוציאה מהתנור ומנסה לשכנע אותי להתרחק מהמגש שמא אקבל כוויה.

היא אחד המתוקים היותר אהובים כאן בהוויה המזרח תיכונית שאנו חיים בה. הבקלאווה היא מאפה העשוי שכבות דקיקות של בצק פילו וממולא בתערובת של שקדים, אגוזים או פיסטוקים גרוסים המתובלים בהרבה סוכר ותבלינים נוספים. לבקלאווה מגוון רחב של סוגים, מילויים וצורות חיתוך. היא טובלת בסירופ עשיר של סוכר או דבש ומבושמת בניחוח מי ורדים, פריחת הדרים או לימון. בסדנת הבקלאווה במלון יערים, למדנו להכין את הבקלאווה המסורתית בנוסח אבו גוש.




את הסדנא החוויתית במיוחד העביר השף קונדיטור מוחי עוואדלה, מקצוען וחביב במיוחד שהעניק לנו ידע רחב וטיפים רבים מעבר להכנתה של הבקלוואה.
הסדנא מתקיימת בכל יום שלישי בשעה 16:00. באחד מאולמות המלון.
ההשתתפות לאורחי המלון-חינם, לאחרים העלות 35 ₪, ברישום מראש  בטל' 3992*








כשחזרתי מסדנת הבקלואה 
אחרי שהשארתי את בעלי להנות עם חבורת הגברים סביב שולחן היין 
שילווה את ארוחת הצהרים של השבת, חזרתי ומצאתי אותו כאן 


יין משמח לבב אנוש💜



סביבת המלון מציעה שפע של אטרקציות טיולים .
סיור מודרך בקיבוץ מעלה החמישה הכולל את חממת הסחלבים של הקיבוץ וסקירה היסטורית. מסלולי טיולים ביער יהדות פולין, בנחל יתלה, נחל כסלון ומערת בני ברית, נחל חללים, תל צובה, הסטף ומנזר יוחנן במדבר. תצפית פנוראמית מרשימה מהמגדל לזכר חטיבת הראל, וביקור בבתי הקפה והמסעדות סמוכות: מומה, מסעדת מאג'דה, אפרת בייקרי (מאפיה מדהימה) וחוות העיזים "הר רוח".

















לפרטים ויצירת קשר
מעלה החמישה 90835, ירושלים

 10% הנחה למזמינים באתר המלון
הצטרפו לדף הפייסבוק של מלון יערים


***קוד קופון 23617 באתר המלון  בתוקף עד סוף דצמבר 2017.


 
תודה מיוחדת לכל הצוות שטרח למען הצלחתו של סוף השבוע החוויתי שלנו במלון יערים
נשמח לשוב בקרוב.
ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה