יום שלישי, 13 ביוני 2017

אוסטופורוזיס - הצלחתי לעצור את התקדמות המחלה.


דומה כי אוסטופורוזיס היא הסיבה השכיחה ביותר לשברים בגיל המבוגר. היא נפוצה בקרב נשים וגברים ומסתבר שאפשר לטפל בה באופן שישנה את אייכות החיים ואת מידת הסיכון לשברים.


סטאופורוזיס מיוונית היא עצם מחוררת (לא נשמע לי טוב...) האוסטופורוזיס היא מחלת השלד שלנו המאופיינת בירידה בחוזק העצם ובסיכון מוגבר לשברים. 
חוזק העצם מהווה שילוב של צפיפות עצם ואיכות עצם. 

העצם עוברת שינויים בכל מהלך החיים. בשנים הראשונות תפקידה העיקרי הוא גדילה, ובשנים מאוחרות יותר תפקידה הוא ריכוז הסידן בגוף. 
העצם משמשת מנוף לתנועה -עם הסחוס, השרירים, הגידים והרצועות.  

ככל שאנו עולים בגיל חלה ירידה בהורמוני המין מה שמעלה את פעילות התאים מפרקי העצם. נוסף לכך חסר של ויטמין D.






בעשור החמישי לחיי שברתי את כף הרגל. תהליך הריפוי הפיזי הסתיים בפרק של 5 שבועות בגבס אך רגלי לא שבה להיות חזקה כשהיתה. 
השיעור הכואב הזה לימד אותי את הלקח.

את בדיקת צפיפות העצם הראשונה בצעתי שנים אחר כך כאשר בדיקות ההורמונים הצביעו על "גיל המעבר".
ההחלטה הברורה של הרופא להתחיל בטיפול תרופתי+סידן+ויטמין D היה רחוק מלהרגיש מעודד.
שנים מספר חלפו מאז ובדיקות צפיפות העצם שלי לא הצביעו על הרעה כי בחרתי לטפל בעצמי והוספתי פעילות גופנית מכוונת . 






לפני חודשיים ימים התחלתי ליטול את מוצר הפלאים פורץ הדרך density מוצר המיצג את הדור הבא של הסידן ובעל ספיגה משופרת. במבנה גוף צר כמו שלי, קיים לשלד קושי לשמור על הסידן והסיוע שאני מעניקה לו נותן את אותותיו בעיקר בעלמותם של כל הכאבים שהייתי חשה באימוני הכושר היומיים. 







כמו שציינתי בכתבה הראשונה בסדרה - דנסיטי הוא תוסף סידן פורץ דרך ויחיד מסוגו בעולם. ספיגת הסידן שלו יחידה במינה והיא גבוהה פי 2 מתוספי הסידן המובילים בעולם הודות למבנה המולקולרי היחיד במינו. 

בסתיו הבא לאחר שאשלים לפחות חצי שנה של נטילת דנסיטי אשוב על בדיקת צפיפות העצם כדי לקבל את התמונה השלמה לתופעות הטובות שאני חשה כבר ביומיום. ללא ספק, הרגל שנשברה בעשור הקודם כבר פחות מורגשת באימוני הארובי, כאבי הברכיים אינם עוד. הנטילה היומית ידידותית יותר ממוצרים שנטלתי לפני שנטלתי  את דנסיטי. אינני מוגבלת במרחק שעות ממזון חלבי ולא נתגלו בי תופעות לוואי. 







שימו לב שוב לשרטוט המעציב שבראש הרשומה כאן מעל. השלד שלנו בסיס הגוף, קמל ברבות השנים בעיקר לנוכח בריחת הסידן. ללא הסידן מה שמהווה את חומר הבניין לעצמות ולשיניים, הופכות העצמות רכות, גמישות וחלשות מה שחושף אותנו למחלות שונות בנוסף לאוסטופורוזיס. לסידן תפקידים חשובים שמתקיימים בסיוע המערכת החיסונית והמערכת ההורמולית: הוא אחראי על העברת מסר עצבי. כולל מסר עצבי-שרירי: של כיווץ והרפיה. הקרשת דם. הבטחת שלמות קרום התא ועוד.




 הצטרפו אלי ואל  דנסיטי אל תוותרו על הזכות להתבגר זקופים



ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה