יום שני, 5 ביוני 2017

שעועית ירוקה טריה בעגבניות



אני אוהבת שעועית ירוקה בכל שילוב וטעם.
השעועית הטריה משובחת וטעימה ממקבילה הקפואה, ואם לדייק הרי שזה פער של שמים וארץ. 
השעועית אורחת זמנית בשוק ולכן מוטב לנצל את הטריות הזו ככל שניתן.




השעועית הרחבה - שעועית הילדה נקראה בעבר שעועית תורכית, אחר כך קראו לה שעועית הולנדית ושמעתי שמייחסים לה גם את השם האחר- שעועית בלקנית. בכל מקרה השעועית הרחבה נהדרת בכל כותרת ושם.





אפשר להוסיף לשעועית מגוון אנסופי של טעמים, תבלינים וקישוטי צבע כמו בצל, גזר, בשר,עגבניות וכיוצא בהם. אני אוהבת אותה בעגבניות טריות, שמן זית ומלח. 
בשנות ילדותי אמא נהגה להוסיף לה גם בשר לאחר שבשלה אותו בנפרד, והשילוב בין השניים בעשר דקות נוספות על אש קטנה הפך אותה למנה משובחת עם הרבה שמן שאני תמיד העדפתי לתבול. 

מאז חלפו ימים וההרגל התחלף בצורך... מעט שמן וללא לחם ועדיין מתקבל תבשיל ירקות מושלם שהכנתו קלה. 






המרכיבים
1 קילוגרם שעועית טריה רחבה
3-4 עגבניות בשלות
מעטש מן זית
מלח גס

ההכנה
לשטוף, לקלוף ולחתוך את השעועית
להעביר לסיר רחב עם כמות מים שתכסה את השעועית להביא להרתחה ולבשל עד ריכוך, אני אוהבת את זה רך מאוד אז הזמן לא משחק לי תפקיד. אחרי חצי שעה אני פורסת 3 עגבניות רכות ומוסיפה מעל, ואתן מעט שמן זית, מלח גס וממשיכה לבשל על להבה נמוכה דואגת לבל יחסרו נוזלים.





  
 

































ריקי ברוך








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה