יום רביעי, 5 בדצמבר 2018

כל מתכון יכל להפוך לאקסטרא מתכון בתוספת אקסטרא תבלינים







עולם האוכל והטעמים אינו קופא על שמריו. מוצרים חדשים מושקים אל השוק ואנו מאמצים את הטובים שבהם. בזכותם משתלבים בתפריט שלנו מתכונים חדשים. בימים אלו מרחיבה מלח הארץ את סדרת המטחנות ומשיקה שלש מטחנות תבלינים מעוצבות.


כבר אמצתי לפני שנתיים את מטחנות "מלח הארץ" שהפכו לחלק בלתי נפרד ממדף התבלינים שלי. את טעמי ה"עשבי תיבול" וה"איטלקי" אני מחדשת לעתים מזומנות כי השימוש בהם תכוף.  אני מאוהבת בצליל הגריסה הנשמע ברגע שאני מסובבת את ראש המטחנה ו"גשם" של מלח טבעי בשילוב ניחוח תבלינים טריים מכסה בשכבה דקה את המנה. 

בסוף השבוע כשנכנסתי למטבח הן ככבו לצידי מטחנות התבלינים והתוצאות הרחיקו לשחקים.



  
 



השבוע כשהגיעו המטחנות החדשות של "מלח הארץ"-"אקסטרא תבלינים" להתנסות נוכחתי שוב עד כמה קל לשדרג כל מנה: סלטים, תבשילים, מאפים וצורות הגשה מעניינות, כשכל מה שנדרש לעשות הוא לסובב את ראש המטחנה בכמה "סיבובים" של תבלינים טבעיים והם כבר יעניקו טוויסט נוסף לכל טעם מוכר.








את טעם ה"שום פלפל" אהבו אצלי הכי הרבה. אני מוסיפה את התבלינים לרטבים הקלים או המורכבים של כל סלט טרי. מוסיפה 3-4 סיבובי מטחנה לכל תבשיל בשר ועוף וכמובן לדגים חריפים ברוטב עגבניות. 
מטחנת האקסטרא תבלינים-שום פלפל מאחדת תלכיד של מלח ים טבעי, פלפל שחור ופלפל לבן, פלפל ירוק ואדום, דוחן ושמן פלפל. בזכות השילוב המיוחד של חריפות ומליחות אני ממליצה בשימוש של רטבים לסלטי עלים: חסות, בייבי, תרד ודומיהם להוסיף לרוטב מעט סילאן או דבש כי השילוב המרתק ביניהם מקפיץ את טעמו של הרוטב למקום חדש. 










את מטחנת האקסטרא ספייסי מרכיבים פלפל שאטה, שום יבש, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, פלפל אדום, פלפל ירוק, פלפל חלפיניו, זרעי כוסברה, כמון ושמן קפסיקום. החריפות הדומיננטית הפכה את הדגים של ליל שבת למנה חריפה במיוחד ואני למדתי ששני סיבובי מטחנה מספיקים לי איך ממש לא מספיקים לשאר בני הבית. 







בתפריט הביתי שלנו לא קיימת נגישות למטבח ההודי. השילוב של טעמי מטחנת האקסטרא טנדורי היה לנו חדש ונהנתי לשלב במרק הירקותשהכנתי לקראת בוא הגשם. במטחנת טנדורי יש תערובת מלח ים טבעי ותבלינים בהם זנגביל, זרעי חילבה, שום יבש, פפריקה מתוקה, פלפל שאטה, זרעי כוסברה, בצל יבש, פלפל שחור, כמון, קליפת לימון, ציפורן, עלי כוסברה, כורכום, הל וקינמון הורגשו לנו פחות שייכים למנות שאנו אוהבים. אין ספק כי  כי אקסטרא טנדורי הוא שילוב נהדר למרקים.









כרובית מטוגנת
המרכיבים:

ראש כרובית מפורק לפרחים
חלוט מספר דקות במים רותחים, מסונן ומצונן.
1-2 ביצה טרופה עם כפית מים, עשבי תיבול במטחנת ספייסי ובמטחנת שום פלפל - שלושה סיבובים מכל מטחנה ומעט פפריקה מתוקה.
ההכנה:
לטבול את פרחי הכרובית בבלילת הביצים
להעביר לקערת פרורי לחם.
לטגן בסיר עמוק מכל הצדדים ולהגיש. 















מטחנות 'מלח הארץ' מסדרת אקסטרא תבלינים, נמכרות ברשתות השיווק והמזון. 
כולן כשר פרווה בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלים. מחיר: 16.90 ש"ח 
























ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה