יום שני, 27 בינואר 2020

הפתק, לכל מען דבעי, מאהג'ר ספרי החורף הטובים שלנו מתחת לפוך החם.




בימים אלו רואים אור ספרי קריאה חדשים אני מביאה את המלצתי בשורות אלו. 
הייתי "מלכת הפתקים". בכל כריך, בכל תיק, מזוודה או פינה בבית, השארתי לבעלי ולילדי פתקים של חיבה. כאלו עם מילה אחת, כאלו עם ציור או תמונה, משפט מחבק ומחייך וכולם העבירו את המסר האוהב לאותו מועד. אצל זואי פולביג, היה הסיפור קצת שונה. היא השאירה רק פתק אחד. פתק יחיד שעשה את ההבדל המתבקש, את הצעד הנכון שהביא למסכת אירועים מתגלגלת, אירועים שנשזרו זה בזה וזה לצד זה עד ש.... (לא יהיה כאן ספויילר! )








ביום אחד רגיל, מיה פלאוורס מבחינה בנוסע חדש ברכבת שלה ללונדון, ולפתע היום שלה כבר לא רגיל כל כך. מיה יודעת באותו רגע, וללא כל ספק, שזהו האחד בשבילה. אבל הבחור החתיך על הרכבת תמיד נמצא עם הראש בתוך ספר והוא לא מבחין כלל במיה היושבת באותו קרון. לבסוף, בעידודה של ידידה קרובה, מיה אוזרת אומץ ונותנת לזר פתק ובו היא מזמינה אותו לדרינק. אחרי הכל, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? וכך מתחיל סיפור של דלתות מסתובבות, של הזדמנויות מוחמצות ושל מציאת האושר במקומות הכי לא צפויים.

"הפתק" מאת זואי פולביג בהוצאת דני ספרים, מבוסס על סיפורה האמיתי של הסופרת, סיפור רומנטי בלתי נשכח על פתק אחד קטן שעשה את ההבדל.
זואי פולביג היא כתבת אופנה ועורכת בתחום הדיגיטל. היא החלה את דרכה ב"קוסמופוליטן" וממשיכה לכתוב כפרילנסרית במגזינים ידועים וחשובים. ב-2008 היא פרסמה טור שבועי ב-Fabulous Magazine  על הטיול סביב העולם שערכה עם "איש הרכבת" – אדם שפגשה במהלך נסיעותיה היומיומיות לעבודה. מאז הם התחתנו והם חיים בהרטפורדשייר עם שני בניהם. הפתק הוא הרומן הראשון שלה.

"אחרי שתקראו את ספרה של פולביג, תרצו גם אתם לקחת בכל בוקר את הרכבת לעבודה..." Stylist Magazine

"הפתק" מאת זואי פולביג. מאנגלית: נועה בן פורת, הוצאת "דני ספרים", 400 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר
 ***




לכל מען דבעי מאת קין
"לכל מען דבעי" מאת קין בהוצאת "ספרי ניב"  הוא סיפור של אדם, קין, תלמיד מצטיין בתיכון, חובש קרבי בצבא ובוגר תואר ראשון במסלול מואץ באוניברסיטה. יום בהיר אחד, כאשר הוא מוקף בחברים, מתחילות מחשבות מוזרות לצוץ בראשו. קין מבולבל, מתקשה להבין מהיכן באו ומה פשרן של מחשבות לו. בתהליך שעבר עם עצמו אך לאחר זמן קצר הוא מבין שחלה. קין אינו מפחד להביט פנימה לתוך המחלת הפסיכוזה, לתאר אותה, לכעוס איתה, להיות עצוב איתה וגם לצחוק איתה.

בהערת ביניים אומר שמצב של פסיכוזה 
מצביע על תפקוד לקוי של המוח. הלוקה במחלה חש מצב נפשי קיצוני של אובדן הקשר עם המציאות ופגיעה חמורה בשיפוט ובתובנה,  ומתקשה להבדיל בין המציאות החיצונית לעולמו הפנימי. הפסיכוזה מאופיינת בהתנהגות שבעיני המתבוננים בה נראית מוזרה, חריגה ובלתי מובנת ושעלולה לעורר לעתים בקרב בני אדם רגשות חרדה ודחייה.







לכל מאן דְּבָעֵי הוא מסע בנפש האדם, במקומות האפלים ביותר של התודעה, אך הוא גם עדות יוצאת דופן לרגעים אופטימיים ומלאים בתקווה ולניצחון נפש האדם. זהו סיפור של אדם שהכריז מלחמה על התודעה שלו - וניצח.
לסוף הספר מצורף מדריך קצר עם המלצות וכלים להחלמה מהירה של אדם הלוקה בפסיכוזה כעת. הספר מוקדש לכל אדם אשר אי פעם הרגיש, מרגיש או ירגיש נרדף.

"לכל מען דבעי" מאת קין, הוצאת "ספרי ניב", 52 עמודים. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג באתר ספרי סיון sivanbooks.co.il או בגרסה הדיגיטלית  בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.
***


מאהג'ר מאת שרון זכרוני
״לְהוֹטְסֵה נוֹבּילִיס ווֹר-מָאהגַ׳ר סיים לקרוא את כתב היד ושמט מידיו את הדפים העטופים בכריכת הבד. הדפים התבדרו כעלים מנוצים ,הכריכה צנחה, חבטה בשולחן חבטה שהרעידה את הדממה״.





כך מתחיל הסיפור בעיר המדברית העתיקה, מָאהגַ׳ר. השליט שלה ממתין לבואו של אדם מסתורי – הזר, כפי שהכול קוראים לו. בלא ידיעתו מחזיק הזר בכוח עצום, הרֵה גורל, דבר הגורם למארחיו להיערך לבואו ביתר שאת. מה כוחו של הזר? מדוע בא, ומה בין המקום שבא ממנו ובין העולם שהגיע אליו? תשובות לשאלות אלו ואחרות בידי השליט, אך בטרם יענה עליהן – על הזר להגיע אליו.

שרון זכרוני מגולל סיפור זה בכישרון יוצא דופן. הספר מרתק וסוחף, כתוב בשפה רהוטה ומעניינת במיוחד המוסיפה לו קסם ועומק. זהו ספרו הראשון של המחבר.

שרון זכרוני, מתגורר בהוד השרון, בעל תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בפילוסופיה ותואר מִשני במדעים. נשוי לנטלי ואב לארבעה.

שרון מספר כי הוא כותב מגיל צעיר מאוד. "בשבילי הכתיבה היא עולם ומלואו. כל תקופה והכתיבה שלה. כאן היא מקום מפלט, שם עמדת תצפית. פעם זהירה ומדודה, ולפרקים מתפרצת כהר געש. היא עוגן ומצפן, מחברת אותי אל הקרקע ועוזרת לי לעוף - בלי לאבד את הדרך".

על ההשראה לכתיבת הספר מספר שרון זכרוני: "מאה ספרים מתרוצצים לי בראש, גדלים ביחד איתי. צריך להתחיל באחד מהם מתי שהוא. נדרש לי זמן לצאת מן העולם הפרטי שלי אל העולם הגדול. תהליך משמעותי של התבשלות פנימית. מרגע שכתיבת הספר התגבשה אצלי, לא יכולתי לעצור. לעתים חשתי שהמילים כותבות את עצמן. את השאר אני משאיר בידיו. מאמין שקמה לו זכות קיום משל עצמו".
שקעתי בנפתולי הספר ואין ספק, מאהג'ר הוא סיפור הרפתקאות מרתק!


"מאהג'ר" מאת שרון זכרוני, הוצאת "ספרי ניב", 395 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה