יום שלישי, 12 במאי 2020

מרק אפונה ברוקולי ושקדים






השנה לקראת שבועות הייתי חייבת לחשוב מחוץ לקופסה. בשיחה מוקדמת עם הילדים נאמר: "שארוחה חלבית היא משעממת ותמיד אוכלים פשטידות וסלטים עמוסי גבינות. "שברתי" את הראש, חיפשתי לגוון. 
כשהגיע משלוח המוצרים של משק צוריאל הבנתי שמשקה השקדים יוציא אותי מאזור הנוחות והתחלתי לאלתר שילובים שונים של ירקות ירוקים למרק משביע. בסופו של דבר "הלכתי" על מרק אפונה ברוקולי ושקדים. הכנתי אותו לארוחת הערב אמש ואני אשדרג אותו מעט לקראת ארוחת השבועות.
מניסיוני אציין שתמיד עדיף להשתמש בברוקולי טרי. בימים אלו הוא נמצא בשווקים וטעמו משובח מהמוצר הקפוא בכל קנה מידה. חשוב לציין שגם כאשר המרק דורש מעט התעסקות, טעמו הסופי שווה כל רגע וכל שלב בדרך. תשאלו את הילדים שלי.
חג שבועות שמח!








מרק אפונה ברוקולי ושקדים

שלב ראשון
4 ראשי ברוקולי בייבי טרי או תפרחת מראש ברוקולי רגיל
3 כוסות אפונה ירוקה קפואה
קוביות משורש פטרוזיליה טרי
טבעות של 4-5 גבעולי סלרי בהיר
כפית שום טרי כתוש


שלב שני 
3/4 כוס עשבי תיבול קצוצים (כוסברה, פטרוזיליה אפשר גם נענע)
2 כוסות משקה שקדים "משק צוריאל"
שמן זית
חצי לימון סחוט
מלח, פלפל שחור גרוס

שלב שלישי
כוס מים

הוראות הכנה
שלב ראשון - בסיר עמוק להקפיץ במעט שמן זית את מרכיבי השלב הראשון תוך ערבוב למשך עשר דקות לערך. 

שלב שני - להעביר עד שלושת רבעי מתכולת הסיר למעבד מזון גדול ולהוסיף להם את משקה השקדים, עשבי התיבול, והתבלינים ולטחון היטיב. מי שמעדיף להשתמש בבלנדר מוט יכל לעשות זאת בסיר תוך הקפצה להשאיר מעט גושים כדי שהתערובת הכוללת לא תהיה חלקה לחלוטין. 

שלב שלישי - מחזירים את התערובת הטחונה אל הסיר, מוסיפים כוס מים מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה למשך חצי שעה. מידי פעם לערבב למנוע חריכה.

אופציות להגשה: להוסיף קרוטונים, לקשט בעלי בייבי, פתיתי צילי יבש ולזלף טיפות שמן זית וחלב שקדים.








למי שלא ניסה או לא מכיר (יש כאלו? ) משק צוריאל הוא מותג בוטיק מרקע חקלאי אמיתי, שורשי ואותנטי המתמחה במגוון רחב של מוצרים מחלב בקר, עיזים ותחליפי חלב הכולל בין השאר גבינות בולגריות, צפתיות, חלב ויוגורט עיזים, חלומי, גבינות אפיה כתבור וטבורוג, גבינות מיוחדות ומשקאות סויה ושקדים. 
לקראת חג השבועות אני ממליצה לכם לשלב במתכונים גבינות משק איכותיות או להגיש אותם כמות שהן לצד ירקות, פירות, סלטים טריים וכמובן יין משובח. 







בין הגבינות שמציעה מחלבת משק צוריאל:
גבינה צפתית קלאסית וגבינה צפתית מעודנת 5% - גבינה מלוחה, מחלב בקר, עם 5% שומן בלבד. טעמה מלוח ומתקתק כאחד. גבינה צפתית משתלבת בצורה נפלאה בארוחת בוקר, ארוחת ערב, נשנושים, מאפים ופשטידות. מקורה הצפתי של הגבינה בעיר צפת! 

גבינות בולגריות קלאסיות: בולגרית 5% ובולגרית 24% - גבינות מלוחות המיוצרות בתהליך קלאסי מסורתי. הן מתאימות לגירוד, פריסה ותיבול: סלט יווני, שילוב לצד אבטיח ופירות, מאפים ואפילו כמזה לצד אלכוהול.

גבינה בולגרית מעודנת 5% של משק צוריאל- גבינה מחלב בקר. טעמה מלוח ומרקמה נימוח ומפנק. הבולגרית המעודנת מצוינת לחיתוך ולשילוב בסלטים, מילוי לבורקסים ולמאפים.

גבינות לאפייה: גבינת תבור 5% וגבינת טבורוג 5% של משק צוריאל - הגבינות בעלות 5% שומן בלבד, הגבינות דלות נתרן וללא תוספת מלח ולכן מתאימות למאפים מתוקים או מלוחים. מקור שמה של גבינת טבורוג מגיע מהשפה הרוסית ומשמעותה "גבינה".

גבינת חלומי 28% - גבינה חצי קשה מחלב בקר, שאינה נמסה בטמפרטורות גבוהות. הגבינה מתנהגת נפלא על גריל, בטיגון, בצלייה ואפילו בגירוד כתוספת לפיצה. מומלצת לשילוב בסלטים קרים או חמים.

גבינה בולגרית עיזים מעודנת 16%- גבינה מחלב עיזים (האחות התאומה של הפטה), טעם הגבינה אופייני לעיזים ובעל חמיצות נעימה, מרקמה נימוח ונמס בפה. מדהימה לצריכה כמו שהיא או כמרכיב בסלט, כריכים, אומלטים או מאפים ופשטידות.

יוגורט עיזים לשתייה 3.8% - יוגורט עיזים לשתייה מחלב מלא, כ- 3.8% שומן, מועשר בסיבים תזונתיים, בעל טעם עיזים נהדר. מתאים לשתייה בפני עצמו או להכנת שייקים, מוזלי ובסיס לרטבים.

גבינת מה עז 9% וגבינת מה עז 20% - גליל גבינת עיזים מותכת, מחלב עיזים. הגבינה מתאימה לכריכים, פשטידות ומאפים, כתוספת לסלטים ולפיצות. מומלץ לשימוש גם כהתכה וכהקרמה. הגבינה תשדרג עם טעמה הייחודי כל מנה.

משקאות סויה ושקדים של משק צוריאל- הסדרה פותחה בשיתוף עםVALSOIA  המותג המוביל באיטליה לתחליפים מן הצומח. סדרת משקאות תחליפי החלב מועשרת בסידן ובוויטמינים, אינה מכילה כולסטרול, לקטוז ורכיבים מן החי.






















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה