יום שני, 18 במאי 2020

דייטינג, שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות- שני ספרים חדשים





לא מכירה את סצנת הדייטינג. כמעט 40 שנה עם בעלי בן זוגי ולא מכירה את ההתנהלות, האתרים, השפה, התקשורת והמהלכים. לאחרונה נחשפתי לספר דייטינג ומצאתי עצמי מתחילה להתיידד עם חלק מהמושגים ולהבין משמעותם. 



דייטינג מאת יורם רוזנשטיין



"עשיתי דייטינג עם הדייטינג וקיבלתי 1000 דייטים, מה עושים עם כל העושר הזה? לחצתי GET ובשנייה קסומה היא ירדה לעולמי. אפשרתי לה להשלים עיגול מלא! פששש, אני חלק מהציוויליזציה, יש לי אפליקציה, עולם הדייטינג נפתח בפני, רגע חשוב ומכונן בחיי, אז מה עושים עכשיו? אני רוצה לייקים, דייטים, אקשן!

הספר "דייטינג" מעין כרטיס כניסה לעולם הדייטינג על כל גווניו, לעולם שבו מושגים ותקשורת יכולים להיות התנסות חווייתית, הזויה, מאתגרת, וגם פתח והזדמנות להגשמת חלומך. זאת לצד רומן מרומם הצומח ומשקף אכזבות, פגיעות, ופסקי זמן להתבוננות. הספר מגוון ויוצא דופן בהסתכלותו על עולם הדייטיג העכשווי. יש שיאמרו שהוא גם מנחם, מעודד, מקנה ידע והשראתי עבורך.
הספר מיועד לנשים וגברים בקבוצת גיל 18-120 שמבקשים לעצמם אהבה, קשר, חברות או כל סמנטיקה של איפיון הקשר הבין זוגי. הספר מבטא ומתייחס לתהליך והדרך הנכונה לבניית הפרופיל האישי שלך ומדגיש את האספקטים הנכונים לבניית תיאור העצמי שלך ואת המתבקש מהגבר או האישה שהם האובייקט, באפליקציה.

יורם רוזנשטיין: "עולם הדייטיג רווי בעשרות אלפי נשים וגברים בעלי אישויות וצרכים שונים שמגיעים מרקעים חברתיים שונים, ולכולם משותף הרצון לקשר עם המין השני. התהליכים עשויים להיות מייגעים ומייאשים, לצד חוויות חיים יוצאי דופן בחיוביותם ובמקביל לאכזבתם, לצד היכרויות שמשאירות חותם לקשר בעל win win ואינטרס משותף. חברתי הווירטואלית בעמוד 122 בפרק - ׳מיכל מפרשנת׳ הינו פרק מלמד/הדרכתי של הנכון והשגוי, בתהליך. הספר כתוב ומסופר מנקודה אישית לי, כמי שהתנסה ומתנסה בעולם ההיכרויות ובעידן זה הקרוי דייטינג ומבוסס על ׳בליינד דייט׳".דייטינג הוא ספר הביכורים של המחבר.


"דייטינג" מאת יורם רוזנשטיין. הוצאת "ספרי ניב", 137 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות מאת אלי אבימזר עוזרי 



"שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" הוא רומן מרתק, הכולל בין השאר, סיפורי אהבה סוערים ומשעשעים מאוד. אחד מהם מתאר את סצנת חיי הלילה של תל אביב, על הסמים, הבילויים והחוויות יוצאות הדופן בברים ובמועדונים.

הספר מכיל אוסף של סיפורים וקטעים מיוחדים שבכולם המספר הוא מעין אנטי גיבור, שנמצא בסיכון גבוה של חידלון ואפסיות. מגחך ומלעיז בסרקזם על עצמו, מגולל בגוף ראשון סיפורים קטנים, תרחישים, הזיות מוזרות וסיטואציות גרוטסקיות בהם הוא עובר כשהוא נקלע למבוכים ולהסתבכויות מסוכנות לחופש ולחירות שלו. תודות להברקה שהייתה תמיד במאגר התושיות שלו, הוא נחלץ מהם ממש ברגע אחרון, לפני נפילה שממנה אין התאוששות וחזרה.

הגיבורה בסיפור הראשון היא השכנה מלמטה אותה פגש המחבר בחדר המדרגות. בסיפור השני צולל המחבר לתוך סצנות סמים מדהימות. הסיפור השלישי מתאר הרפתקת אהבה שקופה שאין בה תכלית או מטרה, אלא פשוט מתקיימת ומסופרת ממבטו של צעיר הרפתקן, בוגדני שיודע לאהוב ולהעניק לאהובותיו תחושה של אושר שנחרט במוחן לנצח.
הספר הוא סוג של מחווה לתל אביב של שנות השבעים, על המוסדות התרבותיים שלה כמו "כסית", עם ניחוח נוסטלגי חמוץ-מתוק לתקופה שכבר לא תחזור.

אלי אבימזר עוזרי (73) גרוש ואב לשתי בנות. נולד וגדל ברעננה וכיום תושב כפר סבא. "שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" הוא ספרו השלישי. ספריו הקודמים הם שני ספרי שירה: "ספיץ" ו"סתרי ראי".

אלי מספר על עצמו: "כנער התחלתי לכתוב, נהניתי ולא הפסקתי עד לפני כשלושים שנים. בין לבין - צבא, נישואין, הישגים: שתי בנות, גירושין. עובד בפרך, נשבר, סוגר מפעל חיים ויוצא לכבוש את קנדה, את צפון ארצות הברית ואת החוף המערבי עד סן דייגו על אופנוע 1000 סמ"ק. חוזר לארץ. "קורע את התחת" במלחמת הישרדות בלתי פוסקת. מתמכר לעבודה ומוגדר כ"וורקהוליק" במובן חיובי, אך עם אלכוהול בדם, מהמר ושורף שטרות וגם גשרים. מתרושש עד גיל 70. פורש מעבודה, פורש מאלכוהול, פורש מהימורים, מגלה את הסרטן בערמונית. בדו-קרב אכזרי שותת כימותרפיה אני מנצח ומביס אותו, ועל גווייתו אני חוזר אל הכתיבה וכותב את מעלליי.

"וכשכך אני מרגיש - נקי מאלכוהול, נקי מהימורים, נקי מסרטן - אני רותם את עצמי לעבודה על כתביי הישנים שזנחתי לפני 30 שנה והעליתי מגנזך השכחה. תחושה של שיבה מהיעדרות של 30 שנה חזרה אל ילדיי הרוחניים. הסיפורים, השירים והמחזות שנולדו בשנות היצירה והכתיבה הספרותית. הגיע הזמן להאיר את דרכם ליעדם. שנת 2020 גיל 73 - מוציא את "שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" - ספרי הראשון מאז שובי לכתיבה, ספרי השלישי מאז ומעולם!".

"שלושה סיפורים, צימוק ושלוש הזיות" מאת אלי אבימזר עוזרי. הוצאת "ספרי ניב", 126 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.













ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה