יום שבת, 23 במאי 2020

"ספר קטן על ציצי גדול" - מסע אמיץ של התלבטות בדרך להקטנת חזה- מומלץ לשוקלות לנתח.








ליוויתי חברה שהחליטה ויצאה למסע להקטין את החזה. חלפו מאז כבר 5 שנים והכל כבר נשכח והפך למציאות מאושרת. שילה חברתי (שם בדוי) חצתה מסלול מתמשך של הכנות לניתוח, ניתוח מורכב ותהליך החלמה שבסופו זכתה בשמחה גדולה לתוצאה הרצויה. "גם אם זה לא היה קל, זה היה ועדיין כדאי" היא שבה ואומרת. "הייתי עוברת הכל מהתחלה רק כדי לזכות בתוצאה".


"היא הראתה לי על מסך המחשב תמונת לפני-אחרי של מנותחת שלה. בחצי המסך השמאלי ראיתי שדיים גדולים, כבדים, עייפים ומרוטים, ובחצי המסך הימני ראיתי ציצים – יפים, עומדים, שמחים. בלי להתכוון פלטתי קריאה: "אני רוצה כזה!".






הספר החדש ספר החדש "ספר קטן על ציצי גדול"  מלווה מסע אישי אמיץ של התלבטות והחלטה לעבור ניתוח להקטנת חזה. הוא נכתב במטרה להשמיע את קולן הלא נשמע של בעלות החזה הגדול, אלה שסובלות מכך, אשר היו מוותרות על הגודל, על החוויות ועל הסטיגמות שהוא מזמן לחייהן. הספר קורא תיגר על התפישה הרווחת המאדירה חזה גדול ומוֹנעת מקולות אחרים מקום לגיטימי בקביעתה: "נשים משלמות הון בשביל חזה כזה"הספר נכתב ומוקדש למי ששוקלת להקטין.


הספר הוא ראשון מסוגו. ככל הנראה היחיד שנוגע בנושא על היבטיו השונים מנקודת מבט עדכנית, אותנטית ורלוונטית. הוא משמיע את קול ההתמודדות של בעלות החזה הגדול, ומתקדם בשני קווים מקבילים: האישי (של הסופרת – רגשי ופיזי) והטכני (פרוצדורלי).
הספר פורש סיפור שהוא מקור להזדהות ושותפות, על חיים של "ריקוד" עם הרעיון של ביצוע ניתוח להקטנת חזה, על האמביוולנטיות של הסופרת (החשש מהניתוח מול הכאבים הפיזיים והנפשיים), ועל הדואליות של המסרים מהסביבה: "נשים משלמות הון בשביל חזה כמו שלך" לעומת המסר של "פרופורציות פגומות" בעת רכישת בגדים, זמינות דלה יחסית של חזיות מתאימות ועלותן חסרת הפרופורציות.
נוסף לתיאור ההתמודדות הנפשית, הספר מאגד מידע ממשי ופרקטי, החל מתהליך ההתלבטות וההחלטה לעבור את הניתוח ועד ימי ההחלמה הראשונים שלאחריו. כן, מפורטים בו טיפים מעשיים כך שהוא מאפשר איזושהי הכנה למועמדת לניתוח. מי שתקרא אותו לפני הניתוח תוכל להגיע אל המנתח/ת עם שאלות ממוקדות, להיערך לניתוח באופן מיטבי לפי צרכיה ולהכין את הבית והסביבה בהתאם.
עלמה חן, בת 47, הניחה את ליבה בתוך מילים וכתבה בתבונה ובאותנטיות על ההתבגרות, על החיים עם חזה גדול, ועל החלטתה לעבור ניתוח להקטנת חזה. התיעוד כתוב ממקום פגיע, חשוף, באופן שמנפץ מיתוסים גדולים ומציע חלופה מציאותית, לגיטימית ואפשרית למי שמעוניינת לחולל שינוי בחייה.


"ספר קטן על ציצי גדול" מאת עלמה חן. הוצאת "ספרי ניב", 45 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  






















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה