יום שבת, 16 במאי 2020

אהבה בצל עץ החרוב, נשר המדבר, לך נכספה נפשי, ללא סימנים מקדימים ונגן את מנגינת חייך-ספרים חדשים בהמלצה





בימים אלו רואים אור ספרים חדשים המביאים סיפורים נוקבים. את הראשון בהם אני משייכת למדף ספרי השירה ספרה של שרית אדר נגן את מנגינת חייך. 
יש משהו בשגרת החיים שלנו אנשי המאה הזו, שהפכו לסוג של מרוץ. מרוץ שנגדע באחת כאשר נחתה עלינו מגיפת הקורונה והכתיבה לנו התנהלות חדשה ובלתי מתפשרת. בספר השירה של אדר תחזרו לימי קדם הקורונה ותוכלו להתבונן על עצמכם מהצד. 


נגן את מנגינת חייך מאת שרית אדר


"האומץ להיכשל יסיר כל ספק לגבי היכולת להצליח, לכן יש לקחת החלטה ולהעז". כולנו אצנים במרוץ החיים, כולנו רוצים להספיק לעשות עוד דברים, לצבור חוויות, להגשים חלומות, אך מה עושים כשכבר אזלו הכוחות?

"נגן את מנגינת חייך" מאת שרית אדר בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר מתנה נפלא, המציע דרך אחרת - התבוננות בחיים לא כמירוץ, אלא כמנגינה שבה אנחנו מכתיבים את הקצב. הספר מכיל משפטי מוטיבציה מעצימים שייתנו לכם בדיוק את זריקת המרץ שאתם זקוקים לה, ולצידם טקסטים מעוררי השראה שיגרמו לכם להתבונן על החיים אחרת.
 "נגן את מנגינת חייך" הוא ספרה השני של שרית אדר. קדם לו הספר כפתור ה- play של החיים, שבו שיתפה בסיפור חייה ולימדה להתבונן פנימה. בספרה החדש היא ממשיכה להעניק לכם, הקוראים, תובנות והגיגים שיטעינו את מצברי הנשמה שלכם.

 "נגן את מנגינת חייך" מאת שרית אדר. הוצאת "ספרי ניב", 66 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 

***

ללא סימנים מקדימים מאת יעקב שדה

וכמעט באותו קו מחשבה בהתנהלות היומית אישית שכל כל אחד מאיתנו אפגיש אתכם עם  "ללא סימנים מקדימים" מאת יעקב שדה, קובץ סיפורים, שגיבוריו, רובם ככולם, מוצאים את עצמם עומדים בפני תפניות מפתיעות בשגרת חייהם ונאלצים להתמודד איתן, כל אחד בדרכו:
קבלן שיפוצים חושף תגלית מדעית מרעישה שמזעזעת את שגרת חייו; בן צעיר מתקשה להתמודד עם הפריחה המאוחרת של אימו; יוצא צבא נתקף בחוויות עבר קשות ברגע הכי פחות צפוי; בני זוג מופתעים כשאיש שירות הביטחון דופק בוקר אחד על דלת ביתם; צלם חובב חוטף את הלם חייו במהלך סדנת צילום – אלה הם כמה מגיבורי הסיפורים בספר זה.

"החלטתי לארגן לעצמי תקלה, כזו שתשאיר אותי בריא לחלוטין, למעט היכולת לירות באקדח. החלטתי לחתוך לעצמי את אצבע ההדק," אמר בן. "אתה? בעצמך?" פערתי את פי בהפתעה. "בוודאי, בעצמי. הרי לא יכולתי לתת את התפקיד לאף אחד, הוא היה עלול לספר שזו הייתה תאונה מזויפת. ידעתי שליפנים יש מנהג לחתוך לעצמם את הזרת כאות נאמנות. אם הם יכולים, אז לחתוך את אצבע ההדק לא צריך להיות הרבה יותר קשה, ובכלל, הייתי על סף ייאוש ולא ראיתי אפשרויות אחרות." (מתוך הספר)

יעקב שדה מומחה לרובוטיקה ובינה מלאכותית, עוסק שנים רבות בתעשיית ההיי-טק כמהנדס ויזם. ספרו הראשון, "האוצר הנעלם", ספר הרפתקאות לנוער, יצא בהוצאת גיזת בשנת תש"ך. "ללא סימנים מקדימים" הוא ספרו השני.

"ללא סימנים מקדימים" מאת יעקב שדה. הוצאת "ספרי ניב", 302 עמודים. מחיר לצרכן 76 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


***

לך נכספה נפשי מאת שושנה שובי




"לך נכספה נפשי" מאת שושנה שובי מגולל את סיפורן המרתק של שתי משפחות בתימן, המרוחקות גיאוגרפית זו מזו, אשר כל אחת מהן מחליטה לעלות לארץ ישראל. במסען הארוך רצוף התלאות בחולות המדבר ובהריה הגבוהים של תימן אל עבר הארץ הנכספת, מסע שנמשך כשבע שנים, יקשור הגורל בין שתיהן. אירוע רודף אירוע, ולקוראים מתגלים חיים ואנשים מיוחדים שבזכות אישיותם הכובשת והמסעירה שורדים את קשיי העלייה והחיים בארץ. לך נכספה נפשי פותח צוהר לאורחות החיים בתימן, למנהגי הלידה והנישואים, למעמד ועוד ומתאר את הווי החיים בישראל בימי ראשיתה

"מכל הרכוש לקחו רק שלושה חמורים ועליהם שמו את המעט. קשה לארוז חיים שלמים על שלושה חמורים."

"יהודית התגברה על חששותיה. היא הבינה שאין לה ברירה ושקעה ברחמים עצמיים על מר גורלה, גורל נערה צעירה שאביה כופה עליה נישואים שאין היא רוצה בהם. אביה משיא אותה לאדם שגילו כמעט פי שלושה מגילה. היא, בת השבע-עשרה, נישאת למורי עווד בן הארבעים וחמש".

שושנה (יוסף) שובי- נשואה, אימא לארבעה ילדים וסבתא לנכדים - היא ציירת, פסלת ומורה לאומנות בגמלאות. "לך נכספה נפשי" הוא ספר הביכורים שלה, ובו היא מעלה על הכתב את קורות משפחתה.

"לך נכספה נפשי" מאת שושנה שובי. הוצאת "ספרי ניב", 418 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה


***


נשר המדבר מאת נחי זלצמן
סיפורו של יואב בן צרויה


דוד, אבישי והכוח המצומצם התקרבו בשקט אל המקום שבו חנה שאול. הם המתינו עד שאחרון חייליו של שאול יסיים את ארוחתו וילך לישון. ממקום מחבואם זיהו את מיקומו של המלך ואת מיקומו של אבנר בן-נר, במרכז הלוחמים. הלילה העמיק, והם צפו באחרוני החיילים אוכלים ונרדמים בזה אחר זה. אבנר חש זחוח ובטוח בעצמו. הוא שהגה את המרדף, לא העלה על דעתו שצבאו עלול להפוך למטרה והוא עצמו לניצוד, ולא השאיר אפוא שומרים שיאבטחו את הכוח ואת המלך.

"נשר המדבר – סיפורו של יואב בן צרויה" מאת נחי זלצמן בהוצאת "ספרי ניב" הוא  רומן עלילתי רחב יריעה הפורשׂ לפני הקורא את תקופת מלכותו רבת-התהפוכות והמלחמות של דוד המלך. במרכז הרומן דמותו העזה, רבת-הרושם והטרגית של יואב בן צרויה, אחיינו של דוד, איש סודו ושר צבאו.
תככים, מהלכים פוליטיים, קרבות ורומנים אסורים נמהלים זה בזה: הבריחה של דוד משאול, סיפור נבל הכרמלי, אוריה החיתי, אהבת דוד ובת שבע, סיפורם הטרגי של אמנון ותמר, מרד אבשלום ועוד ועוד.
בשפה קולחת, ברגישות ובמיומנות מאיר הספר את התקופה מבחינות שונות: פוליטית, חברתית ותרבותית ומאיר את גיבוריה כאנשים בשר ודם.

נשר המדבר הוא ספר מרתק, מעשיר ומעורר מחשבות באשר לטבע האדם ולהתרחשויות של ימינו.
נחי זלצמן, יליד תל אביב, גדל ומתגורר ברמת גן, "נשר המדבר" הוא ספר הפרוזה הראשון שלו.

"נשר המדבר-סיפורו של יואב בן צרויה" מאת נחי זלצמן. הוצאת "ספרי ניב", 297 עמודים. מחיר לצרכן 91 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  


***

אהבה בצל עץ החרוב מאת צוריאל בשארי

"לב שומע חזק יותר מאלף תמונות"  



"אהבה בצל עץ החרוב" מאת צוריאל בשארי בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן מרתק, המביא את סיפורו של גבריאל שנשוי לגילה כשני עשורים, אך זה זמן רב שהם חיים בחדרים נפרדים. לאחר שילדיהם עזבו את הבית ועברו מהדרום לתל-אביב, הריקנות שחש במשך שנים מתעצמת, והוא תוהה לשם מה הוא חי. בחיפוש תשובה לשאלה זו גבריאל נפתח מעומק ליבו ושופך אור על הדרך שבה הלך בזמן שהעפיל לפסגת הבדידות ושם ״קונה״ את חוכמת האהבה.

גבריאל נעזר ב״זקן״ הבקי בחוכמת ספר ה״זוהר״ ובחברו פייסל הבדואי, ובנעמה העיוורת ועוד. בעזרתם הוא רוכש תובנות חדשות, כדי להיות מסוגל להבין את מניעיו הנסתרים ממנו. מטרה אחת עמדה לנגד עיניו להתפתח נפשית כדי להצליח לחיות בתענוג.
הסיפור מנסה לגעת בבדידות שהגיבור עבר בחייו, מתוך הבנה שרק לאחריה אפשר למצוא אהבה. במהלך השנים הוא למד להשתמש במילים והבין שהם הכלים למחשבה, ושהלב הוא העושה.
 ״היא״ אמרה, ״שמעתי את השיחה שלך עם המאיר הזה, הבנתי שאתה מתאמן עליי?״
אמרתי, ״בדידותי היקרה, אני רק רוצה לדעת איך לאהוב אותך ולקבל אותך כמו שאת.״ (מתוך הספר)

"אהבה בצל עץ החרוב" מאת צוריאל בשארי. הוצאת "ספרי ניב", 340 עמודים. מחיר לצרכן 75 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.  


























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה