יום חמישי, 14 במאי 2020

טיול במערכת השמש, מתנה קטנה ומלחמת השלהבות-ספרים לפעוטות ולצעירים- חדש על המדף





יש משהו בספרי ילדים שתמיד מעורר בי את חוש הביקורת, חשוב לי לדעת שספר הילדים מביא עמו מסר ומעורר בילד סקרנות, עניין, דיאלוג עם ההורים וגם שמחה, עניין וידע. הספרים שאביא כאן הפעם ראויים להמלצה בכל פה. 


טיול במערכת השמש – כתבה ואיירה לירון אלוף
 



בימים אלו רואה אור ספר ילדים חדש חשוב ומעניין הספר "טיול במערכת השמש" אותו כתבה ואיירה לירון אלוף. הספר החדש תרתי משמע, מנגיש לילדים בדרך ידידותית ומקרבת את הימצאותה ומבנה של מערכת השמש, המערכת בה חיים אנו בני האדם על פני כדור הארץ. שנים רבות הגיעו תלמידי החטיבה לשיעורי הגאוגרפיה שלי מבלי ששמעו עד לכיתה ז' את המונח מערכת השמש. רב היה הנעלם על פני הידוע. בספר הילדים הקסום הזה יכולים הילדים הצעירים לגלות וללמוד על החלל והעולם בו אנו חיים.

קחו את הספר וקחו את ילדכם והצטרפו למסעם הקסום של שני אחים במערכת השמש בחיפוש אחר כוכבי לכת נוספים, שניתן לגדל בהם פירות וירקות. בדרך, אתם מוזמנים לגלות את סודו של כדור הארץ ולמה הוא כה מיוחד.

"אָז גַּם בְּכָל כּוֹכְבֵי הַלֶּכֶת הָאֲחֵרִים שֶיֵּש לְךָ פֹּה גְּדֵלִים עֵצִים וְשִׂיחִים שֶל פֵּרוֹת וִירָקוֹת?" שָאַל אֲרִי. נִיל חָשַב, "אֲרִי, אֵיךְ אֶפְשָר לָדַעַת?". "אוּלַי נְטַיֵּל בְּמַעֲרֶכֶת הַשֶּמֶש וְנִרְאֶה בְּעַצְמֵנוּ?" (מתוך הספר)

בספר משובצים חלוניות מידע על הכוכבים והסבר קצר עליהם.
 לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של הסופרת לירון אלוף שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.


"טיול במערכת השמש" כתבה ואיירה לירון אלוף. הוצאת "ספרי ניב", 32 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



***
רבים הילדים החיים בינינו נולדו להורה יחידי -אם או אב שרצו מאוד בתינוק ויצאו למסע אישי להבאתו לעולם. למסע הארוך הזה שייכים נשים וגברים כאחד. 
ספר  ילדים חדש בעל קסם מרגש ומיוחד הוא - הספר "מתנה קטנה".
מתנה קטנה מביא את סיפורה של אמא במסעה להורות יחידנית, ושבסופו היא מקבלת מתנה קטנה, שממלאת את הבית באור ואהבה. הספר יצא לאור בשתי מהדורות – גרסה לבנות וגרסה לבנים.





אִמָּא הַמְּאֻשֶּׁרֶת אֶת בְּנָהּ בִּנְשִׁיקוֹת עָטְפָה,
הִבִּיטָה בּוֹ נִרְגֶּשֶׁת וּבְסוֹד לוֹ לָחֲשָׁה...
"שָׁלוֹם לְךָ, יֶלֶד. נָעִים מְאוֹד,
אֲנִי אִמָּא, וְאַתָּה - אַתָּה... מַתָּנָה!" 

במסע אישי זה כל אמא משלימה את שמה ואת שם בנה או בתה בשורה המתאימה וכך הם הופכים/הופכות לגיבורי/לגיבורות הסיפור.



אִמָּא הַמְּאֻשֶּׁרֶת אֶת בִּתָּהּ בִּנְשִׁיקוֹת עָטְפָה,
הִבִּיטָה בָּהּ נִרְגֶּשֶׁת וּבְסוֹד לָהּ לָחֲשָׁה...
"שָׁלוֹם לָךְ, יַלְדָּה. נָעִים מְאוֹד,
אֲנִי אִמָּא, וְאַתְּ - אַתְּ... מַתָּנָה!" 
(מתוך הגרסה של הספר לבנות)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של אסף גלזר שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

"מתנה קטנה" מאת אודיה שרוני. איורים: אסף גלזר. הוצאת "ספרי ניב", 32 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  


***


מלחמת השלהבות מאת רחל שלזינגר




מבולבל ומורכב עולמם של בני הנוער הצעירים יותר והצעירים פחות. המעבר מילדות לבגרות והקשיים הרבים שבדרך מפגישים את הצעירים עם דילמות חברתיות, אישיות עד שהן מקבלות לעתים תשומת לב כה גדולה והופכים ללב ההוויה.


"...נפרדנו בלי לומר שלום.

בלב כבד נכנסתי הביתה.
"שלהבת?" שמעתי את קריאתה של אמא שלי, "איך היה הטיול? "
"איך היה? הצטרף לשאלה גם אבא.
"היה בסדר עניתי בקצרה, ואז פניתי לאמא, "אני ורינת רבנו ואנחנו כבר לא חברות", הוספתי כבדרך אגב. 
"למה? הרי אתן חברות כל כך הרבה שנים," היא ניגשה אלי וחיבקה אותי, "אני בטוחה שתשלימו". 
לא ידעתי מה לענות לה ופניתי לחדר שלי.
בלילה כששכבתי במיטה וניסיתי להיזכר בכל מה שקרה בטיול, היה לי עצוב. 
אמא נכנסה. "תראי שתשלימו", היא אמרה בחיוך והתיישבה  על קצה המיטה.
"אבל איך? ומה יהיה עכשיו? ומי יהיה חבר של מי? ומי במחנה של מי? ומה יהיה על שאר הילדים, בעד מי הם יהיו? וליד מי אשב עכשיו? ורינת, ליד מי תבחר לשבת? 
ובכלל מי תהיה החברה הכי טובה שלי עכשיו? "  (עמוד 50-51 בספר)

עוד רואה אור בימים אלו - "מלחמת השלהבות", ספר נפלא המציג הווי יומיומי מעולמם הפרטי והחברתי של ילדים, הנמצאים ממש על הגבול שבין ילדות להתבגרות. עוצמת החברות, הרסנות, קנאה, הרצון להיות הכי-הכי מול הצורך להיות שייך לקבוצה מזמינים את הקוראים לחשוב מה הם היו עושים וכיצד הם היו נוהגים. הספר מיועד לבני הנוער. 

שלהבת, תלמידה בכיתה ו', גאה מאוד בשם שאימה נתנה לה בלידתה. אל הכיתה מגיעה תלמידה חדשה, שגם שמה שלהבת, ויריבות בלתי נמנעת פורצת בין שתי השלהבות, המתעצמת וגוברת בכל פעילות בבית הספר או מחוצה לו. היריבות מפלגת את הכיתה למחנות, והשאלה היא מה יקרה בהצגה שתעלה הכיתה במסיבת חנוכה?

רחל שלזינגר הצליחה גם הפעם לתאר את עולמם של ילדים, טרום התבגרות, בצורה מרתקת ומדויקת. "מלחמת השלהבות" הוא ספרה השלישי בנושא. ספריה הקודמים: "גברת מושלמת וזנב קטן" ו"עיר גדולה ומפתיעה".


"מלחמת השלהבות" מאת רחל שלזינגר. הוצאת "ספרי ניב", 93 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




















ריקי ברוך 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה