יום חמישי, 20 באוגוסט 2020

אהבה של סבתא, אמא מכניסה את השבת, רם והבופלו הגדול וחתול אפור- ספרי ילדים חדשים בהמלצה.








אהבה של סבתא מאת אורלי פורמן


מאז שנכנס לחיי לפני שנה וחמישה חודשים הואר הלב שלי באוֹר יְקָרוֹת, אוֹרָה, זִיוָה ונְהָרָה. נושמת אותו בגופי ובנשמתי ולא יודעת גבול לאהבה. עדות של סבתא אוהבת. גם כשהיא רחבה כגודל האוקיינוס, עדיין לא ניתן לאמוד אותה, את אהבתי הגדולה לתומס נכדי. 


תומס ואני אהבה ללא גבול

אָז אֲניִ מַבְטִיחָה לְעַצְמִי שֶׁלְּעוֹלָם אֶזְכּר 
שֶׁאֲניִ ילְַדָּה מְיחֶֻדֶת מִכּל (מתוך הספר)

ספר ילדים מקסים במיוחד נוגע ומרגש רואה אור בימים אלו "אהבה של סבתא" מאת אורלי פורמן. הספר מכיל ארבעה סיפורים מחורזים שנכתבו בהשראת נכדיה האהובים של סבתא אורלי.
כל סיפור עוסק בדרך ההתמודדות של הילד במצבים לא קלים לו, שמהם הוא מתפתח ורוכש תובנות, וכך הערכתו העצמית גדלה. הסיפורים המיוחדים מעבירים מסרים לילדים צעירים במטרה להעצים אותם.

ליאה, בת שש, מתמודדת עם חיזוק האני העצמי שלה, לביא, בן חמש, לומד לקבל אחריות, מאיה, בת שנתיים וחצי, לא רוצה שההורים יצאו לבלות והיא תישאר עם השמרטפית שלה, ודניאל, בן השנתיים, מתעניין בחפצים שבבית, ולאו דווקא בצעצועים הרבים שיש לו. הספר חשוב לילדים וגם להורים שייהנו ממסרים מקוריים לחיזוק ביטחונם העצמי של ילדיהם.
הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של דריה סינה, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לטקסים החשובים. 

אורלי פורמן היא פסיכותרפיסטית הוליסטית, מנטורית להעצמה אישית זה שני עשורים ומנחה סדנאות הורים. אורלי גם מטפלת בקליניקה שלה בראשון לציון במצבי לחץ, במשברים ובהתמודדויות שאנשים חווים במסע החיים. מטופליה מגדירים את חוויית התהליכים שהם עוברים איתה כ"טיפולים משני חיים". לאורלי ובעלה אבי שלושה בנים, שלוש כלות ובינתיים... ארבעה נכדים.

'אהבה של סבתא' מאת אורלי פורמן. איורים: דריה סינה. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. 
מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  
אתם מוזמנים לבקר גם באתר של אורלי.



***


"אמא מכניסה את השבת" מאת שלום לוי



כמה יפה צחה ולבנה היא השבת היורדת על הבתים של כולנו בשקיעה של יום שישי. נשים ואמהות מדליקות את הנרות, ניחוחות תבשילי השבת ממלאים את כל הבית וכולם רחוצים ומוכנים לקראתה שבת המלכה.
מסורת השבת היא נדבך חשוב בעם היהודי. השמירה על השבת נמסרה לעם היהודי בהר סיני עם מתן התורה, והיא המצווה הרביעית בעשרת הדיברות. גם כיום המסורת נמשכת, ובכל בית יהודי באשר הוא השבת היא יום מנוחה.

"אמא מכניסה את השבת" מאת שלום לוי הוא ספר ילדים המתאר ברהיטות ובשילוב איורים מקסימים את טקס הכנסת השבת כפי שהוא מתקיים בבית המחבר. זהו 
הוא ספרו השני של לוי. ספרו הראשון "אמא ואבא לא ביחד יותר".

"מְצֻחְצָחִים וּלְבוּשִׁים יָפֶה עוֹמְדִים אָנוּ בְּטוּר בַּמִּטְבָּח, נוֹשְׂאִים מַבָּטֵינוּ אֶל אִמָּא שֶׁמַּדְלִיקָה נֵרוֹת וּמַעֲרִיצִים אוֹתָהּ כָּל כָּךְ. סִנָּר לְמָתְנֶיהָ וְצָעִיף לִשְׂעָרָהּ, יָדֶיהָ מְכַסּוֹת עַל פָּנֶיהָ הַנָּאִים שָׁעָה שֶׁהִיא מְרִימָה רֹאשָׁהּ אֶל אֱלֹהִים. אִמָּא מְמַלְמֶלֶת בְּרָכָה וּמְבַקֶּשֶׁת חַיִּים." (מתוך הספר)
הספר המקסים מלווה באיורים מקוריים, מאת מתן קלורי רוב, מה שמעצים את הסיפור ומוסיף לייחודיותיו.

"אמא מכניסה את השבת" מאת שלום לוי. איורים: מתן קלורי רוב. הוצאת "ספרי ניב", 16 עמודים. מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

***

"רם והבופלו הגדול" מאת אורנה אוריין 




 זה קורה כמעט בכל משפחה כאשר נולד אח חדש. הילד הבכור מתעורר למציאות חדשה ומתסכלת כמו חושש למקומו בתא המשפחתי הצומח. כך גם קרה לרם בספר החדש מאת אורנה אוריין. 

"רם הסתובב בבית הלוך וחזור. הוא כבר ראה את התוכנית שאהב בטלוויזיה, סיים להרכיב את הפאזל ואפילו כמעט סיים את שיעורי הבית מבלי שאמא תנדנד. הבכי של התינוק, האח הקטן של רם שנולד לאמא לפני שלושה חודשים, בקע מהחדר והרעיש את הבית. רם סתם את אוזניו, הוא התחיל לבעוט בכיסאות שבפינת האוכל וחיכה שאימו תצא מהחדר ותצעק סוף סוף "רם, מה אתה עושה?!". (מתוך הספר) 


רָם מִבֵּית יַנַּאי יוֹצֵא לְחוֹף הַיָּם וּבוֹנֶה חַיּוֹת מֵחוֹל לְאַחַר שֶׁנּוֹלַד לוֹ אָח חָדָשׁ. אִמּוֹ עֲסוּקָה מְאֹד בַּתִּינוֹק וְרָם, שנִקְשָׁר אֶל הַבּוּפָלוֹ, הַנַָּחָשׁ וְהַגֶּרְבִּיל מַעֲשֵׂי יָדָיו, מְשַׁתֵּף אוֹתָן בִּמְצוּקַת בְּדִידוּתוֹ וּבִתְחוּשַׁת קִנְאָתוֹ בְּאָחִיו.
לִפְנֵי תַּחֲרוּת פִּסּוּל בְּחוֹל שֶׁל הַגְּדוֹלִים, שֶׁמִּתְקַייֶּמֶת בְּכָל פֶּסַח בְּחוֹף מְגוּרָיו, רָם מְגַלֶּה לְאָבִיו עַל הַבְּנִיּוֹת הַסּוֹדִיּוֹת שֶׁלּוֹ ומְבַקֵּשׁ מִמֶּנּוּ לְהִצְטָרֵף אֵלָיו לַתַּחֲרוּת. רָם, בְּסִיּוּם הַתַּחֲרוּת, חָשׁ כִּי הוּא כְּבָר גָּדוֹל וַאֲפִילּוּ לוֹחֵשׁ לְאָחִיו הַקָּטָן סוֹד, מַחְשָׁבָה שְׂמֵחָה שֶׁעָלְתָה בְּרֹאשׁוֹ. עַכְשָׁיו נוֹתָר רַק לְחַכּוֹת שֶׁגַּם הַתִּינוֹק יִגְדַּל...

הספר מציע דרכי התמודדות עם מצבי תסכול, קנאה וחוסר אונים שנוצרים בין אחים ובמשפחה. הלגיטימציה לבטא תחושות "אסורות" אלה באופן רגשי והן באופן יצירתי מהוות מנוף ליצירת "יש" מה"אין", והפיכת ה"פצע" למקור נחמה, התעצמות והתפתחות.
הספר נכתב בהשראת עבודות פיסול בחול של ישי פיינגלרנט, מעצב תעשייתי ומטפל בטבע, אחיה של הכותבת. תצלומי פסליו עובדו בידי המאיירת והאמנית סמדר נהיר.

ד"ר אורנה אוריין מתגוררת בקיבוץ ברור-חיל שבעוטף עזה ופועלת במרחב האומנות החזותית, כאומנית בין-תחומית וגם כחוקרת. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ומנחה קבוצות בשילוב אומנויות לאוכלוסיות שונות. פרסמה שלושה ספרים: "דם גופך", שמבוסס על מחקר הדוקטורט שלה ועוסק באומנות הבזות הנשית (רסלינג, 2013), "כוס התה שלה" (הוצאת פרדס, 2019) שמבוסס על הפוסט-דוקטורט שלה ועוסק במסעה לג'ונגל לטקסים שמאניים וספר ילדים "הבובה טטי" (לביא פ. אנטרפרייז, 2014).

"רם והבופלו הגדול" מאת ד"ר אורנה אוריין. פיסול בחול: ישי פיינגלרנט. איורים: סמדר נהיר. הוצאת "ספרי צמרת", 24 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 48 ש"ח. להשיג דרך אתר ההוצאה או באמצעות אתר הסופרת.



***

***

חתול אפור מאת הדס קונלי


לכל ילד יש את החבר הקרוב לו איתו הוא מבלה את ימי. איתו ישן ואיתו מתעורר. איתו משחק וכמובן שאותו אוהב. "חתול אפור" מאת הדס קונלי הוא ספר ילדים מקסים, העוסק בחברות, בפרידה ובהתבגרות.
כשדנה חגגה יום הולדת שנתיים, היא קיבלה את גילי החתול מיוני הדוד. הייתה לו פרווה לבנה ורכה, והיה לו אף קטן מחוט ורוד. השנים עוברות, ודנה עדיין אוהבת את גילי החתול, למרות שהוא כבר אפור ובלוי. הוא מצטרף לכל המשחקים שלה, בא איתה לכל מקום ומקשיב לסודות שלה לפני השינה. אבל יום אחד גילי נעלם. ואז, דנה מקבלת חבילה. האם גילי חזר?

הספר מלווה באיוריו הנפלאים והססגוניים של עוזי בנימין, שמאיר את הסיפור בשלל צבעים ומרחיב את הטקסט בייחודיות. "חתול אפור" הוא ספרה הראשון של הדס קונלי.


"חתול אפור" מאת הדס קונלי. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 25 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה