יום שני, 1 במרץ 2021

"בדיוק כמוך" ספר ילדים מאת שירי חלמיש

 


 כולנו מכירים את שעת המקלחת לעת ערב. המקלחת היא שעת החסד הנפלאה של ההורים והילדים. השעה בה אפשר לשוחח, לצחוק, לספר, להתייעץ, להסתבן ולחפוף בו זמנית. יש ילדים שאינם אוהבים להתקלח ואילו אחרים נהנים מהיחד עם אבא ואמא ומממשים אותו לזמן איכות, כי יודעים עד כמה הוא נפלא וחשוב.




בימים אלו רואה אור ספר ילדים חדש: "בדיוק כמוך" שכתבה שירי חלמיש. 

עֶרֶב אֶחָד בְּעֵת שֶׁרָחַץ בָּאַמְבַּטְיָה אָמַר אוּרִי לְאַבָּא: "אַבָּא, אֲנִי רוֹצֶה שֶׁתִּקְנֶה לִי גִ'יפּ." "גִ'יפּ?" שָׁאַל אַבָּא, " אֲבָל יֵשׁ לְךָ גִּ'יפִים בַּהֲמוֹן צְבָעִים מְסֻדָּרִים בְּשׁוּרָה בַּחֲדַר הַמִּשְׂחָקִים." 
"לֹא!" עָנָה אוּרִי, מֵנִיד רֹאשׁוֹ יָמִינָה וּשְׂמֹאלָה, "אֲנִי לֹא רוֹצֶה גִ'יפּ צַעֲצוּעַ, אֲנִי רוֹצֶה גִ'יפּ אֲמִתִּי שֶׁנּוֹסֵעַ בִּכְבִישׁ אֲמִתִּי." (עמוד 6 בספר)
ומה דעתכם זה אפשרי? 

בזמן שאבא של אורי משכיב אותו לישון אורי מגלה לו הסוד ששמר זמן רב הוא נורא רוצה ג'יפ אמיתי מתנה, מה יעשה בג'יפ אמיתי? לאן ייסע איתו? כל זה מתגלה בשיחה בזמן הרחצה וההשכבה, חלום שמתממש בחלום לילה מתוק- ומיצג את הכמיהה של בנים להיות בדיוק כמו אבא.




קרוב לוודאי שלכל ילד יש מודל לחיקוי. מרבית הבנים רואים באביהם אחד שכזה וכמותם גם אורי גיבור הספר שלנו. אורי רוצה להיות עצמאי בדיוק כמו אבא. רוצה ג'יפ כמו של אבא, רוצה להגיע איתו למשרד כמו אבא, לעצור במכולת, לנסוע ולחזור בעצמו אל ומהגן הביתה.
האם יצליח?
וכיצד יעשה זאת?



בדיוק כמוך, ספר ילדים לאבות ולבנים שאוהבים ג'יפים.
כתבה שירי  חלמיש, איורים עומר צימרמן, הוצאת חלמיש.
לרכישה ישירה היכנסו מכאן







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה