יום רביעי, 24 במרץ 2021

יש הרבה פנינים בים, אין מפלצות בארון, ואין לכלוך בגרון, מהומה בחוה, תעלומת הנסיכה, ומרקו ספור על אהבה וכלב - ספרי ילדים בהמלצה

 


יש הרבה פנינים בים מאת אור אלהרר



ספר זה מאגד משלים לקטנטנים, ולא רק. כל משל מציע חוויה בשלושה רבדים: הרבד הראשון מיועד לילדים צעירים. הכתיבה הקלילה, החריזה והאיורים יוסיפו להנאתם; הרובד השני מיועד לילדים גדולים יותר, ובו כל משל חושף מוסר השכל מעניין ועמק; הרובד השלישי הוא המעטפת של המשלים, רמיזות עדינות המיועדות למבגרים. המסרים יהדהדו בראש הקוראים גם לאחר הקריאה בו ויעודדו מחשבות ושיחות.




"בְּעוֹד רֶגַע הַהַזְנָקָה" – הַפִּינְגְּוִין חוֹשֵׁב בְּשַׁעֲשׁוּעַ, יוֹדֵעַ שֶׁבַּיָּם הוּא מְסֻגָּל מַמָּשׁ מַהֵר לָנוּעַ.
שֶׁכֵּן הַצּוּרָה שֶׁבָּה הוּא שׂוֹחֶה וּמִבְנֶה גּוּפוֹ הַמְּיֻחָד, לֹא מַשְׁאִירִים סִכּוּי מוּלוֹ לְאַף אֶחָד
"יש הרבה פנינים בים" מאת אור אלהרר, איורים וולף בולבה הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
*****



"אין מפלצות בארון, ואין לכלוך בגרון!"
מסתבר שלא רק ילדים שלנו יש פחדים, אבל כשהפחדים שלהם עולים מוטב לנו להקשיב ולתת להם מענה שישביע את רצון כל הצדדים. 
הספור "אין מפלצות בארון, ואין לכלוך בגרון!" מתאר ילד ושמו הראל, שלפתע סובל מתחושה לא נעימה בגרון. הוריו מנסים להרגיעו ולהסביר לו שאין שם כלום, וגם הרופא קובע: "הגרון נקי!" אבל הראל מרגיש שהלכלוך בגרון רק גדל וגדל. לבסוף חושבים הוריו על דרך יצירתית לסייע לו.




זהו ספור נפלא ונוגע ללב, העוסק בתחושה פנימית בלתי מסברת של ילד שבוחר לשתף בכך את הוריו. הם אמנם אינם מתייחסים ברצינות למצוקתו, אולם לאט-לאט הם מבינים שבכוחם לעזר לו להתמודד עם הקשי. בה בעת, הראל מגלה בתוכו עוצמות, מצליח לבטא את תחושותיו ולהתמודד אתן בדרך מיחדת.

יפעת מזור, אימא, מורה לחינוך מיוחד ומנתחת התנהגות, מתארת בסיפורה את החשיבות שבהקשבה לילד ובמתן ביטוי לפחדיו, ונותנת כלים להתמודדות עם קושי ופחד אצל ילדים.




"אין מפלצות בארון, ואין לכלוך בגרון!" מאת יפעת מזור איורים מינה גרטנר, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן 
*****


“מהומה בחוה” מאת טליה טאוב
אחד המקומות שישמחו כל ילד קטן הוא ביקור בחווה בה מגדלים בעלי חיים. אלא שבחווה שבסיפור שלפנינו קרו פתאום דברים מאוד משונים ורק מי שראה אותם מקרוב יכול להאמין. 



“מהומה בחוה” הוא ספר הכתוב בהומור ובחן רב, המספר על חוויתם של דירי המשק שיום אחד פשוט הפכו לחיות אחרות. ד”ר תוכי החכם הגיע כדי לפתור את הבעיה, שלף את ספר הכשופים המיוחד,
הכין את המתכון המתאים ופזר מעל החווה. כל חיות המשק חזרו לקדמותן, הפעם חכמות יותר, כי הבינו כיצד מרגישות אחיותיהן לחווה, הפנימו ערכה של אהבה, והעריכו כל אחת את קיומה של חברתה.




בחריזה נפלאה ובהומור משבח מתארת המחברת, טליה טאוב, את המהומה שהתחוללה בחוה בעקבות הפוך תפקידים משעשע. הספר אמנם מיעד לילדים, אך יסב הנאה רבה וצחוק גם להורים.
"מהומה בחוה" מאת טליה טאוב, איורים מיכל רון, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
*****


תעלומת הנסיכה מאת ענבל לוי


בספר תעלומת הנסיכה אנו פוגשים ילדה סקרנית, פקחית ונבונה השואלת את אמה שאלות רבות, ולעתים לאמה אין תשובות. אחת השאלות שהיא שואלת היא: מדוע אין בחפיסת הקלפים נסיכה?
אמא כמובן לא יודעת את התשובה, והן מחליטות לצאת למסע מרתק בארץ קלף הקסמים ולחפש אחריה. לארך הטיול הן פוגשות כל אחד מהקלפים ומנסות לברר עמו היכן הנסיכה. התשובה מפתיעה!
זהו ספור מלא קסם, אינטליגנטי, יצירתי והומוריסטי המראה כיצד שאלה אחת קטנה יכולה להוביל להרפתקה
בלתי נשכחת.


"תעלומת הנסיכה" מאת ענבל לוי, איורים שיר באסה, הוצאת צמרת, לרכשה לחצו כאן
*****

מרקו – ספור על אהבה וכלב מאת איצי באר

תכירו את הסיפור שובה הלב "מרקו - ספור על אהבה וכלב" המסופר מפיו של הכלב מרקו, ובו הוא מתאר את חייו במצפה הילה שבגליל, ואת הקשרים יוצאי הדפן שנוצרו בינו ובין הוריו המאמצים, תנע ויצ-יא. 



מרקו, שנולד לרועי העזים שבעמק, הגיע למצפה הלה כשהיה גור קטן. 
בזכות מזגו הטוב זכה למנות גדושות של אהבה מבעליו וגם מילדי המצפה.
יום אחד היה מרקו עד לתאונה קשה שבה יצ-יא נפל מהסלם ולא היה יכול לזוז יותר. 
על מה שקרה אחר כך, ואיך מרקו התגיס להצלתו, תוכלו לקרא בספר. 


הסופר, איצי באר, גר במצפה הילה וזהו ספרו השני.
"מרקו - ספור על אהבה וכלב" מאת איצי באר, איורים שי-לי בלמס, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
*****








ריקי ברוך

































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה