יום חמישי, 25 במרץ 2021

ישראל הסוד והתכלית, עידן חדש, חיים חלופיים, ורד מתימן, דברים שעשיתי אחרי מותי וסיכולים מסוכנים - ספרים בהמלצה

 




ישראל הסוד והתכלית מאת ד"ר יצחק הירש
הספר שלפניכם עוסק בשאלות המהותיות שרובנו שאלנו את עצמנו בשלב מסוים בחיים ומסוגל לשנות דפוסי חשיבה של הציבור הרחב בנוגע ליהדות, לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורה שבכתב וזאת שבעל-פה, ולתנ"ך בכללותו והוא פרי מחקר של עבודה רבת שנים.




באמצעות עבודת מחקר מדעית, נטולת דעות קדומות, שהבנתו לא מחייבת מלכתחילה אמונה דתית או ידע נרחב בתנ"ך, המחבר חושף בפנינו מסרים שהוצפנו בטקסט של התורה, בשיטת הגימטריה ודילוגי האותיות, שמגלים בבירור את האמת המפתיעה − שרוב הציבור אינו מכיר − אודות תכליתהתוכנה" שנקראת "עם ישראל" וביצועה העל-אנושי.
ממצאים אלו מוכיחים את קיום האלקות במובן של יכולת שליטה מלאה על השתלשלות המאורעות לאורך ציר הזמן ואת אי-אקראיות קורות עם ישראל לאורך הדורות ועד לימינו ממש. יכולת זו אינה בגדר יכולותיו המובנות של האדם ומהווה מאפיין על-אנושי לכל הדעות.

המחבר מתייחס לפסוק או לקטע כאל ממצא ארכיאולוגי, מפרק אותו לגורמים, מבליט את הנקודות החשובות, ומסיק − ביחד עם הקורא − את המסקנות המתבקשות. ליד כל פסוק שנחקר ישנה פרשנות נגישה של המחבר הנוגעת לאותו פסוק, כך שכל קורא יוכל − בעצמו ובאופן ברור − להיחשף לאמת המפתיעה..
כמו כן נותן המחבר הצצה לעולם עמוק ומרתק, ומעניק לקורא את היכולת להבין את המשמעויות העמוקות של המסרים הנסתרים והמוצפנים שהוטמנו למעננו בטקסט המקורי של התורה ובכתבי הנביאים.

בנוסף לכתיבה הקולחת והעניינית, אשר ניכר שנעשתה מתוך עבודת מחקר מקיפה ביותר, המחבר מביא ממצאים רבים − פסוקים, גרפים ומידע נוסף ששופך אור על הטקסט − בהם כאלו שהובאו כבר לפני שנים רבות במהדורה הראשונה ובהם כאלו שהתווספו לכך במהדורה שניה זו.

ד"ר יצחק הירש יליד 1947 ובן לניצולי שואה, רופא ושולט בארבע שפות. מאז ומתמיד מוקדי התעניינותו היו אֶקְלֶקְטִים ביותר ובהם: היסטוריה, אסטרונומיה, ארכיאולוגיה, מאובנים, תחומים מדעיים מגוונים... והתנ"ך. עבודת המחקר התחילה למעשה יום אחד, בתחילת שנות השמונים, עם עיון "אקראי" בפרק האחרון בספר דניאל... ומאז הדחף לחקור ולגלות לא הִירפה היום! 
ישראל הסוד והתכלית מאת יצחק הירש, הוצאת צמרת, מחיר מומלץ:110 ש"ח, לרכישה לחצו כאן.
____________________




עידן חדש מאת רונית לביא חיות

חייו הסתיימו בין זרועותיי, במיטתנו, כפי שהבטחתי לו. שמו עידן והוא היה עבורי עידן חדש. זוגיות פרק ב' היא מורכבת, וכדי להצליח בה צריכים להגיע שניים שלמדו היטב את לקחי פרק א'. מצאנו זה את זה. שמחנו בחלקנו ובחרנו להצליח במימוש זוגיות שהתאימה לשנינו.




"איך אני אספר ברוך את הידיעה הרעה והאכזרית, שעולמם עומד להשתנות... שהחיים שהכירו ואהבו - אתך, הגיעו לקיצם. נאלצתי להסביר לילדיך, שאתה עומד למות. שבעה גלילי נייר טואלט. אלבומי תמונות שהכנו שנינו ביחד לכל אחד מהם. ישבנו קרובים. שרשרת אנושית לפי הדגם, בוגר-צעיר... בכיתי. פתחתי באמירה שאתה ישן. רגוע. כלום לא כואב לך. בכי. רון וגילי אמרו שניסינו כל מה שאפשר היה לעשות. בכי. המשכתי ואמרתי
שהסיבה שהבאתי אותם היום היא כדי שכל אחד מהם יוכל להיפרד ממך באופן שמתאים לו. בכו והקשיבו. ברקע, נשמעה נשימתך באמצעות הבייבי סנס. הם שאלו מה זה? למה שומעים את נשימתך... המכשיר החדש הזה... הסברתי להם, שבאמצעותו אני שומעת אותך כשאני מרחיקה לקומה התחתונה... ביקשתי שכל אחד יעלה איתי בנפרד." (מתוך פרק ראשון בספר)

מחלת הסרטן של אהובי התנפלה עלינו באמצע החיים. היו לנו תכוניות רבות להמשך...
רוב המילים בספר זה כמו נכתבו מעצמן, כחלק מניסיוני להכיל את עצמי ולעבד את חוויותיי. התיעוד החל עם מותו. הרגשתי כמו עליסה בארץ הזוועות. נפלתי. כאבתי. פחדתי. חוויותיי נכתבו מתוך צורך להבין את עצמי ולטפל בעצמי. לאפשר לעצמי להרגיש את כל מה שנובע מתוכי בלי לטבוע בצער ורק לנשום. חייתי במנהרת הזמן. בין העבר רווי הזיכרונות להווה. הספירה החלה בימים בלעדיו, ועברה לשבועות. כתבתי את עצמי לדעת במשך 39 שבועות.
הסיפור סובב סביב האבל, החוסר, הכאב והגעגוע. לצידם, התרחש תהליך טיפול, חיפוש אחר כוחות ומקורות תמיכה נוספים וניסיונות לבנות לעצמי שגרה חדשה בלעדיו.
זהו יומן מסע, שלא הסתיים. משא שאשא לעד.

עידן חדש מאת רונית לביא חיות, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.
_________________________



חיים חלופיים מאת תרז מלאכי קרול
"בין המון הספרים, ובהם ספרי זיכרונות לרוב המציפים את עולמנו חדשות לבקרים, בולט לעיתים קולם של ספרים שצלילם אחר. דק, עדין. מיוחד בצליליו וביפי ניגונו. הספר שלפנינו הוא אחד מאלה. דק בממדיו, אך גדול בעושרו. פנינה אמיתית, מרגשת, שובת לב. כראוי ליצירה ספרותית טובה, שנועדה לגרות את דמיונו של הקורא, גם זו שלפנינו חושפת טפח ומכסה טפחיים. כמות שאמרו על אותה שמלה יפהפייה, שארוכה היא דיה כדי לכסות את נושאה, וקצרה היא דיה כדי שתעורר עניין."




בספר זיכרונות זה מתמודדת המחברת, בכל תחנות חייה, עם ילדותה בגטו ורשה.
ביצירה פיוטית זו, שזורים אלו לצד אלו קורותיה האישיים לצד התהפוכות שחלו בתרבות, בחברה ובתולדותיה של מדינת ישראל.
כפי שהפליא מחבר ההקדמה לכתוב:
"בספר מהלכת המחברת בעדינות בין מאורעות חייה, על קצות האצבעות. לעיתים קרובות, הרווח שבין המילים והשורות מדבר יותר ממה שנכתב בהן. זועק. מחייך. קורא בקול גדול. שותק בדממה. צוחק ובוכה בו זמנית.
הספר, דק בממדיו, אך גדול בעושרו. פנינה אמיתית, מרגשת, שובת לב. כראוי ליצירה ספרותית טובה, שנועדה לגרות את דמיונו של הקורא."

"הטקסט רהוט, קריא ומהנה, וזרוע לכול אורכו ברמזי תרבות. חלקם, מן הסתם, יהיו מוכרים רק למיטיבי לכת בעולם התרבות דוגמת הכותבת, שבת בית היא בעולמות הרבה: ספרות ותיאטרון, שירה ומוזיקה, והכול בשבע שפות ויותר. אבל גם מי שאינו מצוי בכול אותם עולמות, יוכל להתענג על קריאת הספר, להישבות בקסמיו, ובאותו הומור דק, לעיתים דק מן הדק, המרחף מעל דפיו של הספר כעננה קלה, נופח באפיהם נשמת חיים, ומעניק לכתוב שובבות צעירה, משובבת נפש."

תרז מלאכי קרול, פרופ' אמריטה באוניברסיטה העברית בירושלים, פרסמה חמישה ספרי מחקר ומאמרים רבים בצרפתית, באנגלית, בעברית ואוטוביוגרפיה "בין המילים" לזכר הוריה.
חיים חלופיים מאת תרז מלאכי קרול, הוצאת צמרת לרכישה לחצו כאן 

________________________



דברים שעשיתי אחרי מותי מאת בני בן ברק

אפרת, סטודנטית צעירה, עוברת בימינו אלה אירועים דרמטיים, בזה אחר זה, ומגלה סודות מעברה, וכן מן ההיסטוריה המשפחתית שלה. הבית שהיא בוחרת לקנות עם בן זוגה – בעלה המיועד, מתברר כמכיל, בין קירותיו וביסודותיו, את הגשמת כל תקוותיה, או אולי, את המקור לכל הקשיים שהיא עומדת לעבור. בסיוע אביה, היא מנסה להתמודד עם חייה שהשתנו לפתע, ולהבין את המציאות שבפניה היא ניצבת.




בן ציון אזהרי, נולד ביפו באמצע המאה התשע עשרה, ובנה את חייו בעשר אצבעות. בצניעותו ובחריצותו, הצליח להיטמע ולהשתלב בחוגים הגבוהים של החברה ושל הממשל בתקופתו, וכך, בלי להתכוון, יצר מורשת שהשפיעה על מהלכים שנעשו על ידי הדורות שיבואו. השושלת הזאת, שנוצרה עם חלוף השנים, עברה טלטלות, מתחים, שמחות ואכזבות, חוותה אירועים טראומתיים וגם חווייתיים. השושלת הזאת הגיעה עד לדור השישי, עד לאפרת, והיא לא ידעה את שצופן לה הגורל...

"אפרת התעוררה משנתה. הביטה ימינה, לקחה את הטלפון הסלולארי שלה, שהיה מונח, מחובר לכבל הטעינה, על השידה שלצידה, ונבהלה מרצף הספרות שהוצג מולה - 09:34. היא קפצה מן המיטה, לבשה את חולצת הטריקו הראשונה שראתה ומיהרה לחדר האמבטיה. ההבל שעלה מגופה בשעת המקלחת, כמו העיד על הבלי המחשבות, התסריטים המשונים, שהיו במוחה רק דקות קודם לכן. היא יצאה במהירות מחדר האמבטיה, עמדה מול המראה שבחדר השינה, הסתרקה והתאפרה בזריזות ובעדינות. היא התחילה להתלבש, ממהרת פן תאחר, מסתכלת שוב על הצג של הטלפון ורואה: יום שבת, 10 ביולי 2010. איזו אנחת רווחה! איך יכלה לטעות כך? היא התיישבה על המיטה באיטיות, שמטה את גופה לאחור, נשכבת, כועסת על עצמה, על הבלבול שאחז בה, ומנגד מאושרת שיש לה יום חופשי. הראל התעורר מעוצמת ה"נפילה" שלה על המיטה: "בוקר טוב, מה קורה?" (מתוך פרק ראשון בספר)

זהו ספרו הרביעי של בני בן ברק, קדמו לו: "מלח הארץ", "שבע שנים" ו-"צל כבד", שזכו לביקורות נלהבות ולמחמאות רבות. באופן כתיבתו, הייחודית והמרתקת, הוא גורם לקורא לרצות להמשיך ולקרוא. סיפור חייו המיוחד של הסופר, הרקע הביטחוני שלו והחוויות הבין-לאומיות שעבר, מעניקים לו ראייה גלובלית מה שניכר היטב בספריו, ופותחת בפני הקורא ספקטרום אחר, שונה, בכל פעם מחדש.
דברים שעשיתי אחרי מותי מאת בני בן ברק, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן

____________________________



סיכולים מסוכנים מאת אלי עברון 

"קפיצה חזקה חדה של הפרדה החזירה אותו למציאות. מתסריטים וחלומות התעשרות מהירה, והכול כשהוא נתון תחת השפעת הסמים, לא היה לו לברנש מנוס, מלחזור באחת להווה. מההתרפקות על חלומות בהקיץ ונמנום חושני באוכף, חייב היה לשוב למציאות השיירה העמוסה, המשתרכת בהרים, אל הבהמות והאנשים, הכורעים תחת העומס ואל הקשיים. קשיי היום יום, כשהם נאבקים להוציא את פרנסתם מהגידולים החקלאיים היחידים כמעט, המצליחים לגדול באזורי הפרא הקדומים של הארץ, הידועה מאז הקמתה על ידי המנדט הצרפתי, בשם: “לבנון״." (מתוך פרק ראשון בספר)

רומן חדש מאת אלי עברון מביא עלילת מתח ריגול ובילוש המתרחשת בישראל ובחו"ל, על רקע מבצע "צוק איתן", החושפת את הקורא לשימוש בסמים המסוכנים, כנשק טרור ישיר. 



הספר, בו נחשף הקורא לשיטות מודיעין טכנולוגי, מתקדמות, מוכיח כי אין שום תחליף, לסוכן האנושי ולמפעיליו המיומנים. במרכזו, נמצא אורן, קצין איסוף צעיר, המתייצב לשליחות ראשונה, בשלוחת המוסד באיטליה. קורותיו ובכללן רומן, עם יפיפייה איטלקית, שזורות כחוט השני בהתקדמות העלילה. הנובלה מקבלת תפנית, כאשר המוסד נדרש לתפיסת מגילת קלף עתיקה ובעלת ערך מדעי, דתי והיסטורי עצום, לנצרות וליהדות כאחד. טוויסט נוסף בעלילה, חושף שחיתות ותככים, במעורבות פקידים בכירים, ראשי כנסיות ודמויות מרתקות נוספות.

הדמויות והעובדות שתקראו, רחוקות מלהיות דמיוניות. זירות הפעולה בישראל, לבנון וחו"ל, עולמות הסמים והסיכול, המשורטטים ביד אמן, כמו גם השחיתות בצמרת, מבוססים על פרשיות אמתיות, בהן עסק הכותב בחייו המקצועיים, המשובצות בעלילה, תוך הסתרת שמות ופרטי המעורבים בפרשיות האמתיות.

עורך הדין אלי עברון, נולד כדור שני בירושלים בתחילת שנות החמישים. הינו בעל תארים אקדמאיים במזרחנות וגיאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית ובמשפטים מאוניברסיטת תל אביב. דובר ערבית על בוריה כשפת עבודה ושפות נוספות. המחבר, שירת שנים רבות במגוון תפקידים ביחידות נבחרות של קהילת המודיעין הישראלית ובזרועות הביטחון השונות של המדינה, ופרש לגמלאות כקצין בכיר.
אם חיפשתם ספר עכשווי ומרגש, כתוב בשפה עשירה, מבוסס על סיפור אמיתי, שיטות ואלמנטים ראליסטיים מעולם הביון, הלוחמה בטרור והעשייה המשטרתית, זהו הספר בשבילכם!
סיכולים מסוכנים מאת אלי עברון, הוצאת צמרת לרכישה לחצו כאן

_________________________




ורד מתימן מאת איילה מדהלה משולמי

וורדה בת האחת-עשרה, הבת הבוגרת של נעמן ובדרה, נמלטת מביתו של בעלה ושבה לבית הוריה. סיפורה משתלב בסיפורם של כל בני משפחתה, משפחה יהודית בתימן. במרכז הסיפור עומד היחס לנשים בחברה התימנית, בתחילת המאה שעברה, הסכנות שנשקפו להן והיותן נתונות למרותם של בעליהן. משפחתה של וורדה עוברת תלאות רבות כדי לעלות לארץ ישראל. גם לאחר העלייה לארץ, הם מתמודדים עם קשיי קליטה והשתלבות בחברה המקומית.





"היא טיפסה על סלע בכניסה לשוק בתקווה לאתר את אביה — איש גבוה ורזה עם פאות לא ארוכות וזקן מחודד, שהלם את פניו המאורכים. לפתע זיהתה אותו, קפצה מיד מן הסלע ורצה עד שהגיעה אליו. היא עמדה מאחוריו ואחזה קלות בגלימתו. כשהסתובב, לא האמין למראה עיניו: בתו, שהוא כל כך אוהב, עומדת סמוך אליו. "מה קרה? את לבד? היכן יוסף?"
"אני לבד, ברחתי אבא".
"מדוע? הוא הכה אותך?"
"לא, פשוט התגעגעתי אליך, לאימא ולאחיי הקטנים". דמעות עמדו בעיניה.
האב, שנכמרו רחמיו על בתו, חיבק אותה בחום וניסה להרגיעה. "אל תבכי, בתי. הכל יהיה בסדר. ספרי לי הכל בדרך. הנה, אנחנו כבר הולכים הביתה"." (מתוך פרק ראשון בספר)

ורד מתימן הוא רומן היסטורי, סוחף ומרתק, המבוסס על סיפור אמיתי, ומתאר ללא כחל וסרק את חייהם של היהודים בתימן, בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל.

איילה מדהלה-משולמי נולדה בתימן ועלתה לישראל ב-1949 במבצע העלייה "על כנפי נשרים". היא ומשפחתה התיישבו בכפר עקיר (כיום קרית עקרון), למדה בבית ספר יסודי ותיכון ברחובות, כשהיא צועדת מדי יום ברגל, מהכפר אל בית הספר, ומגיל עשר עבדה בחופשות בעבודות מזדמנות כדי לרכוש לעצמה ציוד לבית הספר ובגדים. איילה מדהלה-משולמי למדה בסמינר למורים ב"בית ברל", בכפר סבא, וחתמה על שטרות, שאותם פרעה כשהתחילה לעבוד. במהלך שירותה בצה"ל. לאחר הטירונות נשלחה ללמד ביישוב ספר כמורה חיילת. לאחר השחרור מצה"ל עסקה בהוראה והשלימה תואר ראשון בספרות ובמקרא מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
ורד מתימן מאת איילה מדהלה משולמי, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.











ריקי ברוך





















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה