יום רביעי, 10 במרץ 2021

חוֹלָם חָסֵר מָלֵא, הניסים של ברוריה, סיפורה של ריאל מדריד ושומרי הקשת האגדית - ספרים בהמלצה.

 






הניסים של ברוריה מאת כרמלה שנה ביטון

"הניסים של ברוריה" מאת כרמלה שנה ביטון, בהוצאת ספרי ניב, הוא סיפור מרגש ונוגע, המגולל את סיפור משפחתה של הכותבת. הסיפור מתחיל באי ג'רבה שבטוניסיה בתחילת המאה הקודמת, דרך המסורות והמנהגים המיוחדים של הקהילה היהודית שם ושלטון הנאצים בטוניסיה, ועד העלייה לארץ ישראל, על קשיי הקליטה ועל התעקשותם של העולים להיאחז בקרקע ולצמוח ממנה.
במרכז הסיפור המשלב משפטים וביטויים מן השפה הערבית-טוניסאית, עומדת ברוריה, בתו של הרב צגיי'ר עשוש ונכדתו של הרב מקיקץ שלי, מגאוני ג'רבא.



׳יא בינתי, יא בינתי, איז'אי ראדי!׳ (בתי, בתי בואי לשם!) צעק אביה של ברוריה, מכוון אותה למקום מחסה מפני הפגזים של מטוסי צבאות הברית שהוטלו ללא הרף על העיר. שלוות העיר ת'אללה הופרה באחת, ערפל קרב כיסה אותה, ופגזים נחתו מכל עבר. הדי פיצוצם החרידו את לב התושבים. ברוריה המשיכה לרוץ לכיוון ההרים, רגליה שוקעות בשלג הלבן.׳יא בויה, איז'א נימשיהו מן אוני!׳ (אבי, בוא נלך מכאן) צעקה ברוריה, מנסה להיחלץ מהשלג, ללא הצלחה רבה. (מתוך הספר)

כרמלה שנה ביטון, מורה בגימלאות, מומחית להקניית קריאה וכתיבה ומנחת שפה למורים, היא בת לניצולי שואה מהאי ג'רבה שבטוניסיה. ספרה הראשון ״סבתא רינה וסבא שמעון״ הוא ספר ילדים רקום בחרוזים ובהומור רב. "הניסים של ברוריה" הוא ספרה השני.

"הניסים של ברוריה" מאת כרמלה שנה ביטון. הוצאת "ספרי ניב", 116 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה.
*****


חוֹלָם חָסֵר מָלֵא מאת יהודה קופרמן
שני שערים מרכזיים מחלקים את מבחר הסיפורים הקצרים בספר החדש חוֹלָם חָסֵר מָלֵא" מאת יהודה קופרמן. 
בשער הראשון קלמר עץ, השכונה של אמנון חולם חסר מלא וסיפורים נוספים המספרים שניים עשר סיפורי ילדות ונעורים, מזיכרון ארוטי תמים של ילד גן, חמלה של בן שש על חיי ציפורים שיורטו כמנחה לכלבה, לימודים בכיתת הים שהחליפה את המורה שהוריד לילד את החולָם המלא שלו, הכמיהה לקולנוע כשהפרוטה לא הייתה מצויה, הברית עם תרנגולת צולעת והנקמה במורה מורט אוזן, ועד ההשתתפות כשחקן במשחקי ליגת הכדורגל הבכירה בשבת לעיני מגְבּעות בית הכנסת שבאו לראותו בגניבה, ופרפורי אהבות ראשונות.




בשער השני 20 סיפורים נוספים מחייו הבוגרים של יהודה קופרמן. האהבה לשיר "חמש מאות מייל" וליוצרת שלו, על רקע הלימודים במכון לטכניקת אלכסנדר בלונדון. "הליגה האנגלית" - תיאור הומוריסטי של התחלת השהייה שלו בלונדון, שבה הועסק באיסוף נתונים סטטיסטיים ובחן את הרכב התפוזים, הקלמנטינות והאבוקדו שבהם היה על ישראל להתחרות במדינות אחרות. בזמן הלימודים שימש בין השאר מלווה של מנהיגים ואמנים ששהו בלונדון ובהם דוד בן גוריון וש"י עגנון ("שומר הראש"). סיפורים נוספים הם על דודו האובד של אביו, הסופר והעיתונאי ארט בוכוואלד, ועל הדוד נתן, שהייתה לו תרופה לאריכות ימים. בנגיעה חטופה מתוארות שתי דודותיו של יהודה, ציפורה ושושנה, ששרדו באושוויץ.

לרוב הסיפורים נגיעה בעולם האלכסנדרי. פגישה באמצע הלילה עם שוטר לונדוני שהתפתחה לשיעור ברחוב ("שוטר אנגלי"); שני חלילנים גדולים שלימדו את המחבר לחלל בתלמידיו ("חליל הלב"); ביקורו של סר ג'ורג' טרֶבֶלְיֵין, מאבות הניו אייג', שהצטרף כאורח לכיתתו של יהודה ונתן לו שיעור בלתי נשכח ("סר ג'ורג'"). המפגש עם תומאס, רופא שנפגע בתאונת דרכים ונעשה תלמיד של יהודה ובכמה מובנים גם לְמורה שלו ("דוקטור תומאס"). ההיכרות הגורלית עם אילאיל, נערה בת 16 שעזרה ליהודה להבין מה הוא מלמד.

יהודה קופרמן - חניך בית ספר דתי ומכבי נתניה, שכיפה סרוגה ונעלי כדורגל מסגרו את קומתו. בוגר וינגייט ומורה לחינוך גופני בגימנסיה העברית רחביה. הוסמך כמורה לטכניקת אלכסנדר בבית מדרשו של מייסדה בלונדון וגם לימד שם. ב-1976 היה שותף לפתיחת הקורס הראשון למורי הטכניקה בישראל. לאחר שלוש שנים ייסד בפרייבורג שבגרמניה ובבאזל, שווייץ, את הקורסים הראשונים למורים בארצות אירופיות, וניהל אותם 25 שנה. בין השאר העביר סדנאות באקדמיות למוסיקה בנושא המפגש בין המבצע לכלי. היום מתמקד במוסיקה שבין אדם לאדם, שבה המילים הנוגעות והידיים המדברות מפגישות את התלמיד עם העולם האנרגטי המקיף אותו, שיש לו עוד תכונות מחַיות מלבד האוויר לנשימה. לעולם הזה פותח המורה צוהר בתיבת התלמיד. "חוֹלָם חָסֵר מָלֵא" הוא ספר ביכוריו.

"חוֹלָם חָסֵר מָלֵא" מאת יהודה קופרמן. הוצאת "ספרי ניב", 160 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 
******


המלכים של אירופה מאת דור רומנו - סיפורה של ריאל מדריד

ריאל מדריד, מועדון הכדורגל המפואר בתבל, תמיד הייתה מזוהה עם שני דברים: הגביע עם האוזניים הגדולות ו"הגלאקטיקוס" - צירופם של הכוכבים הגדולים ביותר. ריאל הייתה הראשונה להרכיב "קבוצת חלומות" בשנות
 ה-50, עם הגעתם של די סטפאנו, פושקאש וקופה, בדרך לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה, זו שזכתה חמש
פעמים ברציפות בגביע אירופה.



"המלכים של אירופה, סיפורה של ריאל מדריד" מאת דור רומנו מגולל את סיפורה של קבוצת הכדורגל ריאל מדריד והוא ראשון מסוגו בישראל. הספר מביא את ההיסטוריה המפוארת של הקבוצה, עם זרקור מיוחד על הזכיות בליגת האלופות ועל האגדות והשחקנים הגדולים: מחנטו, ראול וכריסטיאנו והקפטן הנוכחי ראמוס; תפגשו בספר סקירה מעמיקה על עשרים השנים האחרונות - עונה אחר עונה כולל היריבות ושיא המועדון.

בספר תמונות אייקוניות שנחרטו בזיכרון האוהדים כמו המספרת של רונאלדו נגד יובנטוס וזו של בייל בקייב, הוולה של זידאן ועוד רבות וטובות אחרות.

האגדה של ריאל המשיכה עם "פרויקט הגלאקטיקוס" בתחילת שנות האלפיים, בהנהגת פיגו, זידאן, רונאלדו הברזילאי ובקהאם, עד תקופת "דור הזהב" הבלתי נשכחת, עם הכוכב רונאלדו, תקופה שכללה ארבע זכיות בליגת האלופות בחמש שנים, שלוש מהן ברציפות הישג חסר תקדים

 דור רומנו נולד ב-1992 בתל אביב. בעל תואר בתקשורת, עיתונאי ועורך במעריבספורט1. אוהד כדורגל מושבע מאז שהוא זוכר את עצמו. מנהל מאז 2004 את אתר האוהדים הראשון של ריאל מדריד בארץ. דרך הספר הגשים את החלום לשלב בין שתי האהבות שלו: כדורגל וכתיבה על כדורגל, ובעיקר, להיות האיש שזוכה בכבוד יוצא הדופן להוציא ספר ראשון מסוגו בישראל על ריאל מדריד. זהו ספר חובה לכל אוהד.

"המלכים של אירופה – סיפורה של ריאל מדריד" מאת דור רומנו. הוצאת "ספרי ניב", 418 עמודים. מחיר 
לצרכן 94 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
*****


שומרי הקשת האגדית - מפל אינקץ מאת רון ששון

בימים אלו רואה אור הספר "שומרי הקשת האגדית – מפל אינקץ" המביא פנטזיה מקסימה ומרתקת לבני נוער.



עשרים שנה אחרי שבני האדם הגיעו לעולם מריון בפעם הראשונה, ועזבו אותו בפעם הראשונה, הם מגיעים שוב, הפעם עם כוח צבאי גדול ובמטרה ברורה לכבוש את העולם. ביום הפלישה הופך טריוס הצ'נדר לראש משפחתו ובעקבות חיזיון פוגש באלן. יחד יוצאים השניים למסע אל הספרייה הגדולה לכל הדברים הקסומים כדי לגלות מה פשר החזיונות ואיך הם קשורים לפלישת בני האדם. באותו הזמן, בצפון העולם יוצאים גם נוהוה המכשפה ושריבאן – חצי בן שמיים וחצי בן אדם - למסע אל הספרייה הגדולה לכל הדברים הקסומים בחיפוש אחר יתרון על בני האדם.

"בני האדם ירו ללא הרף לכיוונו של טריוס, אך בדרך נס החטיאו את המטרה. בעודו רץ חבט עם קשתו בפניו של בן אדם, מיקם חץ בקשתו וירה על בן אדם נוסף. כאשר חלף טריוס על פני מחילת הקרבות, נותרו רק חצי תריסר חיצים באשפתו ועוד אחד דרוך בקשתו. הוא זינק מעל ענף שבור וירה חץ באדם אשר שיסף ראש של גלנס בתער חלוד של אולר". (מתוך הספר)

רון ששון נולד בנובמבר 1998 ומהרגע שהוא זוכר את עצמו, אהב סיפורים. את רוב זמנו בילה במשחקים בהם דמיין את עצמו בעולמות שונים ניצב מול אתגרים מגוונים, וברגע שלמד לכתוב, כתב את הסיפור הראשון שלו. בשנים לאחר מכן המשיך לכתוב סיפורים באינספור דרכים שונות, ולספר סיפורים למשפחתו ולחבריו. נוסף על אהבתו לסיפורים, אוהב רון לטייל, לראות ולחוות את נופיה הנרחבים של הארץ. את הספר המלא הראשון שלו כתב בעקבות אותם טיולים כשחשב על עולם שבנוי כחלק מהטבע, וכן יצורים בעלי מאפיינים של חיות.

"שומרי הקשת האגדית – מפל אינקץ" מאת רון ששון. הוצאת "ספרי ניב", 255 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ובאתר ההוצאה 
















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה