יום חמישי, 25 במרץ 2021

רעידה, משמעת של אלופים, ספר הקקי הגדול, מגילות כורדיסטאן ואני הקטן ובינה לבינה - ספרים בהמלצה





משמעת של אלופים מאת אילון להט
מהי משמעת עצמית?
לדעתכם-יש לכם משמעת עצמית? יודעים ליישם אותה תוך הצבת מטרות בחיים בכלל ובספורט בפרט ולעמוד בהן?

"תרגיל א׳
שב בעיניים עצומות וקח ארבע נשימות מרגיעות מהאף אל תוך הבטן התחתונה, ואז תנשוף לאט מהפה.
נסה להיזכר במשהו שלמדת או שהצלחת בו, שהיה נראה לך ממש מורכב בהתחלה והיה לך ספק אם תצליח. אולי שפה חדשה, לימודי נהיגה או כל דבר אחר. עכשיו קח עוד ארבע נשימות מרגיעות ותשלים עם העובד
ה שדברים טובים לוקחים זמן. מהיום יש לך סבלנות של סמוראי, וכל אשר תעשה בסבלנות -תצליח בו." (מתוך פרק ראשון בספר)
עכשיו, אתם מבינים יותר למה אני מרמזת, כי הספר החדש מאת אילון להט עוסק במשמעת העצמית שלכם.




אילון להט, קואצ׳ר ומאמן כושר גופני שמייעץ למיטב הספורטאים בעולם איך להצליח יותר בתחומם, מספר ומסביר מהי הדרך להשגת משמעת עצמית ברמה הגבוהה ביותר, על חלק מהקשיים שהוא בעצמו עבר כדי להגיע להצלחה ברמה עולמית בתחום הספורט, ועל הכוחות הרוחניים שמגבילים את ההצלחה ואת הכוח הפנימי של כל אחד ואחד מאיתנו.
משמעת של אלופים מאת אילון להט, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
***** 


מגילות כורדיסטאן ואני הקטן מאת שאול אלעזר
קְרִיאַת-שְׁמַע במסגד
"והנה חכם נסים מרחף לצידי, מביט בי בעיניו הטובות ולוחש לי בקול מלאכי: קְרָא בְּנִי, קְרָא! ח'וֹ כְּנִישְׁתָּא נוֹשָׁאן יָא - הֲרֵי כְּנֶסֶת זוֹ שֶׁלָנוּ הִיא. אחרי זה הצניע את גופו כלא היה, וחמק לתוך ארון הספרים. בו ברגע דרשתי את עלבונו, ואת עלבונה של הכנישתא""



"סבא יוֹסֶה נולד בחלבג'ה, מאה שנה לפני חורבנה.
ארבע נשים היו לו לסבא שלי, ואין תימה; הרי נצר לבני הקווקאז היה, וכמנהג אבות אבותיו נהג.
על פי אחת העדויות: "רוב יהודי דרבנט עוד מימי קדם נוהגים כיתר שכניהם המוחמדים לקחת יותר מאשה אחת"2
 "ארבע נשותיו כאיִן וכאפס הן, לעומת אלף הנשים שהיו לשלמה".
בזו הלשון אמרתי לאחי, חכם יצחק, ובזה חשבתי להתנחם.
אחי שהיה טרוד בקריאת מדרש כלשהו, הרים אלי את עיניו הטובות:
"הסבא שלנו, לעומת שלמה המלך, כיוסף הצדיק ייחשב" פסק, וחזר לספרו.
 "כיוסף הצדיק?

את ארבעתן הוא אהב עד קַנָּא, ולא עמדה להן אהבתו בימי סער וחֵימה.
רק אחת מהן, קווקאזית כמותו, עמדה כצוק איתן מול סערות רוחו, ויכלה לו."  (פרק ראשון בספר)


בדרכו המרתקת והייחודית מבקש הכותב להנחיל לדורות הבאים את מורשת עדתו הרחבה והשורשית, ואת מכמניה הגנוזים. הוא מיטיב לבטא את כל אלה ברהיטות ובשפה קולחת, הן בקטעי הפרוזה הזורמת והן בשירה הענוגה, האגודים ושזורים יחד ביד אמן.קורות חייהם של האנשים מתוארים באורח כה מופלא, עד כי הם הופכים לממשות לעיני הקורא. קראתי את הספר בשקיקה ויצאתי ממנו עשיר יותר"
יעקב יעקב, סופר יו"ר מדור ספרות במשרד התרבות

"שאול אלעזר הוא יליד העיר הכורדית פגועת הגז, חלבג'ה... שיר הקינה שלו "אני הקטן" על עירו, הוא גם שיר נוסטלגיה לנופים מהם נעקר בילדותו. השיר מעניין בציוריותו התמימה, ומשחזר בנועם מוזיקלי ובצבעוניות אקזוטית תמונות של ילדוּת בחלבג'ה. על המתח הזה, בין שני מושאיה של הקינה, נבנה עושרו הרגשי של השיר" מנחם בן, סופר ומבקר ספרות
מגילות כורדיסטאן ואני הקטן מאת שאול אלעזר, הוצאת צמרת לרכישה לחצו כאן
***** 



ספר הקקי הגדול מאת גל אלון

קקי... שששש, שקט, לא מדברים על זה...
גם אל תגידו קקי, זה לא יפה, אז מה נגיד?
צואה?




קקי הוא חלק מרכזי בחיים שלנו, תמיד אחריו מרגישים נפלא,
לעולם לא מדברים על זה.
איזה קקי מטורף היה לי... ששששש.... לא מדברים על זה.

רק בואו לא נשכח, סביב הקקי יש סיפורים נפלאים ומצחיקים שעוברים על כולנו כל יום. לכל אחד מאיתנו סיפור אחד לפחות על קקי, מקום מוזר, תנאים מוזרים, צורה מוזרה או כל סיפור מצחיק כזה או אחר...
על קקי, כן.

"יום בהיר של אביב, איפשהו סביב אמצע חודש יוני 2004, היה אחד הימים היותר נעימים ומוצלחים שאני זוכר.
קמתי בבוקר, אחרי לילה של שינה רצופה ואיכותית, שינה כזו שכל אחד מאחל לעצמו, ושנדיר לפגוש. זה היה עוד בתקופת הרווקות, לפני האישה והילדים.
לילה מושלם, כבר אמרנו, עם שינה רצופה וטובה, סקס איכותי סביב 01:00 בלילה, ובאזור 02:00 כבר ישנתי חזק. לא שהחזקתי שעה, כן? כבר ב-01:20 שכבתי על הגב עם המחשבות של אחרי סקס, אבל רק ב-02:00 נרדמתי, וישנתי טוב.
אז קמתי בבוקר, צחצחתי שיניים, תוך כדי מקלחת תיק-תק, לקחתי לעצמי מהמטבח איזו פרוסת לחם עם גבינה צהובה, מיץ תפוזים ועוגיית שוקולד, ורצתי לעבודה.
בעבודה היום עבר מצוין, אבל בשעה 11:10 משהו הרגיש לי לא מושלם, משהו היה חסר, ולא בדיוק ידעתי על מה לשים את האצבע. החלו מחשבות על ארוחת צוהריים, על שניצל וצ'יפס עם זירו, אבל משהו עדיין היה חסר והשעה כבר הייתה 11:10." 

ספר הקקי נועד לפני הכול כדי לנפץ את הטאבו, שעל קקי לא מדברים ולא מספרים.
בספר הראשון, קובץ סיפורים סופר מצחיקים ומעניינים, שהתרחשו במציאות ומתארים מצבים שבהם הקקי היה הסיפור המרכזי.
אני יכול להבטיח לכם שכל מי שיקרא בספר ימצא את עצמו אי שם באחד הסיפורים.
אז לפני שאתם שולפים את הטלפון הנייד ומעבירים כמה דקות על שטויות, בואו לקרוא על הדבר האמיתי, ותנסו למצוא את עצמכם בין הסיפורים.

"אז נכנסתי לתא, הרחוק ביותר מדלת חדר השירותים, כי אני הגאון היחידי בעולם שיודע שאת התא הרחוק מהדלת פוקדים הכי פחות, ולכן הוא לנצח התא הנקי והאיכותי, והסטרילי ביותר בשירותים. מצד שני, ממחקרים עולה כי כולם חושבים שהתא הרחוק הוא הנפקד הכי פחות, ולכן התא הנכון הוא לנצח, התא שהכי קרוב לכניסה. מחקרים נוספים מראים כי למרות הכול אנחנו תמיד ניכנס לאחרון. ויכוח מסעיר בעניין"

גל אלון, בן 40, נשוי למיכל, אבא לעמית, יותם ומאיה, ומתגורר ברמת השרון. יזם, איש עסקים, בן למשפחת חקלאים מ-1906, ובעיקר רוצה לגרום לכם בין היתר לדבר על קקי
"ספר הקקי הגדול" מאת גל אלון איורים סיגלית כרמלי, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
***** 


בינה לבינה מאת נחמה גרוס

רומן חדש וסוער הרואה אור בימים אלו בשם "בינה לבינה", עוסק ללא פחד וללא גבולות באהבה בין נשים, בתשוקה הגוברת על מגבלות הדת, וביכולת להכיל עולמות שונים בעת ובעונה אחת.


"הסתכלתי על חברתי במבט תוהה ולא מבין. תמיד הייתי ילדה טובה כזאת. הבנים היחידים שהכרתי היו ידידים, חברים של אחי. לא הבנתי למה אנחנו מדברות על זה שהוא חמוד ומנגן בגיטרה. אני יכולה להגיד שיצא לי לדבר איתו כמה פעמים בעבר. דיברנו על דברים חשובים דווקא, משמעות החיים, אמונה וביטחון בהשם. היה כיף לדבר איתו. היה בו עומק והיו לו חיים מורכבים, אז הרגשתי שהוא מבין אותי. לא חשבתי שהוא מסתכל עליי ככה, בצורה שהיא שונה מידידות. היינו בני שלוש עשרה בסך הכול, וזה הרגיש לי מוזר.
והיא המשיכה: "נוו מאמי, אז מה את אומרת? מה להגיד לו?"
ואני בתמימותי עניתי: "אבל נעמה, אין לי חבר, אז את יכולה להגיד לו שאין לי כי אין לי חבר".


אביגיל, נערה ממשפחה דתית שנולדה בירושלים, מתפללת בכוונה שלמה, נוטלת ידיים, מברכת ומקיימת את מצוות השם באהבה. ככל שהיא מתבגרת, היא מתחילה לחוות רגשות מגוונים, ואיתם גובר הבלבול המיני. בתוך מסגרות דתיות שמעודדות ״הקמת בית נאמן בישראל״, עם גבר כמובן, היא שרויה במאבק פנימי בין מה שליבה מבקש ובין מה שלימדו אותה שנכון ואמיתי.
רומן זה מבקש לצלול אל תוך המגע, האנרגיה, והאינטימיות הנרקמת בקשר בין שתי נשים. מטרתו להראות שנאמנות לאמת פנימית יכולה להוביל לאושר, ושאפשר ללכת אחרי הלב בלי לנטוש את חוויות הילדות ואת הערכים שהושרשו בנו.

"בגיל 19 שכבתי ערה במיטתי. ״זה ניסיון, זה חייב להיות ניסיון מהשם. כשאמצא את בחיר ליבי, ארצה להיות איתו, אמשך אליו ואוהב אותו״, אמרתי לעצמי שוב ושוב. ואז נויה שוב קפצה לראשי, שוכבת לצידי, מתבוננת בעיניי, ומחזיקה את ידי חזק. צמרמורת עברה בגופי.
למה אני ממשיכה לחשוב עליה? למה אני מתגעגעת אליה כל כך? ניסיתי להדוף אותה הצידה בתסכול. נזכרתי בדמעות כשישבנו על המדרגות הקרות מחוץ לבר בירושלים, ובמשפט שאמרתי לה:
״אם הייתי יכולה לבחור... אם הייתי יכולה לבחור... הייתי בוחרת בך״.
בינה לבינה מאת נחמה גרוס, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן
***** 


רעידה מאת חמי רון

ביום העצמאות 2002 פוקדת רעידת אדמה חזקה את ישראל. על רקע התחממות המלחמה הקרה בין הסובייטים והנשיא האמריקאי החלש אל גור, אומות העולם לא עוסקות במה שמתרחש בישראל. ראש הממשלה, טוביה גוט, שבבחירות המוקדמות של 1998 ניצח את רבין לאחר ששרד את ניסיון ההתנקשות, נשאר לטפל במצב החירום לבדו.



תחת הנהגתו נפרסת רשת השל"טים (שרתי לוגיסטיקה אלקטרונית וטלקומוניקציה), מוקם מערך תומכי השיטור ונוסדת רשות השגחה ציבורית (רה"צ). השילוב מעניק לגורמי השלטון מידע מלא ומדויק בזמן אמת על התושבים, ובמקביל מקנה לאותם גורמים את היכולת להגיב במהירות ובנחישות לכל תרחיש. זוהי ראשיתו של מאמץ השיקום לקראת החזרה לשגרה.

איציק בן חורין הוא עורך דין המוטרד מהחדירה לפרטיות ומהדרישות למחויבות הטוטאלית למאמץ השיקום. ריבוי התקנות, דחיית הבחירות והפצת הפחד בקרב הציבור מערערים את ביטחונו ואת אמונתו במדינת ישראל, שאותה הכיר ושעבורה לחם.
קייסר, פועל נמל לשעבר, מתגייס למערך תומכי השיטור כחצי שנה לאחר הרעידה. הוא עושה את מה שנדרש כדי לקדם את מאמץ השיקום. הוא רואה עצמו כזרוע הביצועית של גוט אל מול התושבים ומאמין שהוא אחד מאנשי המפתח שיחזירו את השליטה לסיטואציה הכאוטית.
בערב חשוך, בין הבזקי אורות של ניידת שיטור, בן חורין וקייסר ייפגשו. זה יהיה מפגש קטלני.
זה לא יהיה מפגשם האחרון.

"רעידה" הוא רומן סוחף ומותח, המציג דיסטופיה דמיונית מטרידה ומטלטלת בקרבתה למציאות.
רעידה מאת חמי רון, הוצאת צמרת, לרכישה לחצו כאן.






















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה