יום שישי, 5 במאי 2017

גם לך יש כמוני אוסטופוריזיס ואת חוששת משברים?



הפעם הראשונה שנתקלתי במוצר ובמונח סידן אמורפי היתה בביקור שיגרתי באחד בסניף הפארם שאני רוכשת כבשיגרה. כמי שמקפידה על אורח חיים בריא תזונה טבעית, פעילות ספורטיבית ותוספי מזון, אני נוהגת ללמוד את כל אחד מהם ולהבין טוב טוב יותר להם הם חלק מחיי.
כשיועצת תוספי התזונה הציגה בפני את "דנסטי-קפליות סידן אמורפי" וספרה מעט, צלמתי את המוצר והלכתי לד"ר גוגל לשאול מה הוא יכול עוד לספר לי. התחלתי לקרא, האזנתי לחוות הדעת של מי שכבר נטל ונתרם ובקשתי לנסות בעצמי.

לפני מספר שנים אובחנה אצלי בריחת סידן בינונית, מאז אני נוטלת תוספיתזונה ותרופה שנפקה לי רופאת המשפחה. בבדיקת צפיפות עצם חוזרת בטווח שנתיים לא חלה אצלי החמרה וזו כבר חצי הכוס המלאה. הידיעה שכל חיי עלי להישמר ממעידות, חבלות ושברים מנהלת את התנהלותי היומית. הסטוריה של רגל שבורה והעיסוק בפעיליות ספורט שונות חושף אותי לאופציה ומזכירה לי שעלי להישמר.


התחלתי ליטול את התוסף ובמקביל בקשתי להבין טוב יותר את משמעותו של המושג סידן אמורפי
גלשתי בויקיפדיה. בכל זאת אחרי 25 שנות הוראה כשבמחציתן אני מנחת תלמידים בכתיבת עבודות חקר מדעי, עדיין טמונה בי הסקרנית לקבל את התשובות. 

אמורפי הוא מוצק חסר צורה, מוצק ללא סדר כללי במבנה האטומים שלו. 
סידן פחמתי אמורפי (פחמת הסידן-מלח) הוא הפולימורפ הכי פחות יציב של סידן פחמתי, ויש לו שינויי צורה רבים. נהנתי ללמוד.








99% מהסידן בגוף מאוחסן בעצמות ובשינים והוא שתומך במבנה השלד. באופן קבוע לאורך חיינו עוברת העצם תהליך מתמשך של עיצוב מחדש שבו נספג הסידן בעצם החדשה ומשוחרר ממנה בו זמנית. האיזון בין בניית העצם לפירוקה משתנה עם הגיל. מחסור בסידן עלול להוביל לפגיעה בעצם וגם להתכווצויות, כאבי פרקים, דפיקות לב, רמות כולסטרול גבוהות, דופק איטי, נדודי שינה, גדילה לקויה, עצבנות, ציפורניים שבירות, אקזמה, חוסר תחושה או דקירות קלות בזרועות ו/או ברגליים. בכל אלו אני מבקשת בעשור האחרון לטפל. 



גם כשאני צורכת מנות סידן בתפריט התזונה שלי יום יום אני מודעת לעובדה שלא כל הסידן שנצרך נספג במערכת העיכולגורמים שונים כמו גיל, צריכת קפאין ואלכוהול, שילובי מזון, כמות הסידן ואחרים משפיעים על מידת הספיגה וההפרשה.














למה DENSITY?
דומה כי תגליות רבות משמעות מתרחשות לרוב כבדרך אגב. בחוות האנטילופות בערבה גידל יוסי בן סרטני נהרות כחולים עד שביום אחד נוכח לראות כי 11 יום לפני שהסרטן מתנשל (מה שקורה פעמיים בשנה) הוא מגדל אבן קיבה, גסטרוליט, המאפשרת לו לבנות במהירות חזרה את השלד. הסרטן אוסף סידן מהמזון ומהשלד הישן, וברגע שהוא מתנשל הגולה נמסה בתוך הקיבה שלו.
שנה לקח ליוסי בן עד שהצליח לשכנע חוקרים באוניברסיטת בן גוריון לחקור את התופעה לפיה הסרטן הכחול החי בסביבה דלת סידן-מים מתוקים ולמרות זאת מצא דרך לאגור קלציום אמורפי ולהשתמש בו לצורך ספיגה גבוהה ומהירה של הסידן בתהליך ההתנשלות ובניית השריון חדש בשלושה ימים בלבד.

מכאן ועד הקמת חברת אמורפיקל בשיתוף האוניברסיטה היתה הדרך קצרה, מליונים רבים גוייסו בניסיון לחקור את החומר ולייצר אותו סינתטית.


התוצאה: DENSITY 
תוסף סידן פורץ דרך ויחיד מסוגו בעולם. ספיגת הסידן של DENSITY גבוהה פי 2 מתוספי הסידן המובילים בעולם הודות למבנה מולקולרי יחיד במינו. יעילותו המוכחת שלDENSITY  מאפשרת לרתום את הסידן האמורפי להשפעה על מגוון  תהליכי התחדשות, שטרם נראו. (לפרטים לחצו כאן )

תוצאות ניסוי קליני של שימוש בדנסיטי הראו ספיגה פי שניים ויותר אצל מי שמנטלו סידן אמורפי. 
"תוצאות הניסוי באיכילוב הוכיחו שיפור של 100% בספיגת הסידן על בטן מלאה", אומר בן, "ואישה אחת שנטלה את התוסף על בטן ריקה הראתה שיפור של 450%. מדובר בנשים מבוגרות שהעצמות שלהן ממשיכות להתפורר, לכן זה משמעותי ביותר. קלציום מתערב כמעט בכל מערכת בגופנו: כל בנייה של כל תא, שיער או עצב מחייבת קלציום. הוא אחד המרכיבים העיקריים בבניית תאים וברגע שהוא לא זמין הוא נלקח מהעצם - וזה תהליך ההזדקנות הטבעי" (את הניסוי ערך פרופ' נחום ויסמן, מנהל היחידה לתזונה קלינית בבית החולים איכילוב)








האמת היא שאוסטופורוזיס היא סוג של מחלה שקטה. אין לה סממנים שניכרים ביום יום ולצערי אני מכירה את מי ש"שלמו" את מחיר הטיפול הלא נכון ונאלצו לחוות ניתוחי שברים שתהליך השיקום מהם איטי ומתיש. בגיל 58 כשמסת העצם בגופי מתחדשת בקצב התואם לשנותי אני לא מתפשרת בלתת לשלד שלי את התשובה פורצת הדרך של דנסטי ו"מקשיבה לתוצאות".  




ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה