יום רביעי, 31 במאי 2017

כדורי בשר ברוטב עגבניות ושעועית ירוקה-סדנה






עכשיו ש"מתקפת הלקטוז" כבר מאחרינו ואנו כמהים לשוב לשפיות קולינארית אני מציעה לכם מנה נהדרת שתתאים לכל יום בשבוע כולל סופ"ש. 
המנה טעימה מאוד,  מעולה בתוספת אורז או פסטה ולא פחות טעימה כדי לתבול את הלחם ולחגוג.







אחת לכמה זמן או בעצם לפי מצב העגבניות הרכות שבקערה הרחבה שלי, אני מכינה כמות טובה של רוטב עגבניות, מעבירה לקופסאות והוא זמין לי בכל מצב. 
רוטב שכזה מעולה לפסטות, לפיצות לתבשילי בשר, לחצילים, למרק, ללזניה, פוקאצ'ות ועוד.
אני משתמשת בעגבניות רכות והתוצאה תמיד נפלאה. כמובן שניתן להקפיא.


טיפ: לעולם לא שמה עגבניות במקרר. עגבניות אינן אוהבות קרור, הן מקבלות כויות קור מה שגורם להן להירקב מהר יותר. אני קונה אותן ירוקות. 
בקערה על השיש או בכל מקום פנוי גם בסלון שמה עגבניות בדרגות שונות של הבשלה וכך אנו משתמשים בהן.


המרכיבים:
500 גרם בשר טרי טחון
בצל גדול קצוץ
חופן פטרוזליה קצוצה
פלפל שחור גרוס מעט מלח, פפריקה
כפית שום כתוש
לערבב הכל יחד וממש ללוש את העיסה לפני שיוצרים כדורים
_______

חופן שעועית ירוקה טריה נקיה 
_______

לרוטב העגבניות:
קוביות מבצל גדול 
קוביות מגזר אחד
קוביות מפלפל גמבה או פלפל צהוב אחד
4 שיני שום קצוצות
קוביות מחצי פלפל חריף
מעט שמן זית
קוביות או פלחים מעשר עגבניות רכות
פפריקה מתוקה, מלח, פלפל גרוס. 

הכנת הרוטב
בסיר רחב מאדים בשמן זית את כל המרכיבים למעט העגבניות אחרי 5-8 דקות מוסיפים את כל העגבניות מערבבים ומבשלים על אש קטנה לאורך זמן. 
לעיתים יש צורך לדלל עם מעט מים. 
למי שמעדיף את הרוטב חלק - ניתן לטחון בבלנדר מוט את כל תכולת הסיר או רק חלק ולהשאיר חתיכות עגבניות. הכל לפי טעם ודרישה.



כאשר כל המרכיבים מוכנים מחברים את הכל ביחד
בסיר רחב מעבירים 500 גרם (לפחות) רוטב עגבניות מבושל.
מניחים מעל את השעועית הירוקה - אפשר לחלוט את השעועית קודם לכן במים חמים למשך 10 דקות זה מקצר את תהליך הבישול. 

מבשלים 10 דקות
מוסיפים את כדורי הבשר. מוסיפים כוס ציר מרק עוף או מים חמים ומבשלים על אש גבוהה עד רתיחה. מנמיכים להבה. מבשלים לפחות 40 דקות בסיר סגור, בודקים שיש מספיק נוזלים, במידה וחסר ניתן להוסיף מעט. 
אם תשאלו את הבן שלי לבשל שעה וחצי כי אז הכדורים טעימים הרבה יותר. 




























ריקי ברוך









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה