יום ראשון, 7 במאי 2017

חיפושית עם פסים, הילד הכחול שידע הכל ואחרים-ספרי ילדים חדשים עכשיו בחנויות הספרים



יש לי חיבה לספרי ילדים וחיבה יתרה לספרי הילדות שגדלתי אני עליהם. בשקט אודה וספר כאן שיש כמה מהם שמוצפנים אצלי מרופטים כמעטה אבל אותנטיים באחת ממגרות הנוסטלגיה שלי ואינני מוכנה להיפרד מהם.







מה עובר על החיפושית הקטנה כשהחליפה האדומה עם הנקודות יוצאת מהאופנה? ולמה הדבורים חושבות שעליה לטגן חצילים? גליה הקטנה לומדת לספור, יחד עם אבא היא מונה אצבעות בידיים, ימים עד לחפש הגדול ועוד. מה יהיה אם לא יספיקו המספרים? למה אבא של רומי- פרצוף- חמוץ אינו מוכן לצאת מהבית עם  העניבה המקושטת במעוינים? ומי יישא את אמא כמו שק - קמח עד  למסיבה?


על שאלות אלה ואחרות תמצאו תשובות בספר הילדים "חיפושית עם פסים" מאת ד"ר אירית שקדי בהוצאת הספרים אוריון. הקריאה המשותפת והשאלות המתעוררות יכולות לשמש דרך לקירוב רגשי.

"חיפושית עם פסים"הוא ספר ראשון בסדרה של שמונה סיפורים, שמתארים דרכים שונות באמצעותן מתמודדים ילדים עם מצבים שונים בעולמם כשהמשפחה והדמיון לצידם. הסיפורים מתארים נושאים מהותיים לעולמם של ילדים צעירים ואופני התמודדות שונים של ההורים עם ילדיהם: שלבי התפתחות בחיי הילד, זהות ושייכות, בעיות אכילה, גבולות במשפחה והתמודדות עם נושאים אלה.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 

ד"ר אירית שקדי, נשואה ואם לשלושה, תושבת תל אביב. הייתה מורה ומחנכת, יועצת חינוכית, שימשה כמנהלת בית ספר "צהלה" בתל אביב במשך 15 שנים, כמו כן למדה ועסקה בטיפול משפחתי. חברה באגודה לטיפול משפחתי. "חיפושית עם פסים" הוא ספרה הראשון לילדים. "ההפלגה לאמריקה" הוא הספר השני בסדרה.

"חיפושית עם פסים" מאת ד"ר אירית שקדי. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", 32
 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות ההוצאה








שתי אחיות מפליגות לאמריקה. מה קורה כאשר הים סוער וסוחף אותן? עדן איבדה את הכפכפים ואינה מוכנה לנעול נעליים אחרות. איך תלך לגן מעכשו? מה תעשה כאשר ירד גשם? אימא של נועה נוסעת לכמה ימים. נועה מאוד עצובה להיפרד. איך אימא והמשפחה עוזרים לה להתמודד? שירה תמיד רצתה אחות או אח. מה קורה כאשר מצטרפת למשפחה גליה? פיראטים עומדים להתקיף ילדה קטנה. איך הפך אבא לסירה ולמה? מה קורה כאשר אבא יורה באוויר? על שאלות אלה  ואחרות תמצאו תשובות בספר. הקריאה המשותפת והשאלות המתעוררות יכולות להיות דרך להתקרבות רגשית.
גם בספרה השני בסדרה מביאה ד"ר שקדי דרכים שונות באמצעותן מתמודדים ילדים עם מצבים שונים בעולמם כשהמשפחה והדמיון לצידם. 


"ההפלגה לאמריקה" מאת ד"ר אירית שקדי. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", 35 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות ההוצאה









"ביום בהיר אחד בארץ אחרת נולד תינוק למשפחה נהדרת ומהרגע הראשון, כך אימא אומרת, אהבוהו כולם, ממש בן לתפארת... מתוק, חייכני בעל עיניים כמו ים, אף כפתור, כה קטן שכמעט לא קיים. דבר אחד בלט לעיני כל: הילד היה כולו כחול".

ספר הילדים "הילד הכחול שידע הכול" מאת נורית משה בהוצאת הספרים אוריון הוא סיפור קסום על ילד מיוחד במינו, שנולד כולו כחול ונוסף לכך עם כשרון מיוחד: הוא יודע לקרוא מחשבות של אחרים. הסיפור כתוב בחרוזים ובשפה קלילה וזורמת. הוא עוסק בבעייתיות של ילד שנולד שונה מאוד ונאלץ לשמוע מה אנשים חושבים עליו. 

כל אחד מאתנו נולד שונה ומיוחד באופן מסוים. הספר הזה פותח להורים צוהר לשוחח עם הילד לאחר קריאת הספר על ייחודו, בטחונו העצמי וקבלת עצמו מול החברה שלעתים יכולה להיות מאוד עוינת מכל מיני סיבות.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

זהו ספר הילדים הראשון של נורית משה (59), אם ל-2 בנות שני ומורן, תושבת גבעתיים, עוסקת בתחום התיירות. לפני כשנה הוציאה נורית את ספר השירים הראשון שלה "שחור ולבן בצבעים" ובו שירים מתקופת נעוריה ועד עצם היום הזה.

נורית משה מספרת כי "הסיפור נכתב בראשי לאורך שנים רבות מאז היותי ילדה שונה (ישראלית) בגרמניה שאחרי המלחמה, שעדיין מתגלים בה מפעם לפעם ניצנים חדשים של שנאת האחר והשונה".


"הילד הכחול שידע הכול" מאת נורית משה. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 10-5. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il






הדרך לכיתה א' רצופת חששות, פחדים ושאלות... "מה יקרה אם אלך לאיבוד בין הכיתות ולא אמצא את הכיתה שלי? מה יקרה אם לא אכיר חברים חדשים? מה יקרה אם אצטרך ללכת לשירותים בזמן השיעור? מה יקרה אם לא יבואו לקחת אותי בזמן?" - כשהשאלות האלה עולות בראשם של ילדים והם לא מדברים עליהן, הן עלולות להפוך את המעבר מהגן לבית הספר לדבר מפחיד ומאיים. הפחדים והחששות שמוצגים בספר הם "פחדים מיותרים" - פחדים שנובעים מחוסר ידע או ממידע מוטעה שהופכים את המציאות למפחידה ומאיימת. אנו - ההורים ואנשי החינוך יכולים להפיג את הפחדים האלה בשיחה והסבר קצר ומרגיע כי כשמדברים על הפחדים הם פחות מפחידים.
בימים אלו רואה אור ספרה של אורלי שמש: מה יקרה אם... 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א' בהוצאת "ניתן באהבה". הספר תורם בהכנה רגשית לכיתה א'. לספר מצורפת פעילות להורים וילדים: קיר משאלות + 12 פתקי משאלות לכיתה א'.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של מירב שדה-לביא שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.
אורלי שמש (47), תושבת חולון, בעלת המותג "ניתן באהבה" לפיתוח ויצירת משחקים, ספרים וקלפים לאימון, מודעות ותקשורת רגשית ומעצימה במשפחה.
ניתן באהבה הוא בית יצירה למשחקים ולקלפים לתקשורת במשפחה ולמסגרת טיפולית. המומלצים ע"י מכון אדלר, פסיכולוגים ומומחים מתחום החינוך וההורות. השימוש במשחקים מאפשר שיח רגשי וערכי שמעצים את הילד, מגבש את בני המשפחה, ומחזק את הקשר בין הורים לילדים, בין אחים, בין חברים וגם בין ילדי הגן ו/או הכיתה. 

"מה יקרה אם... – 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א'" מאת אורלי שמש. הוצאת "ניתן באהבה – משחקים שמעצימים ילדים", עמודים לא ממוספרים, כולל "קיר משאלות" עם 12 פתקי משאלות לכיתה א'.. מחיר לצרכן 65 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, ובחנות ההוצאה 




ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה