יום שני, 8 במאי 2017

קוראסונים מבצק שמרים עלים חמאה


מעט לפני שצנצנת העוגיות הגדולה יורדת את גובה המחצית, אני יודעת שזה הזמן לאפות ולמלא את כל הרווח החסר כדי שיהיה לכולנו מה לנשנש בין לבין ובטח שלא יחסר לנו בקפה של הבקר שבעלי כל כך אוהב.
היו ימים שהייתי טורחת להכין בצק שמרים דפוף. אמא למדה אותי את רזי העבודה הרבה, אבל מאז שעברתי לבצקים המוכנים של מעדנות. הטעם נפלא. ההכנה מהירה. הבצק נוח לעיבוד וחיתוך והתוצאה מרשימה באחידותה.





השבוע הגיע בצק השמרים עלים של מעדנות להתנסות והיה לי ברור שבהכנה קצרה אקבל כמות מכובדת של קוראסונים. חלפו הימים של עבודת ההכנה מראש.
כיום אני כבר לא  טורחת להכין את כל שלבי הבצק בעצמי. אני חוסכת זמן רב והתוצאות נפלאות. 

בזכות בצק השמרים עלים של מעדנות קבלתי המון מחמאות.









המרכיבים

אפשר למלא את הקראסונים במילוי שוקולד או אגוזים, סוכר וקינמון.
אצלנו השוקולד הוא כוכב בקוראסונים ואני משתמשת בממרח שוקולד נוטלה או ממרח לוטוס.
חלמון ביצה להברשה
סוכר לקישוט







הכנה
לרדד את עלה הבצק-בצק שמרים עלים חמאה לגודל מלבן
עם סכין או מרית לחתוך את המלבן למשלושים (אני מעדיפה לרוב מנות קטנות אז גם מלבני הבצק רדדתי בהתאם )
למרוח על כל משולש ממרח נוטלה
לגלגל ולהעביר לתבנית מרופדת בניר אפיה
להבריש בביצה ולזרות מעל סוכר
לאפות עד הזהבה
לצנן על גבי רשת.







ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה