יום רביעי, 24 במאי 2017

שבועות במתחם G צמרת - הכל תחת קורת גג אחת



בימים שאני קובעת להגיע למתחם G צמרת עם בתי או חברות-הקפה הוא רק תרוץ... יש משהו במתחם החדשני הזה שמכנס תחת קורת גג אחת את בתי העסק שנעים, טעים ומהנה לעבור ביניהם ולצאת עם המון שקיות עמוסות מטעימים טריים, ססגוניים ומשובחים

לקראת שבועות שיחול בשבוע הבא מציע מתחם G צמרת עושר של מנות חלביות במסעדות על טהרת החג, מגשי גבינות ייחודית מכל רחבי העולם, פירות קיציים שירעננו את החג וכמובן יין שיהפוך כל ארוחה לחגיגית במיוחד! כשבקרתי שם הבקר ידעתי שאשוב  לשם ממש בקרוב.




 



כל מי שמכיר אותי יודע שאני יכולה "לעמוד בפני" כל המתוקים, העוגות והשוקולדים מגבירי הסירוטנין, אבל אינני יכולה לעמוד בפני מגשי פירות טריים ססגוניים ומשובחים. כל מי שבא בשערי המתחם לא יכול להתעלם מנוכחותה. בכניסה למתחם G צמרת ממוקמת חנות פירות השף - חנות קטנה ומטריפה (אותי! ) בפירות השף מזמינים את כולנו ולא רק בחג השבועות, לארח ולהתארח עם מגשי הפירות הייחודיים והמרעננים שלל החנות לצד מעדן מיוחד לחג החלבי סושי פירות טרופי בשילובי גבינות איכותיות. הפירות והירקות טרייםם  מעוררי תאבון ונחתכים עבורכם בו במקום.










בדרך היין זו כבר סאגה אחרת. דרך היין המציעה באורח של שגרה מבחר מקיף של יינות איכותיים מהארץ  ומהעולם  מציעה לרגל חג השבועות שלושה יינות בזכותם תוכלו להשביח את ארוחות החג החלביות:
בלו נאן כשר-יקב בלו נאן הגרמני התפרסם בכל העולם ובארץ בכלל בזכות היינות הלבנים והארומאטיים שלו. היין הינו בלנד של שני הזנים המובילים בגרמניה "ריזלינג" וגווירצטרמינר" הידוע בכינוי "גווירץ". היין קליל ומרענן בעל ארומות של אפרסק, משמש, אשכולית לבנה וליצ'י מה שהופך אותו למלווה המושלם לעוגת גבינה.
סנט פרי שאבלי כשר-שאבלי הוא כפר קטן בצפון בורגון, הוא התפרסם בזכות יינות השרדונה המינראליים שלו, ייצור היין נקי משימוש בחביות עץ מה שמעניק ליין את הטעמים החדים ומעט מלוחים שלו, היין משתלב בקלות לצד מאכלי החג של שבועות כמו פשטידות וסלטים עשירים במוצרי חלב.
רקנאטי ספיישל אדישיין לבן-יין לבן נפלא זה הינו מהדורה מיוחדת ובלעדית שהיקב מייצר (למסעדות) ולרשת החנויות דרך היין בלבד. הזנים בבלנד הם ויונייה ושרדונה, מוצאם של זנים אלו היא צרפת אולם התאקלמותם בארץ היא פנומנאלית, תהליך הייצור משלב התיישנות על משקעי היין מה שמעשיר את מורכבות היין וטעמיו. המנות המתאימות ליין זה הן מנות דגים שלמים או חתוכים, מטוגנים או בתנור, טריים או משומרים ללא ספק שילוב מנצח.




  




   




יותר מ מ-800 סוגי גבינה מיובאות ובייצור מקומי גודשים את מדפי בית הגבינות הממוקם בקומה השניה במתחם. מטעמים ומנות מעוררות תאבון בהן פלפלים דרום אפריקאים ושיפקה ממולאים בגבינות הבית, גביעי פטה 5% למריחה עם פסטו ועגבניות מיובשות, גבינות למילוי בליצ'ס, קישים בשלל טעמים לזניות. 
בגבינות המיוחדות גבינת גרוייר 1655 השווייצרית, דליס דה בורגון הצרפתית, לצד גבינות מקומיות כמו גבינת עיזים עם פטריות כמהין, מבחר עשיר של גבינות רכות וכחולות וגבינות בייצור עצמי בטעמים חדשים וייחודיים לרשת. זאת ועוד רק תגיעו ותבחרו.








את סניף בוסתן כמו גם את רביבה וסיליה אני מכירה ממש מקרוב. לרגל החג משיקה חנות הבוסתן מבחר מגשי אירוח עשירים בתוצרת הארץ, המגשים כוללים מבחר גדול ועשיר של פירות יבשים, פיצוחים ומוצרי בריאות. ניתן לקנות מגש מוכן או להכין מגיש על פי בחירה אישית. רשת חנויות הבוסתן מציעות פיצוחים בקלייה עצמית יומיומית, מבחר ענק של פירות יבשים טבעיים ואורגניים,אגוזים טבעיים באיכות גבוהה, תבלינים טהורים. תערובות ייחודיות לאורז ולסלטים. כל סוגי הקטניות והדגנים. מחלקה עשירה של מוצרים ללא גלוטן. מחלקה של מוצרים אסייתים. פולי קפה,פרג, פשתן ואגוזים משובחים הנטחנים במקום. גרנולות בייצור עצמי. חליטות תה וצמחים.







במרחק צעד מהחנות פירות השף, ממקום בית הקפה בראון. לרגל חג השבועות מציעים לנו ב בראון מגוון עוגות קיציות ומפנקות ביניהן: טארט גבינה ופירות טרופיים, עגות גבינה ואגוזי לוז לצד קייק מלוח עם זיתים וגבינה עיזים ומקלות גבינות ועשי תיבול מלוחים. בנוסף המקום מציע מגוון רחב של לחמים ומאפים מלוחים הנאפים במקום ועוגות מתוקות ומפנקות. 








את סניף רביבה וסיליה הוותיק הממוקם רחובות מספר מביתי ברמת השרון אני פוקדת בתכיפות גבוהה. יש משהו בקפה המשובח ששבה את חיכי לפני שנים רבות ואינו מאפשר לי לשתות זולתו.
רביבה וסיליה הינו מוסד קולינארי שהוקם ברמת השרון לפני 29שנה ומציע לאורחיו חוויה בטעם אחר. בשעות הבוקר המקום פועל כבית קפה והמגיש ארוחות בקר ומוצרי קונדיטוריה העומדים כתף לכתף עם מיטב הקונדיטורים הצרפתיים. בשעות הצהרים והערב פועל המקום כביסטרו עדכני המגיש אוכל ים תיכוני טרי ומדויק. במתחם המסעדה קיים גם אפיסרי צרפתי (Épicerie) ייחודי המציע אוכל מוכן, לחמים, מאפים, עוגות ומוצרי מעדנייה ייחודיים שנבחרו בקפידה.
בחג השבועות תוכלו להינות בנוסף לכל השפע הטרי והטוב גם מעוגת גבינה ושוקולד לבן, בליצ'ינס מלוח ומתוק, קישים במגוון טעמים ושילובים ומבחר גבינות בוטיק של משק ברה ממצפה הימים. 










בצהרים כאשר עזבתי את המתחם היה לי ברור שאשוב אליו ממש בקרוב. ההכנות לחג השבועות כבר בעיצומן ואני אהיה שם. 





חג שמח
ריקי ברוך.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה