יום ראשון, 11 בנובמבר 2018

"כמוני" בספורט - משחק קלפים חברתי












השבוע הגיע לידי משחק חדש שהשיקה חברת יהלי-רוןאין זה משחק הראשון מבית היוצר שהתנסיתי בו.
יהלי-רון היא חברה המפתחת משחקים חברתיים מקוריים תוך שימת דגש על איכויות וחווית משחק מעשירה ומלכדת.











היום יותר מתמיד אני רואה חשיבות רבה בקרוב הילדים ליצירת חברות המושתת על ערכים והעדפות משותפים. במשחק "כמוני" בספורט מוזמנים המשתתפים אוהבי הכדורגל להרכיב לעצמם חברויות על סמך הכרות עם עולמו הפנימי של האחר תוך הבנה שגם אם דומים וגם אם שונים - כולנו שווים! 
מטרת המשחק להרכיב חברויות של 2-4 חברים באמצעות קלפים. חברויות המושתתות על מכנה משותף אחד ועד שלושה או ארבעה. 













שחקתי את המשחק עם אחד מילדי שנאות לשתף עימי פעולה על אף שכבר בגר. האינטראקציה בינינו עוררה שיח מלווה בהרבה צחוק, שמחה וקרבה שלא היינו בה מזמן. 
בילדות או בבגרות בכל גיל ובכל סיטואציה - נכרת חשיבותו הרבה של השיח בין אנשים. שיח שכזה הכרחי בהכרת האחר וקבלתו. דיי לנו מלשפוט את זולתנו על פי מראה חיצוני.

כמוני בספורט מסייע למשתתפים להתרכז בדברים המחברים ביניהם: אוהבת לצייר, מעדיף קיץ, מתרגשת מסיפור, מפחד בחושך, אוהבת לשחות וכדומה ובכך מאפשר להביע רגשות ומחשבות ביחס לדמויות השונות במשחק.






גם אני הרכבתי לי את הקלף שלי בדמותי 





אותנטיות היא שם המשחק - ייחודו של משחק הקלפים "כמוני" בספורט, שהוא מאפשר לכל שחקן להיות דמות במשחק. קלף "גם אני" מאפשר למשתתף לרשום על גבי הקלף את שמו ואת הפרטים שהוא אוהב מתוך האפשרויות הקיימות ולצרף לערמת הקלפים. אני הכנתי את הקלף שלי. 






* קלף הנחיות מפורט מצורף לערכת הקלפים.











הורים, מנחים, מורים, מדריכים. כמוני בספורט הוא כלי ראוי להפעלה בכל מסגרת חברתית. בבית, במשפחה ובמעגל חברתי להכרות הדדית מקרבת.
*המשחק פותח בשיתוף ד"ר שלומית גיא אנתרופולוגית ספורט.



















ריקי ברוך 
מורה בגמלאות, מאמנת אישית, מדריכה ומנחה. בלוגרית. 












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה