יום חמישי, 8 בנובמבר 2018

"ממתקים של פעם" - חנות קטנה ומטריפה












לא הייתי ילדה של ממתקים. אהבתי בעיקר תפוחים ואת העוגות הנפלאות של אמא. אלא שעם השנים התחלתי להבין "מה אני מפסידה" וככל שנחשפתי למתוקים הרחבתי את מנעד הטעמים שהביאו הרבה שמחה ויותר מכל "טעם של עוד."



 


מבחר רב של אופציות בהרכבת מגש ממתקים






השבוע בקרתי ב"ממתקים של פעם", בית הממתקים של עדי אנדולט שקידמה את פני בחיוך שוקולדי רחב.
בלב הפסז' ברחוב סוקולוב 81 בהרצליה, חבויה פנינה ורדרדה, חנות קטנה ומטריפה -"ממתקים של פעם".
ניחוח של מתיקות קידם את פני. בכל פינה על שולחנות קטנות ומדפים חייכו אלי הצנצנות, המגשים, המארזים, ערימות השוקולד השבור והשלם, רקיקי המרשמלו, המרציפנים, המרמלדות והסוכריות. 
התלהבתי כמו "עליסה בארץ הפלאות".


  









 












אחרי שנרגעתי מהעושר שנסך בי אושר התפניתי להאזין לסיפורה של עדי.
לפני 18 שנה ספרה לי, כשהייתי בטיול משפחתי בצפון אנגליה, הגעתי לכפר קטן שם פגשתי יצרן ממתקים בשעת מלאכתו. בתוך סיר נחושת גדול וכבד התבשל לו סירופ סוכר מהביל שפיזר ניחוח מתוק, מערפל ומפתה "ואני פשוט לא רציתי ללכת משם. התחלתי לטעום, לנסות ולבדוק ובמיוחד כבש אותי ממתק במרקם אוורירי וקראנצ'י שהיצרן לא הסכים בשום אופן לגלות לי ממה הוא מורכב. כשחזרתי הביתה זה לא הרפה ממני ומתוך סקרנות, אהבת הבישול והחיבה העמוקה שתמיד היתה לי למתוקים התחלתי לחפש ספרי בישול עתיקים בתקווה שאולי אמצא בהם את המתכון של סוכריות הלימון." עדי ערכה ניסיונות רבים עד שהגיעה לטעם ולמרקם שלא שכחה. ברגע הזה נפלה ההחלטה להקים את "ממתקים של פעם".














השתדלתי שלא לטעום מהכל. כל טעימה הותירה בפי מתקתקות מערסלת וחשק גדול לנגוס את המגדנית הבאה. עם אגוזים וללא אגוזים, בטעמי פרי ובאחוזי קקאו משתנים-לא פחות מ 50% קקאו נשברו "קוביות" השוקולדים שטעמתי והעלו בי חיוך גדול של שמחה.
"יַיִן יִשְׂמַח לֵבָב אָנוּשׁ" ושוקולד יְשַׂמַּח את הנשמה! 


את הספר "ממתקים של פעם" תוכלו לרכוש ברשת "סטימצקי" (עכשיו 40% הנחה). 

וברשת "צומת ספרים".












בספר 100 מתכוני ממתקים בדרגות קושי שונות שאת חלקם תוכלו להכין עם הילדים. הספר מחולק ל 10 פרקים: סוכריות קשות,סוכריות רכות וטופי,ממתקי קרמל,מרשמלו,קוקוס,מרציפן ונוגט,פאדג',ממתקי שוקולד קלים ומליות לכוסיות שוקולד. בראשית הספר,מופיעה כמובן הקדמה עם הסבר על כללי העבודה והציוד הנדרש במהלך העבודה על מתכוני הממתקים.





אם גם אתם אוהבים לחגוג במתוק איכותי, משלוחי המנות שבדרך, התשורות למורים, לוועדי העובדים, למסיבות הרווקות, מסיבת גיוס או שחרור, ליולדת הטרייה, לקישוט שולחנות אירוח בדרך מקורית, לימי הולדת ושאר שמחות שאינם בהכרח של ילדים בואו לטעום ולהזמין את נפלאות מעשה ידיה של עדי "ממתקים של פעם" ולהבין.... 


*** להזמנות:"ממתקים של פעם"

סוקולוב 81 (בפסז')
הרצליה
‏09-830-9540‏ או בדף הפייסבוק 





















ריקי ברוך















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה