יום שני, 19 באוקטובר 2020

יונקי המוחות, מינרווה, במשעול התנ"ך, רדיה וניהול פרויקטים בענף הבנייה - ספרים חדשים בהמלצה.






 שני רומנים חדשים ומותחן מעניינים ומסקרנים בו זמנית, ספר שירה ברוח התנ"ך וספר הדרכה מקיף לניהול פרויקטים בענף הבניה, רואים אור בימים אלו וכבר נמצאים על מדפי הספרים בחנויות. תוכלו לרכוש אותם גם ברשת ולקבלם עד הבית. 

יונקי המוחות מאת אילנה נאות


בימים אלו רואה אור רומן מרתק בשם "יונקי המוחות" המביא סיפור מתח מרתק המשלב גם פנטזיה. יונקי המוחות מאת אילנה נאות מגולל סיפור של מאבק איתנים בין כוח שלילי רב-עוצמה לבין קבוצה מחתרתית שפועלת בשם ערכים הומאניים ונאורים ומערב אנשים בני שלושת הדתות ממקומות שונים בעולם שחברו יחד למען השלום וגאולת העולם. 

"סר דאגלס נחשב גאון בתחומי הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה. הוא אהב ללמוד, לחקור ולרדת לשורשים העניין בכל דבר שבו עסק... הוא פתח בספר בראשית וקרא על מרכבות האלים ועל המלאכים שירדו משמים, ראו את בנות האדם כי טובות הן והזדווגו עימן. מההזדווגות נוצרו הנפילים, ובנות האדם קבלו מהמלאכים בתמורה סודות עליונים... הוא רצה ליצור שיטה מתוחכמת יותר מסיפורי בראשית, כדי להיעשות שליט-העל שעל פיו ישק דבר... את מיטב שנותיו הקדיש למחקר, ורק כשהיה שבע רצון מהתוצאות שהתקבלו בסופו, החליט שהן בנות ביצוע... לשם כך נזקק לקבוצה קטנה של אנשים שילכו איתו יד ביד ובאמונה, כדי להגשים את חלומו להשתלט על האנושות... הקבוצה שתיבחר תקבל סודות כמוסים על היקום תמורת נאמנותה. מי שיעז להוציא דבר וחצי דבר מות יומת." (קטעים מתוך עמודים 26-27 בספר)

מהר מאוד אחרי שהתחלתי לקרא את הספר, חוויתי תחושת "דה ז'וו" מוזרה. משהו מאוד במובנה מתוך הציטוט שמעל השיב אותי למחשבה אודות הסדר העולמי החדש המדובר בימים אלו ומוכר לאחוז בלתי מבוטל של אנשים ביקום המודעים למה שאמור העולם לעבור. גם בחיים שלנו יש כוחות שעוצמתם רבה ממה שאנו משערים ומאמינים.  

העלילה הספר מתרחשת בסקוטלנד וגולשת לרחבי העולם, מגוללת את סיפור הצלתה של האנושות מידיו של ארגון אליטיסטי בעל אידיאולוגיה טוטליטרית אפלה שבהנהגתו של דיקטטור גאון ומטורף בשם דאגלס וואלס. כמה מאנשיו של וואלס מתנגדים בסתר לתוכנותיו ומקימים מחתרת שבונה תשתית להתנגדות בעתיד. דבורה תומר, נערה מתבגרת, בתו של ירון תומר ממתנגדי "יונקי המוחות", נועדה להיות "ראש החץ" מרגע לידתה ומקבלת תפקיד מכריע בהצלת האנושות מידיו של הכוח רב-העוצמה הנצלן.


הספר דן בהתנהגות העדר, בשגרה, בעבודה, בהתמודדות היומיומית של האנשים שאינם שמים לב שהם עבדי עבדים, שקבוצה אליטיסטית שמטרה לדלל את ההמונים ולהשתלט על העולם ואוצרותיו, מנהלת אותם בצורה אינטרסנטית.

ראש הלשכה ניגש לסר ויליאמס ואמר: "בתום שנת חברות ושירות בקבוצת 'יונקי המוחות', תקבל את יניקת המוח הראשונה שלך. ראש הלשכה הוריד את כובעו המוגבה וחשף ראש מוזר, מעין משולש שהיה קטום בקודקודו. סר ויליאמס נבהל. עיניו נפערו לרווחה. "האנושות מופתה על ידינו", אמר. "השאיפה שלנו היא שכל אדם בעל מנת משכל של 130 ומעלה יצטרף לקבוצת העילית שלנו, 'יונקי המוחות'". (מתוך הספר).

אילנה נאות, נשואה ואם לארבעה ילדים, נולדה בישראל בשנת 1956 . היא בעלת תואר M.A בפסיכולוגיה וחינוך מטעם אוניברסיטת בן-גוריון, מנחת קבוצות להורות ומשפחה, ומאמנת אישית מטעם "כוח התודעה", מאבחנת דידקטית ומתמחה בלקויות למידה, קשב וריכוז ובהוראה מתקנת.

"יונקי המוחות" מאת אילנה נאות. הוצאת "ספרי ניב", 226 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 



מינרווה מאת עומר דודו


האם יש לספר את ההיסטוריה כרצף סיפורי גבורה מפורסמים, או כאוסף של מיליוני סיפורי חיים אנונימיים? את הדילמה הזו תפגשו בספר החדש "מינרווה", שמציג רומן מרגש ונוגע, המביא את סיפורו של יוני אלבז שהתבגר בחברה שסועה המתאוששת מרצח ראש ממשלה. הוא חיכה שמלחמת לבנון השנייה תיגמר כדי שהמסיבות יחזרו, צוק איתן הפריע לו לצפות במונדיאל, ופוליטיקאים הפריעו לו להתחיל עם בנות על החוף ביום הבחירות.

דומה כי רבים מקוראי הספר מינרווה היו כאן בשנה שנרצח ראש הממשלה יצחק רבין. אני זוכרת היטב את ערב הרצח ואת הימים הארוכים שבאו אחריו. רצח רבין מבחינתי איננו סיפור שקראתי מעל דפי ההיסטוריה. הוא חלק מחיי ובעקבותיו ההוויה שידעה החברה והאוכלוסייה בישראל. העם היה בהלם. האינטראקציה בין התושבים היתה ההפך הגמור מהשסע שאנו חווים בהווה. התקרבנו. כאבנו. חשבנו. 

סיפורו של יוני בספר מינרווה, שזור בתהליכים ובאירועים שעיצבו את חייו של כל ישראלי בן התקופה. בגיל עשרים ושבע הוא מחליט לעזוב את השיכון בכפר סבא ולעבור לתל אביב כדי לטעום כמה שיותר מהחיים, להבין את מקומו בעולם ולמצוא אהבה אמיתית. או משהו כזה.

 "בטח הם חשבו שאנחנו טיפשים כי אנחנו לא בבית ספר רגיל, שלא אכפת לנו מהעתיד, שאנחנו סתם עושים פוזות. אין להם מושג שלכל אחד אצלנו יש את הסיפור הדפוק שלו. אני לא מאשים אותם, למה שתשים לב שמשהו דפוק אם לא אתה נדפק?" (מתוך הספר)

 עומר דודו הוא מורה ומחנך להיסטוריה ואזרחות. תל אביבי שגדל בישוב קהילתי בשרון. מאמין שעל כל אחד למצוא את המשמעות לחייו בעצמו, מאמין שהחיים של כולנו שווים (גם של בעלי החיים), מאמין שיהיה כאן שלום ולא מאמין בפנטזיות.

נרווה" מאת עומר דודו. הוצאת "ספרי ניב", 288 עמודים. מחיר לצרכן 80 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  



רדיה מאת אלירן מימון



"מרדכי נעמד על רגליו ואמר בקול רם, "אני פותח את ישיבת הוועד בנושא הרחבת מפעל ייצור הדבש, שדות הפרחים והכוורות. בעזרת השם נעשה ונצליח להעביר אותה בלי הפרעות, נתחיל בדברי נציג המתנגדים רוני אטיאס." 

"...אדם, אמר רוני, אתה יודע שאני מעריך אותך, וכל מה שאני עומד להגיד זה לטובת המושב". אדם שתק  אדיש למחווה הצבועה. "אנחנו בעד להרחיב את השטח של המפעל לגמרי בעד! אבל לא כדי לייצר עוד דבש, יש מספיק בכמויות, בואו נשתמש בשטח בשביל דברים אחרים"

"מה למשל"? שאל מרדכי.

"לא חסר נקים צימרים, מסעדה, בר..."

"תן לי לנחש, מטע זיתים," השלים אדם.

"וואלה כן, חקלאות אחרת." (עמודים 32-33 בספר)


כמה מוכר חשבתי לעצמי דיון החברים בישיבת הועד במושב כאשר עולה האופציה שאחד החברים מבקש לחדש בענף מענפי החקלאות בו. מכירה את זה מקרוב. גדלתי במושב, אבא היה חבר ויושב ראש הוועד שנים רבות וכל החלטה של משהו חדש עוררה התנגדויות שלא תמיד היו משכנעות ובטח שלא הגיוניות. 

מותחן חדש מרתק, קצבי המתנהל בתוך מושב דמיוני, (הוואי הקרוב ללבי) רואה אור בימים אלו. "רדיה" מאת אלירן מימון מספר את סיפורם של ארבעה מייסדי המושב רדיה,(לרדות דבש) מושב שבו יישמו את הפטנט של אחד מהם, אדם, הנדסה גנטית לדבורים כדי שיימשכו לצוף של פרחים מסוימים בלבד.

ההמצאה הזו הפכה לסטארט-אפ של ממש, אשר הפך את המושב לאחד העשירים בארץ, אם לא העשיר שבהם – וגם את הארבעה כמובן. אך בשלב מסוים אדם מוצא את מותו. חברתו, תמר, מנסה להבין את פשר המאורע ומתחילה לחקור אותו, ומגיעה לגילויים מסעירים על רבים מהמעורבים בסיפור, ועל פרשיות רבות הקשורות במושב רדייה ובחברה המצליחה.

 "בכביש המחבר בין צומת עציונה למושב רְדִיָּה עקף אותה אמבולנס במהירות. הסירנות שהפעיל ייללו, ואורן האדום העז חתך את השמיים הבהירים. הסִינֵסְתֶזְיָּה התעוררה, תמר חשה תחושת סכנה, וגופה עבר למצב הישרדותי: ליבה האיץ פעימותיו, אישוניה התרחבו, ושריריה התכווצו. היא אחזה בחוזקה בהגה. משהו קרה. היא לחצה על דוושת הגז, והרכב טס קדימה.

תמר החנתה את רכבה מול ביתו של אדם במושב ונכנסה פנימה. הבית היה ריק. היא פתחה במהירות את הדלת הצדדית המובילה למוסך וגילתה שהג'יפ לא עומד בחניה. קריאות חזקות עלו ממקום סמוך, מפירות את השקט האופייני למושב בשעת הבוקר המוקדמת. היא יצאה מהבית והתחילה לרוץ לכיוון מגדל המים הישן, עדיין לא יודעת שמה שהיא הולכת לגלות ישנה את חייה לתמיד. היא כבר לא הציירת מברלין.

"... מי שמחפש צרות, לעולם לא יימלט מהן... חשוב שתביני לאיזה עולם את מכניסה את עצמך." היא ענתה מייד: "אני מבינה, והוא הרבה יותר מרגש אותי מהעולם שהיה לי בעבר". (מתוך הספר)

 אלירן מימון, יליד באר שבע, היה קצין בצה"ל ולחם במבצע צוק איתן. לאחר שחרורו החליט לצאת למסע אישי חוצה יבשות. מסעו הארוך והרפתקאותיו במקומות אקזוטיים בשילוב אהבתו לביולוגיה ולקריאה שימשו לו השראה לכתיבת ספר זה.  לאלירן חשוב להראות שגם היום יש דור חדש של סופרים וקהל נרחב בארץ שמעוניין לקרוא אותם.

 "רדיה" מאת אלירן מימון. הוצאת "ספרי ניב", 285 עמודים. מחיר לצרכן 80 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  

 




ניהול פרויקטים בענף הבנייה מאת דני חייט



בעשור האחרון אנו עדים לשינוי מהותי בענף הבנייה. כזה הבא לידי ביטוי בהיקפי הביצוע, בצורכי הבטיחות וביכולות הניהול הנדרשות לשם עמידה באתגרים שהענף מציב. ניהול פרויקט בנייה מתאפיין בהבנה מעמיקה בהיבטים הנדסיים, אך לא רק בכך. יש צורך גם ביכולות סנכרון בין כלל הגורמים המשפיעים על הפרויקט לכלל בעלי המקצוע באתר ובליווי של יזם מִשלב הרעיון ועד לגיבוש מסמך ייזום הכולל פרוגרמה ותכנון אדריכל.

גם אחרי שבנינו ושיפצנו אינספור פעמים, כשבפועל אני מוקפת אנשי מקצוע מובילים בתחום: בת מעצבת פנים, בעל שמבין בכל מקצועות הבניה וחבר אדריכל מפורסם בסדר גודל ומעמד מכובדים, אני עדיין מרגישה סלידה מהצורך להתמודד עם ענף הבניה ולחוות אותו על בשרי רק בגלל שהוא מלווה בתנאי חיים ארעיים עם רעש ואבק שאני כל כך לא אוהבת. 

בימים אלו רואה אור ספר מסקרן וחשוב בתחום. "ניהול פרויקטים בענף הבנייה" מאת דני חייט ספר המתאר את הפרויקט מקבלת היתר בנייה מהמוסדות הרלוונטיים דרך תכנון, ביצוע ומסירת הנכס ועד לקבלת היתר אכלוס מאותם מוסדות. לצד זה הוא מלמד את תכנון ניהול הפרויקט על כלל מרכיביו: ניהול תכולת הפרויקט, גיבוש צוות, ניהול הזמן, ניהול תקציב הפרויקט, ניהול סיכונים ובניית תוכנית מעקב ובקרה.
הספר מתייחס גם ליישום תוכנית בטיחות מקיפה, לביצוע רכש חכם לפרויקט, לבחינת איכות כבר משלב גיבוש המפרטים ועד לביצועי הגמר, לחשיבות התקשורת בין גורמים שונים ולאינטגרציה בכלל פרקי הידע ובכלל תחומי העיסוק בענף. הוא מציג את תפיסת תפקיד המנהל באתר ונועד להשלים את הראייה ההנדסית של הפרויקט, ולא להחליף אותה.


ניהול פרויקטים בענף הבנייה מיועד למהנדסים בשלל תפקידים, לאדריכלים, ליזמים, לקבלנים ולמנהלי עבודה בכל המקצועות בענף. הוא משמש ספר עיון ללימוד המקצוע ומדריך למנהל הפרויקטים באתר הבנייה. הוא מקיף, מקצועי בצורה בלתי רגילה ולא מותיר מקום להתעכבות על עניינים שאינם פרקטיים בהגדרתם. במילים אחרות, המדריך ממוקד בעשייה בענף, במטרה להחדיר לעוסקים בו את העקרונות החשובים להוצאת פרויקט איכותי לדרך. הספר יכול לשמש רבים ולמקצע אותם, בדרך להפיכת הענף למדויק יותר ובעל חוסן רב יותר.

דני חייט הוא בעל תואר שני בניהול מטעם אוניברסיטת פוליטכניק בארצות הברית ומרצה ותיק להכשרה מקצועית לניהול פרויקטים מטעם הטכניון חיפה, האוניברסיטה הפתוחה ואוניברסיטת בר-אילן. בעל ניסיון של יותר מ- 25 שנה בעולם הפרויקטים בכלל ובענף הבנייה בפרט ומשתמש בידע ממדינות שונות, ובכללן ארצות הברית וספרד. חברת ISO vedan בניהולו, המשמשת הן משרד לניהול ופיקוח, מלווה יזמים, מתכננת ובונה מרכזים לוגיסטיים, מעורבת בעשרות פרויקטים בעבור גורמי ממשל, המגזר הפרטי, יזמים וחברות.

"ניהול פרויקטים בענף הבנייה"
מאת דני חייט. הוצאת "ספרי ניב", 288 עמודים. מחיר לצרכן 110 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

ולקינוח ספר שירים - 
במשעול התנ"ך מאת עמית דרבקין חן



"במשעול התנ"ך" מאת עמית דרבקין חן, הוא ספר שירים שנכתבו בהשראת ספר הספרים הנצחי. הוא פותח צוהר לקשת רחבה של דמויות מקראיות, משתף את הקורא במחשבותיהן הכמוסות ביותר, מחיה אותן ומקרב אותן לעולמנו.


סְלח לי


אָמַרְתָּ,
לָמָּה נָפְלוּ פָּנַיִךְ?
אֲחַכֶּה לָךְ שֶׁבַע שָׁנִים.
אַקְדִּישׁ לָךְ אֶת חַיַּי,
וּבִלְבַד שֶׁאֶהְיֶה הָרָאוּי וְהַמַּתְאִים.

הִזְהַרְתִּיךָ,
בִּתּוֹ שֶׁל רַמַּאי אָנוֹכִי.
בְּלֵיל הַכְּלוּלוֹת
יַחְלִיף אָבִי בֵּין שְׁתֵּי הַכַּלּוֹת.

וְאַתָּה,
דְּבַשׁ וְחָלָב תַּחַת לְשׁוֹנְךָ,
הֵנַחְתָּ יָדִי כְּחוֹתָם עַל לִבְּךָ,
נָתַתָּ לִי סִימָן וְעוֹד מִמְחָטָה
כְּדֵי לְזַהוֹת אוֹתִי בָּעֲלָטָה.

בְּמַעֲלֵה הַשְּׁבִיל אֶל הַבְּאֵר
הִשְׁתַּקְּפָה בָּבוּאָתָהּ שֶׁל לֵאָה
נִמְלֵאתִי יִסּוּרִים,
אֵיךְ אוּכַל לְבַזּוֹתָהּ,
וּלְהַלְבִּין פָּנֶיהָ עֵת יִוָּדַע בָּרַבִּים.

אִישִׁי,
גִּלִּיתִי אֶת אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְנוּ
מֵרְצוֹנִי הַחָפְשִׁי.
סְלַח לִי
כִּי בְּחִירָתִי הָרִאשׁוֹנָה
הָיְתָה אֲחוֹתִי.


עמית מפגישה את הקורא עם מגוון דמויות מהמקרא כשאול ויהושע, מרים אחות משה ורחל אימנו. היא כותבת על הסצנות שמתרחשות מאחורי הקלעים, על מה שנאמר בחדרי חדרים ומשמיעה את קולן של דמויות התנ"ך מנקודות מבט חדשות ומפתיעות, שמשתפות את הקורא במחשבות הכי נסתרות של הדמויות השונות. לפני תחילת כל שיר מוצג הפסוק שמתאים מספר התנ"ך. 
אסופת השירים בספר מזמינה כל קורא באופן אישי לשיח ציבורי בנוגע לדילמות שהדמויות האלה מהמקרא נאלצות להתמודד עימן, וכך מאפשרת לו לבחור אם להזדהות עם מחשבותיהן ומעשיהן או לחילופין, לבקר את התנהגותן. 


אהבת עולם אהבתיךְ 
לְיַד הַבְּאֵר פָּגַשְׁתִּי בָּךְ לָרִאשׁוֹנָה 
וּבְדִמְיוֹנִי חָלַמְתִּי חֲתֻנָּה. 
חִבַּקְתִּי אוֹתָךְ אֶל לִבִּי, 
קָשַׁרְתִּי נַפְשֵׁךְ בְּנַפְשִׁי 
בַּעֲבוֹתוֹת הָאַהֲבָה. 

עַזָּה כַּמָּוֶת אַהֲבָה, 
בְּעוֹלָמִי אֵין הִיא בְּטֵלָה. 
רְשָׁפֶיהָ רִשְׁפֵּי אֵשׁ, 
אֵינִי רוֹאֶה עוֹד אִישׁ מִלְּבַדֵּךְ. 

אַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתִּיךְ, 
כְּחוֹתָם עַל זְרוֹעִי שַׂמְתִּיךְ, 
אַךְ קָשָׁה הִיא כִּשְׁאוֹל הַקִּנְאָה, 
לְרֶגַע אֶחָד מְבַטֶּלֶת אַהֲבָה, 
כִּי מֵעִמְקֵי הַזַּעַם אַתְּ חָשָׁה מִתֹּכֶן רֵיקָה, 
עֲקָרָה. 

בְּיֵאוּשֵׁךְ 
אַתְּ בָּאָה לִקְרָאתִי 
וְזוֹעֶקֶת מִכְּאֵב אִישִׁי: 
הָבָה לִי בָּנִים כְּמוֹ לַאֲחוֹתִי,
וְאִם אַיִן, מֵתָה אָנֹכִי.


עמית דרבקין חן (52), אם לשלושה, תושבת נהריה, מורה לחינוך מיוחד במקצועה ובעלת תואר שני במקרא, פוסעת בין שבילי התנ''ך. בנתיבי מסעה היא מתכתבת באמצעות שיריה עם ספר התנ''ך ועם הפרשנות היהודית לדורותיה.
עמית דרבקין חן: "השאיפה שלי לנהל בעצמי דיאלוג עם דמויות המקרא - בעיקר עם הנשים שבהן ולהתכתב עם פסוקי התנ''ך ועם הפרשנים למרות פערי הדורות בינינו. נוסף לכך, הרצון העז שלי לראות את הנסתר ואת הנעלם בפסוקי התנ''ך ולהבין מעבר לכתובים המתומצתים, כגון: מה מניע את דמויות המקרא? מהם רגשותיהן, רצונותיהן, נקודת המפנה בחייהן ודברים נוספים, הובילו אותי לכתוב את אסופת השירים". 



פִּקְחִי אֶת הָעֵינַיִים  
הִיא לֹא רָצְתָה לָזוּז,
כִּמְעַט הִתְאַבְּנָה בִּמְקוֹמָהּ,
בִּקְּשָׁה לְהֵאָחֵז בַּסֶּלַע,
בְּעוֹד הַכֹּל סְבִיבָהּ הִשְׁתַּנָּה.

סְדוֹם בּוֹעֶרֶת,
שְׁבִיבֵי אֵשׁ עָפִים בָּאֲוִיר.
הִיא הִשְׂתָּרְכָה אַחֲרָיו בִּכְבֵדוּת,
לְכוּדָה לִבְלִי שׁוּב בְּגוֹרַל הַמְּצִיאוּת.

אֵשֶׁת לוֹט,
פִּקְחִי אֶת הָעֵינַיִם,
אֵין זֶה חֲלוֹם בַּלָּהוֹת.
אֵינֵךְ יְכוֹלָה לַחְזֹר בַּזְּמַן
וּלְתַקֵּן סִדְרֵי עוֹלָם.

הִיא כָּל כָּךְ רָצְתָה לַחְזֹר
אֶל הַנְּקֻדָּה שֶׁבָּהּ הַכֹּל הִשְׁתַּבֵּשׁ,
הִשְׁתּוֹקְקָה לִרְאוֹת אֶת בֵּיתָהּ
פַּעַם אַחַת אַחֲרוֹנָה.

הִיא הִמְתִּינָה לָרֶגַע
שֶׁלּוֹט יָסִיר מִמֶּנָּה מַבָּט,
וְאָז הִסְתּוֹבְבָה,
הִבִּיטָה בְּלֵב הָאָסוֹן בְּעֶרְגָּה,
אַךְ נוֹתְרָה לְבַדָּהּ,

כְּלוּאָה בְּמַבָּטָהּ.

עמית מנהלת קהילה בפייסבוק שנקראת "במשעול התנ''ך". הקהילה הזאת, מיועדת לכותבי שירה ופרוזה בהשראת ספר התנ''ך ולאומנים מתחומים שונים, אשר לפרי יצירתם יש זיקה לעולם התנ''ך וכמובן, לאוהבי תנ''ך באשר הם.

"במשעול התנ"ך" מאת עמית דרבקין חן. הוצאת "ספרי ניב", 188 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


***לרכישה ישירה של הספרים ומשלוח עד הבית היכנסו לכאן















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה