יום שלישי, 27 באוקטובר 2020

"סודה של צדפה, ולאן נעלמה הגרב של אלמה? שני ספרי ילדים חדשים בהמלצה

 




    סודה של צדפה מאת מיכל רג'יניאנו

 

האמת היא שברגע שהתחלתי לקרא את ספר הילדים החדש "סודה של צדפה" נזכרתי באחת מאגדות הילדים הנפלאות של וולט דיסני ודקות קצרות בלבד נדרשו ממני לעשות את ההפרדה המתבקשת ולהיווכח בהבדל המשמעותי בין שניהם. "סודה של צדפה" הוא ספר ילדים מקסים, המביא את סיפורה של ילדה קטנה בעלת חלום להיות לצדפה מיוחדת במינה, לבנת הים, שיוצאת למסע בים הגדול, במצולות, למסע גילוי עצמי. במסעה, היא פוגשת צדפות מיוחדות, בהן צדפת המסרק וצדפת האש, ומתבוננת פנימה אל עצמה, עד לחשיפת סודה המפתיע. ספר הילדים הנהדר מלווה לכל אורכו באיוריה הנפלאים והססגוניים של מאיה עוזיאל.

מה מסתתר מבעד לחלומה של הילדה שרוצה כל כך להיות צדפה? 

אֲנִי יַלְדָּה קְטַנָּה, וְיֵשׁ לִי חֲלוֹם: לִהְיוֹת לְצִדְפָּה, צִדְפָּה מְיֻחֶדֶת בּמִינָהּ שֶׁכָּמוֹהָ לֹא רוֹאִים כָּל יוֹם. אֲנִי עוֹצֶמֶת עֵינַיִם, נוֹשֶׁמֶת שָׁלוֹשׁ נְשִׁימוֹת וְיוֹצֵאת לְמַסָּע בַּיָּם הַגָּדוֹל, בַּמְּצוּלוֹת. בּסוֹפוֹ אֲגַלֶּה אֶת מָה שֶׁבִּי צָפוּן, אֶת הַסּוֹד שֶׁבִּי טָמוּן. בַּחֲלוֹמִי אֲנִי הוֹפֶכֶת לְצִדְפָּה, לְלִבְנַת הַיָּם, צִדְפָּה קְטַנָּה וּלְבָנָה,  אַךְ בִּשְׁנַת חַיַּי הָרִאשׁוֹנָה אֲנִי עֲצוּבָה, מֵאַף צִדְפָּה אַחֶרֶת אֲנִי בִּכְלָל לֹא שׁוֹנָה.  מָה מְיֻוחָד בִּי? אֲנִי מְבַקֶּשֶׁת לָדַעַת. הַאִם אֲנִי כּכָל מִילְיוֹנֵי הַצְּדָפוֹת בָּעוֹלָם? (מתוך הספר)

מיכל רג'יניאנו היא אימא של הדס בת 9, בעלת תואר ראשון בחינוך והוראה. מחנכת כיתה בבית ספר יסודי אוהבת לכתוב והחלום שלה היה להיות סופרת. "סודה של צדפה", ספרה הראשון, נכתב בהשראת המסע שעברה כילדה וכבוגרת.

 מיכל רג'יניאנו מספרת: "בחיפוש אחר הגשמה עצמית, אני שאלתי במשך זמן רב: "מה החלום שלי? מה הייחודיות שבי? שאלות אלו הובילו אותי להתבוננות פנימית וגילוי עולם מופלא של דמיון ויצירה. במהלך חמש שנים של כתיבה, נולד הסיפור "סודה של צדפה". אני מאחלת לכל ילד, לכל ילדה ולכל אדם באשר הוא לגלות את הסוד – הכישרון הייחודי לו – הטמון בעמקי הנשמה ולשתפו באהבה עם העולם".

 "סודה של צדפה" מאת מיכל רג'יניאנו. איורים: מאיה עוזיאל. הוצאת "ספרי ניב", 21 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  


***


לאן נעלמה הגרב של אלמה? מאת יניב לו




האם קרה לכם שאבדתם את אחת הגרביים ונותרתם ללא בת הזוג? 

ספר ילדים מקסים המביא את סיפורה של אלמה והגב נוסף רואה אור בימים אלו.  "לאן נעלמה הגרב של אלמה?" מאת יניב לוי ספר  משעשע,על אלמה, ילדה סקרנית ואמיצה שאוהבת מאוד גרביים מכל הסוגים ובכל הצבעים. בכל לילה, ממש לפני השינה, כשאלמה עולה על מיטתה, עוד לפני שאמא שלה מספרת לה סיפור, היא גורבת לעצמה גרב חדשה. כי הלילה הקודם וגם בלילה שלפניו, הגרב השמאלית נעלמה מרגלה. 

גם אתם מוזמנים להצטרף לאלמה להרפתקה למצוא את הגרב שנעלמה מרגלה, כי לפחות שלושים גרביים כבר איבדההטקסט בספר מלווה באיורים מקוריים של אביטל אלתר, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

 





מוּזָר וּמַפְתִּיעַ, אַלְמָה חָשְׁבָה.
הֲרֵי זֹאת לֹא הַפַּעַם הָרִאשׁוֹנָה
שֶׁבַּבּקֶֹר קָמָה עִם גֶּרֶב יְחִידָה... (מתוך הספר)


 יניב לוי בן 45 , כותב ספרי ילדים ושירה, מפסל באבן והציג במספר תערוכות בארץ. מאמין שעם כח רצון, יוזמה ואמונה עצמית אפשר להגשים כל יעד ומטרה. נשוי לנטע ואבא לאלמה, ארבל ושלושה כלבים חמודים שעליהם ועל אחרים עוד יסופר בספר הבא.

 "לאן נעלמה הגרב של אלמה?" מאת יניב לוי. איורים: אביטל אלתר. הוצאת "ספרי ניב", 21 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה