יום רביעי, 28 באוקטובר 2020

עכשיו אני מבינה מדוע אין תחליף ללחמי הבריאות של ד"ר מרק.

 




לפנות בקר עוד לפני שהשמש זרחה כאן, הגיע משלוח מפנק של לחמי בריאות ממאפיית הלחמים של ד"ר מרק ועוד לפני שהכנתי את הקפה הראשון התמלא הבית בניחוח מתקתק של טריות. הבטן התחילה לקרקר...

האמת היא שהיום יותר מתמיד אני סקרנית לפגוש את ד"ר מרק -
פנימאי וקרדיולוג במומחיותו ולאו דווקא מפני שאני חולה וצריכה מענה באחד מתחומים אלו. לפני למעלה מ 30 שנה כשהגיע ד"ר מרק לישראל ופגש במציאות הישראלית בה חיינו, הוא גילה בין היתר שעל מדף הלחמים במכולות ובמרכולים היו רק 3-4 סוגי לחם כפי שכונו אז: לחם שחור, לחם לבן, לחם קימל ולפעמים גם פומפרניקל. אלא שמאז חלפו שנים. בשנים האחרונות אנו עדים לעליה משמעותית במודעות הציבורית לתזונה בריאה, מגמה שהביאה לשינויים בצריכת המזון ובהם גם לסוג של מהפכה בתחום צריכת הלחם כשאחד מהאחראים לה הוא ד“ר מרק שהופתע לגלות שבישראל צורכים בעיקר לחם מקמח לבן המכיל גם שמנים וסוכרים. 





כמי שהוטרד מהמצב, יצא ד"ר מרק להרצות בפורומים שונים על חשיבות תזונה נכונה ויעץ לאנשים על שינויים שעליהם לערוך בהרגלי התזונה והצריכה שלהם ביום יום. בין היתר, המליץ ד"ר מרק לאכול לחמים מקמחים מלאים בלבד בהם לחם מחמצת ללא שמרים העשיר בסיבים תזונתיים. אלא שהוא לא הסתפק בכך. והרחיק לכת עד שפתח בביתו מאפייה קטנה ממנה מכר את לחמי הבריאות לשכנים ולמכרים. כאשר גברה הדרישה נאלץ הד"ר להרחיב את המאפייה ביתית עד שהפכה למאפייה גדולה הממוקמת בבית שמש ומשווקת מידי יום, לחמים, לחמניות, פיתות וחלות, בכל רחבי הארץ.

 

 


מאפי הבריאות מחולקים לשלוש קטגוריות עיקריות: לחמי מחמצת, לחמים אורגנים ולחם ‘קל‘.

תוכלו לבחור בין לחמי המחמצת המשובחים ללא תוספת סוכר או שמרים ביניהם לחם מחמצת חיטה מלאה, לחם מחמצת שיפון, לחם מחמצת כוסמין או דגנים מלאים. כולם משובחים, כולם טעימים אבל אני אהבתי את הכוסמין יותר מכולם. בקבוצת האורגני מוצעים לחם אורגני כוסמין, אורגני שיפון ואורגני דגנים מלאים ואילו בלחמים הקלים שטעימים לא פחות ומכילים עד 39 קלוריות בלבד תבחרו בין לחם כוסמין קל במתיקות מעודנת, לחם קל מקמח מלא, לחם קל כוסמין, לחם קל כוסמין ללא תוספת שמרים, לחם קל שיפון והבוסף מבחר גדול של לחמניות משובחות ופיתות העשויות מקמחי בריאות ומתאימים לכריכים, לארוחת ערב ולניגוב.

כשהגיעו הלחמים לא ידענו ממה להתחיל אבל אחרי צעדת הבקר כשהנפש נרגעה והבטן אותתה שזמן ארוחת הבקר הגיע, ערכנו שולחן הוצאנו גבינות, חמאה, זיתים וריבה, הכנו קפה חם וטעמנו מכל הלחמניות הנפלאות מבלי שיכולנו להחליט מי טובה וטעימה מכולן. (בעלי אמר שלא חייבים לבחור😍 )









עיניכם הרואות רק חלק קטן מההיצע גדול של לחמים עשויים מקמחים בריאים ומלאים עליהם מתבססים הלחמים המשובחים. שוחרי הבריאות והטעם ההיצע הזה מיועד בדיוק לכם ואחרי שטעמתי הבנתי שמכאן אין כבר דרך חזרה... 

 









 

עם מוצרי המאפה של ד“ר מרק, כל ארוחה היא חוויה בריאותית. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, להרגיש טוב ולהתמלא באנרגיה. את לחמי הבריאות של ד"ר מרק תוכלו לרכוש בכל רשתות השיווק, בסופרים, במכולות ובבתי הם נמצאים על מדפי הלחם ב"יוחחנוף", "ויקטורי", "שופרסל", "ניצת הדובדבן", "טבע קסטל", "רמי לוי", "אושר עד" ואחרים.
לפרטים היכנסו לדף הפייסבוק - המאפה של ד"ר מרק 


















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה