יום שישי, 23 באוקטובר 2020

שוקיים בתנור

 


הבוקר היה לי ברור שאת מגש השוקיים שהגיע השבוע "עוף טוב" אכין במיוחד לנכד שלי. עוף באיכות טובה ללא אנטיביוטיקה ובעל תו תזונתי ירוק הוא המנה הכי נכונה ליקר לי מכל, תומס. האמת היא שיכולתי להפליא במתכונים רבים ולהוסיף מיני טעמים, ירקות ורטבים אבל עוף באיכות טובה אינו זקוק להרבה מעבר לאפייה בתנור, צלייה בגריל או בישול, תוספת תבלינים מדודה ופחמימה נקיה לצדו כמו שרק תומס אוהב. 










מאז שניכנס לתוקפו חוק סימון המוצרים בתווית ירוקה/אדומה אני מקפידה לחפש אותן ולקנות את בעלי התווית הירוקה המבטיחה לי מרכיבים מומלצים מבחינה בריאותית. "עוף טוב" החברה מביאה את המוצרים האיכותיים ואת הטעמים המצוינים, ישירות מהמשק לצלחת הינה החברה הראשונה המעלה על המדפים ברשתות השיווק, מוצרי עוף טרי בסימון תזונתי ירוק שמטרתו לסייע לצרכנים בבחירת מזונות בריאים וגולמיים. העופות הטריים של "עוף טוב" מכילים פחות מ-300 מ"ג נתרן ל-100 גר' ולכן מקבלים את הסימון הירוק.






להכנת העוף בתנור
המרכיבים
מגש שוקיים עוף טבעי מהמשק של עוף טוב
פפריקה מתוקה, גריל עוף וכף דבש
פרוסות דקות משתי שני שום קלופות
עלי בצל בינוני שיעניקו לחות ומעט נוזלים - אני מפרקת את הבצל אפשר גם לחתוך לפרוסות.

ההכנה
להכניס את השוקיים לתבנית חסינת חום (פיירקס)
לפזר את השום וקליפות הבצל בתבנית.
למרוח את הדבש על  השוקיים 
לזרות את התבלינים מעל (אפשר גם לערבב אותם יחד ולמרוח על השוקיים)
לכסות בניר כסף
לאפות בחום 250 מעלות למשך שעה
להסיר את הניר ולתת השחמה של מספר דקות עד קבלת צבע מתאים
להגיש לצד אורז, תפוחי אדמה או כמו שתומס אוהב עם פסטה נקייה!




מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב" עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה וכוללים עופות שלמים וחלקי עופות, בהם: כרעי עוף טרי, חזה עוף חצוי טרי, שניצל עוף טרי, שוקי עוף טרי, פילה עוף טרי, עוף שלם טרי, שווארמה פרגית טרי, סטייק פרגית טרי - כולם עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה.
אוסיף ואומר שמוצרי העוף הטרי של עוף טוב, עשויים מעופות שגדלו ללא אנטיביוטיקה והסימון הירוק מהווה נדבך נוסף לתו האיכות שלהם. על-פי ארגון הבריאות העולמי עמידות לאנטיביוטיקה היא אחד הגורמים המאיימים על הבריאות הכלל עולמית. עוד אדגיש כי מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב" בסימון הירוק, אינם כוללים חלקי פנים וכנפיים, מאחר ועדיין לא ניתן להבטיח בהם כמות נתרן נמוכה. 

קרוב לוודאי שכולנו מכירים בעובדה שהעוף הוא מקור איכותי של חלבון, ויטמינים ומינרלים, וכאשר הוא זוכה לסימון תזונתי ירוק משמעו שהוא חלק ממזונות התואמים את עקרונות התזונה הבריאה של משרד הבריאות. המזונות שזכו להיכנס לרשימת המסומנים בירוק הם מזונות גולמיים שאינם מעובדים או שעברו עיבוד מינימלי בלבד. לצד מזונות כמו חלב ומוצריו, דגים, טופו, שמנים צמחיים, זרעים ואגוזים ניתן למצוא ברשימה הזו גם את העוף (טרי, מצונן או קפוא). בתהליך ההכשרה, העוף סופח מלח. ידוע שצריכת יתר של מלח, עלולה לגרום למחלות כרוניות. לכן רק עופות שעברו תהליכי שטיפה לאחר ההכשרה במטרה להסיר עודפי מלח. 





רמי אייזיק, מנכ"ל "עוף טוב": ב"עוף טוב" אנחנו מקפידים לגדל את העופות, ללא טיפול אנטיביוטי כלל, בכל שלבי הגידול שלהם. בגידול העופות ללא אנטיביוטיקה אנו מתבססים על תזונה צמחית מאוזנת, ומעשירים את  התזונה של העופות במרכיבים פרוביוטיים ופרהביוטיים, זאת לצד הקפדה על גידול בלולים מרווחים, שמירה על  סביבה נקייה מחיידקים מחוללי מחלות, וליווי מקצועי צמוד המאפשרים שמירה והימנעות מהתפרצות מחלות".

מוצרי העוף הטרי של "עוף טוב", בנוסף להיותם עשויים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה ובנוסף להיותם בעלי סימון תזונתי ירוק, מוצעים כעת באריזות חדשות המבטיחות כי המוצרים יגיע לצרכנים ברמת הטריות הגבוהה ביותר, כפי שהם יוצאים מהמפעל. האריזות עשויות מיריעות עמידות במיוחד השומרות על המוצרים ומונעות מגע פיזי עם מזהמים מבחוץ. בנוסף, כל מוצרי "עוף טוב" נארזים במגשיות סופגות נוזלים ובכך תורמות עוד יותר לשמירה על טריות המוצר. 

קבוצת ''עוף טוב'', מביאה את המוצרים האיכותיים ואת הטעמים המצוינים, ישירות מהמשק לצלחת עם מגוון רחב של מוצרים מזינים. החברה ממנפת את ערכי המשק החקלאי המאפשר את תהליך "השליטה הרציפה" הבלעדי לעוף טוב, במסגרתו כל תהליך הייצור מתבצע בבית אחד - עוף טרי שגדל בעמק, בבית של עוף טוב. העוף הטרי מגיע למפעל במשק עצמו, בו מתבצעת הכנת המוצר. המוצר נכנס להקפאה מיד לאחר ההכנה כדי לשמור על כל הטוב שבמשק. עוף טוב - ביס מהמשק.
















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה