יום שבת, 3 בספטמבר 2016

מוס שוקולד בכוסיות







את קינוח הכוסות שאני מביאה כאן הכנתי בהמון אהבה והתרגשות ל"מפגש שלנו" ולא היתה מאושרת ממני כשהחזיר לי אהבה.











בשבוע שעבר אחרי חודשים של ציפיה והתרגשות גוברת התכנסנו לפגישת המחזור של ילידי 1958 קבוצת עומר מי שגדלנו יחד במושב מגיל אפס. לכל מי שחווה בחייו פגישות מחזור אני אחדד ואומר שלא מדובר כאן בבוגרי תיכון ולא במסיימי יסודי. מדובר על קבוצת תינוקות שזחלו יחד בארגז החול, בגרו יחד וחוו- מחנות, טיולים, מסעות, חגים, חוגים, עבודת כפיים במשקי ההורים, זכרונות נעוריםעד שהפכנו חיילים. 

השנה אנו חוגגים 58. עד סוף כיתה יב' ובתקופת הצבא לא נפרדנו. 15 ילדים שהשם עומר מחבר ביננו וקושר סביבנו סרט דמיוני. כשיצאנו לחיים פנה כל אחד אל חייו. היו מי ששמרו על קשר גם אל מחוץ למושב. אני שמרתי קשר כמעט רציף עם לפחות מחצית מעומר .

בשבת שעבר שהתכנסנו בהתרגשות ומי שהיתה חברת המושב והגננת שלנו אז בשנת 1963-1964 התקשרה לברך אותנו ורגשה אותנו עד כלות בזכרונות שרק אנחנו מבינים את פשרם.




המסת השוקולד בשמנת - לצנן ולהכניס למקרר



המרכיבים

לבסיס:
פרורי בסקוויטים רטובים במעט קפה נמס
2 כפיות קפה נמס אייכותי מעורבב בשני שליש מים פושרים


למוס:
2 שמנת מתוקה (500 מ"ל)
200 גרם טבעות שוקולד מריר אייכותי (70%)

לקישוט שקדים מולבנים












הכנה:
יום קודם-לחמם את השמנת עד רתיחה, להמיס לתוכה את השוקולד לערבב לצנן ולהכניס למקרר למשך לילה שלם. למחרת להקציף את העיסה הקרה במקסר עד תהפוך אורירית.

להכניס בסיס של פירורי עוגיות או בסקווטים לתוך כוסיות קטנות ולהרטיב כל כוס בכפית קפה נמס.
הפרורים לא חייבים להיותרטובים מאוד כי המוס ישלים את הטעם מעליו


להעביר לכל כוסית מתוך עיסת המוס אפשר במצקת קטנה או בכפית.






לפזר מעל שקדים מולבנים לסדר במגש עם שוליים רחבים ולכסות בניילון ניצמד להכניס לפריזר למספר שעות. רצוי להוציא 20 דקות לפני ההגשה.

כשהתפזרנו בשעת לילה מאוחרת עוד נשאר שפע מהטעמים שהביאו כולם אל ביתו של מי שארח אותנו. אמש עם קבלתי ממנו מסר והתרגשתי עוד יותר. מעתיקה אותו כלשונו: "הי ריקי, כולנו חגגנו על המוס שוקולד שלך הערב. הקפאנו אותם בשבת והיום חגגנו. היית מסמר הקינוח. תודה ושבת שלום."

מי צריך יותר מזה. רק אהבה.









לאילה, לסלבי, לדינה, לחגית, לרבקל'ה, לברכה, לשלמה, לעדי, לרונן, לעמי, ליובי, למשה, לדוד, לעמי, ליואב ז"ל -אני אוהבת אתכם.



ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה