יום רביעי, 13 בפברואר 2019

תכירו את - "הדב וחבריו," ספר רב עלילות שמסעירות את דמיון הילדים







אתם מוזמנים להכיר מקרוב ספר ילדים חדש מאת יאיר וידה, שכולו הרפתקאות דובי דבש ביער החברים. הספר בהוצאת "חלבלוב", מלווה באיוריו המלבבים של נועם מרזוק.

אם תרצו לדעת איך שקית ועליה ציור של היפופוטם תעזור לכם בנחל שורץ תנינים, הכנסו ליער של החברים.
איך נכנסים? מתחילים לקרא או מקשיבים לסיפורים, ושומעים על הרפתקאותיהם של דבי דבש, ארנב גזר, ללה הכלבה, חברים נוספים ובראשם הילד אסף.



"הדב וחבריו," הוא ספר רב עלילות שמסעירות את דמיון הילדים. אסף שהתאהב מיד בסיפורי סבו בחר את השם לאסופת הספורים וביקש שיודפסו כספר. "הדב וחבריו" שנולד בימים אלה יצא לחנויות הספרים. 
יאיר וידה מחבר הספר "הדב וחבריו," הוא סב ואיש עסקים עתיר דמיון, הנוהג להקריא לנכדיו ספורים לפני השינה. לאחר שסיים להקריא לנכדו אסף את כל סיפורי פו הדב ואסף בקש: "עוד סיפורים אבל חדשים!" המציא לו יאיר וידה ספורים חדשים שברא בדמיונו, עם דמויות חדשות.








יאיר וידה: 
"הדב וחבריו" מקנה ערכים באמצעות ההרפתקאות שחווים גיבוריו. לא בגדי בחרנו אסף ואני את שם הספר הדב וחבריו. חברות היא ערך חשוב לילדים ולאורך כל הספר שומר אסף על יחסי חברות טובים עם חיות היער. הוא דואג לשלומן, לרווחתם, מוצא דרך להביא דבש לחברו הדובי, מציל את הדובי מזרועות התנין, מציל את חיות היער הקטנות מצפורני הצבוע ועוד... 







כערך מוסף מובא בספר דגש על ערך ה "עזרה לזולת ואכפתיות מאחרים." כמו למשל כשדובי דבש הרעב מתכנן להיכנס לנחל לתפוס לעצמו דגים לארוחה, מגלה החמור דאגה רבה לשלומו, וכשהדב נופל למים, מיד יוצאת הכלבה השחורה להזעיק את אסף לעזרה. 

בסיפור אחר, הנמר מגלה דאגה מפני שהצבוע מאיים לפגוע בחיות הקטנות של היער, ויש חברים שמסכנים את עצמם למרות הפחד, ומתגלים במעשה גבורה למען חבריהם. הדובי שמסכן את חייו להציל את אסף מ"החיה המאיימת." 
ערך נוסף המובא בספורים הוא "אל תבייש את חברך." אל תלבין פניו ברבים. ואת זאת עושה אסף באחת ההרפתקאות כשהתגלתה האמת מאחורי ה"אריה המאיים. " 





הספר מדגיש את החוויה של השותפות עם חברים, נושא שכל ילד יזדהה עמו וירגיש כאילו כתבו את הספר עליו. לכן מובטח לכם שהילדים יאהבו לחלוק את רגשותיהם ותחושת השותפות עם אסף והרפתקאותיו עם חבריו. הנכד שלי וחבריו אוהבים מאוד את הספר


לרכישה בחנויות הספרים במחיר 74 שקל או באתר חלבלוב במחיר 40 שקלים 
























ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה