יום שבת, 23 בפברואר 2019

כרובית קלויה ברוטב לימון וטחינה








אני אוהבת כרובית כמעט בכל צורה. אוהבת את השילוב המושלם עם טחינה גולמית ומגוונת בצורות הכנה והגשה שונות. השבוע כשהטחינה של מן האדמה קשטה לי את רשימת המרכיבים ידעתי שאשלב אותה עם חצילים ועם כרובית וחיפשתי את המתכונים היותר אהובים על בני הבית לארוחת הצהרים  העדפתי שנספוג את הטעמים ואוכל להגיש אותה צרובה עם לימון וקצת בצל ירוק.




 






כרובית קלויה ברוטב לימון וטחינה 

רכיבים
ראש כרובית מפורק וחלוט 4-5 דקות במים רותחים ומלח
לרוטב
לערבב יחד חצי כוס טחינה גולמית של "מן האדמה" מהולה במים, לימון סחוט ומלח

לקלייה והגשה
שמן זית 
פפריקה מתוקה 
טבעות בצל ירוק טרי

ההכנה
לצקת שמן זית בתחתית תבנית חסינת חום
לתבול כל פרח כרובית ברוטב והכניס לתבנית המשומנת
לטפטף מעל כל ה"פרחים" שמן זית ולהכניס לתנור לקלייה בחום גבוה למשך רבע שעה עד צריבה יפה.

להוציא מהתנור, לפזר מעט פפריקה מתוקה ובצל ירוק
להגיש עם רוטב הטחינה הגולמית שנותר או להכין כמות נוספת 
השילוב של חם וקר משביח את המנה שבעתיים







אני אוהבת לחזור אל "מן האדמה". כי בכל יום שישי נהוגה בסניפים מסורת של "שישי שמח"- הפנינג של טעמים ומוזיקה טובה. יינות, גבינות, סלטים, פסטות טריות מבחר רחב של סוגי חלווה ודליקטסים, תותים טריים, דוכן אמפנדס וגבינות. 


בחודש האחרון השיקו במן האדמה טחינה גולמית משובחת ואני התאהבתי בה מהטעימה הראשונה. 
הטחינה הגולמית של מן האדמה היא טחינה מלאה טהורה, עשויה משומשום אתיופי אורגינל. עם קצת לימון, שום, מים ומלח או גולמית בצורתה המקורית כמו שהבת שלי נוהגת לאכול כל יום כל היום... הטחינה המלאה כמו גם הטחינה הטהורה נפלאות לשילוב בכל דרך: סלטים, רטבים, מטבלים, אפיה וכתוספת לחומוס.
תזכרו-טחינה כזו עוד לא טעמתם. אני בטוחה.










הצטרפו לדף הפייסבוק וקבלו את כל מבצעי המעדניה 
בואו לטעום את נפלאות מן האדמה
נתניה: הבונים 24 א.ת פולג
כפר סבא: אנגל 78 דמרי סנטר























ריקי ברוך












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה