יום ראשון, 24 בפברואר 2019

אורח חיים בריא זו השקעה לטווח ארוך ויש גם מתכון.








כבר כמעט שלושה עשורים שאני מתנהלת בהתאם לחשיבה של אורח חיים בריא בראיה כוללת. מכירה את עצמי ואת גופי ונפשי מקרוב, משתתפת בסדנאות מסוגים שונים נפתחת ללמידה, לאורחות חיים, להשתנות התפיסות הנוגעות בתזונה מודרנית ומשלבת בהם תוספי תזונה משתנים, טיפולי דיקור סיני, עיסויים לגוף ולנפש, טיפולי אסתטיקה שמרניים ומעל כולם פעילות גופנית קבועה בכל בוקר לאורך שנים רבות.






בקיץ האחרון חגגתי יום הולדת 60 ובזכות הפער הגדול שבין תחושת הגוף, הנפש והמראה, בחרתי להרגיע את המצפון ולאמץ את התפיסה ש"גיל הוא רק מספר"! 
  
הגוף שלנו זקוק למזון תרתי משמע. מתוך תאוריות תזונה רבות שקראתי לאורך השנים אני יודעת לומר בברור, כי אין תפריט תזונה אחד שמתאים לכל בני האדם. תזונה היא המדע היחיד שבו שני אנשים יכולים להוכיח יעילותן של שתי תאוריות שונות המנוגדות זו מזו כי השוני הביולוגי שלנו תורם לכך שתפריט מסוים יכל להיות מושלם לאדם אחד, ולהזיק לאדם אחר. 


צמחונים, טבעוניים, פלאו ודומיהם כל אלו יהוו תזונה נכונה רק במידה שיספקו לגוף את כל צרכיו החיוניים לתפקודו התקין: חלבונים, שומנים, סוכרים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים שנצרוך בצורה מאוזנת ימנעו מאיתנו חסר או עודף. מתוך ההבנה שלי כמי שצורכת מזון בצורתו הטבעית או הכי קרוב לה, מזון לא מעובד, מבושל מעט או אפוי, אני מאמינה שתזונה נכונה מביאה הנאה ממגוון מזונות המספקים לגוף את כל צרכיו.


כשאורח החיים הבריא הפך לשגרת חיים, לא עמדו בפני הקשיים. אלא שככל שעוברות השנים משתנות היכולות הפיזיות כמו גם חילוף החומרים וצרכיו של הגוף. האתגר הגדול למולו ניצבתי היה "גיל המעבר". כשהבדיקות ההורמונליות הסבירו את הסיבה לכל התופעות שחוויתי, חיפשתי תשובות שתהנה בהלימה לבחירה שלי באורח חיים בריא. התמודדתי עם סוגיות של בריחת סידן, מחסור בויטמין d, גלי חום, נפיחות בגוף עד שאימצתי גישות טיפוליות שהתאימו לי.

התחלתי לצרוך תוספי תזונה שהומלצו על ידי מומחית בדיקור סיני לגיל המעבר, עדי אספינו בשילוב טיפולי דיקור שבועיים. בהנחייתה נטלתי ועדיין ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה. העשרתי את התפריט בחומצות שומן, ירקות ירוקים, זרעים ואגוזים עשירי ויטמין E. חליטות של צמחי מרפא החליפו את כוסות הקפה שצרכתי והביאו לאיזון אמיתי גם בספירת הקלוריות.


כשבדיקת צפיפות העצם וכאבי הגוף בזמן האימונים ולצידם החשש משברים התחילו להעיק, קבלתי הנחיה ברורה ונאלצתי לקחת תוסף סידן. בהחלטה מודעת סירבתי ליטול את מה שרשמה רופאת המשפחה וחיפשתי מענה שלא יגביל את צריכת החלב מחד ויניב ספיגה טובה כך שתבוא לידי ביטוי בגרף צפיפות העצם בראיה לעתיד.
המלצה אקראית של נטורופטית באחד מסניפי הפארם הפגישה אותי עם דנסיטי הסידן האמורפי. אחרי שלמדתי על דרך הגילוי ויחודו של הפטנט הישראלי ( סרטנים כחולים) התחלתי לצרוך ומאז כבר ארבע שנים לערך שאני נוטלת בהתמדה ולא מפסיקה. הכאבים חלפו, בדיקת צפיפות העצם נתנה תשובה מובהקת של שיפור בדרגת בריחת הסידן ואני ממשיכה להתאמן. לצרוך מזון בריא. להשלים בתוספי תזונה ולשמור על חיוניות הגוף והנפש.





אורח חיים בריא גם בתמונות
 
 





אני רואה את עצמי בעלת זכות וממליצה לכל אישה, בכל גיל לבחור אורח חיים בריא שישלב תזונה מתאימה, תזונה מאוזנת. לא "לאבד את הראש" גם אם ארוחת הבוקר במלון כלולה כבר במחי. לשתות מים. להתרחק ממתח. לצרוך תרבות ופנאי, ללמוד משהו חדש. לטפח את הגוף, השיער והפנים. להיות בחמלה ולזמן שפע פנימי וחיצוני.

ואקנח בפתגם סיני חכם: "כדי לסיים את המסע המפרך ביותר, אנחנו צריכים לעשות רק צעד אחד כל פעם, אך אנחנו חייבים להמשיך לצעוד." 











כרובית אפויה
ראש כרובית טרי 
עשבי תיבול במטחנה
שמן זית
שום כתוש (לא חובה)
לגיוון בהגשה 
מיץ לימון


ההכנה
לשטוף את הכרובית ולחלוט במשך 6 דקות במים רותחים ולסנן.
על ניר אפיה בתבנית רחבה להניח את הכרובית
לזלף שמן זית ולמרוח על כל חלקי הכרובית בצורה אחידה
למרוח מעט שום כתוש
לגרוס עשבי תיבול על כל ראש הכרובית
לאפות בתנור בחום גבוה עד השחמה (20 דקות לערך) 
להגיש עם סלט או מנת חלבון. 
בתאבון. 





















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה