יום ראשון, 30 ביוני 2019

בארץ הדמיון - ספר ילדים חדש מאת טל פרלמוטר ודנה בלום










אחת היכולות הנפלאות שליוו אותי בילדותי כמו גם את ילדותם של ילדי שלי טמונים ביכולת לדמיין. 
היכולת לדמיין היא מאפשרת לילדים ליצור עולם משל עצמם ולמצוא בו מקום של ביטחון ונחמה.דמיון חופשי מסייע לפתח חשיבה יצירתית, להעמיק את היכולת להמציא פתרונות חדשניים, לגשר על פערים ולהתמודד עם קשיים. כאשר אנו נותנים מקום לדמיון ומאפשרים לילדים לפתח את היכולת לדמיין אנחנו מחזקים את יכולת ההתמודדות עם מצבים בלתי צפויים, גמישות מחשבתית, הקשבה לעצמם ולסביבה, אמון וביטחון ביכולות שלהם  עד שאלו ילוו אותם לחיים הבוגרים ויהפכו אותם לגיבורי הסיפור שהם יוצרים.








השבוע הגיע לידי ספר הילדים בארץ הדמיוןנהניתי מאוד לקרא ומהרתי לקחת אותו איתי אל נכדי הבכור. בקשתי מבתי שתקריא לו את הסיפור! אכן תומס כבר מאזין לסיפורים מגיל ממש צעיר ומתבונן בציורים הצבעוניים. 
מנקודת המבט שלי כאם וכמחנכת  לאורך שנים רבות, יש משהו מאוד משמעותי בגישה שמפתחת דמיון בפעוטות. בשנת החיים הראשונה הם "סופגים" ואני מאמינה שחשיפה לספרים ומוסיקה בניגוד גמור למסכים הם most.







בארץ הדמיון הכל יכל להיות. 
אתם יכולים לבחור אם להאמין או לא. 
ארץ הדמיון נמצאת אי שם בכל מקום, 
רחוק רחוק ממש לידכם, רוצים להיכנס? 
אתם צריכים רק לבחור, אבל זכרו, 
כשתצאו תכבו את האור. 



אמנם קהל היעד של ספר הילדים הנפלא הזה הוא ילדים, אבל אני באמת סבורה שטוב לנו למבוגרים שנשוב מידי פעם לעוף על כנפי הדמיון כדי שנזכה להעשיר את הנפש באמצעות ספרים מעוררי חיוך מהסוג המופלא הזה שהגישו לנו טל פרלמוטר ודנה בלום.


















כתבו: טל פרלמוטר ודנה בלום
הוצאת מדיה 10






















ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה